[BOEK] "De Berghof"
- Lord_Vetinari
- Lid
[BOEK] "De Berghof"
Tipje bij de Witte Boekenmarkt / Boekenvoordeel:
"De Berghof" Een boek over Hitler's bergwoning 'De Berghof' (oorspronkelijk Haus Wachenfeld, en de rol hiervan in de jaren van Hitler's bewind. Leuk boek, niet te moeilijk en toch lekker compleet. Met veel foto's, ook van de Berghof na de oorlog.
(Het gebouw is opgeblazen op 30 april 1952, precies 7 jaar na Hitler's zelfmoord...)
"De Berghof" Een boek over Hitler's bergwoning 'De Berghof' (oorspronkelijk Haus Wachenfeld, en de rol hiervan in de jaren van Hitler's bewind. Leuk boek, niet te moeilijk en toch lekker compleet. Met veel foto's, ook van de Berghof na de oorlog.
(Het gebouw is opgeblazen op 30 april 1952, precies 7 jaar na Hitler's zelfmoord...)
Laatst gewijzigd door Lord_Vetinari op 17 apr 2004, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
- Brianlinden
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Overlaatst hadden ze bij de Slegte hier een interessant boek over de bekende Vlaamse auter Stijn Streuvels en Nazi-Duitsland. Eigelijk had ik hem meteen moeten kopen, want nu ben ik aan het sparen voor een ander boek (dat sparen is wel nodig, het kost 80EUR) en wie weet wanneer ik dat boek over Streuvels nu heb.
- Brianlinden
- Lid
De slegte is geen slechte keus daar heb ik vandaag een exemplaar uit 1942 gekocht van het rijk der vrouw waarvan ik er al 2 van bezit. Tevens lag er ook een geuzenboekje uit 1943 met liederen. dus goed kijken op de 2de hands afdelingantwerpx schreef:Overlaatst hadden ze bij de Slegte hier een interessant boek over de bekende Vlaamse auter Stijn Streuvels en Nazi-Duitsland. Eigelijk had ik hem meteen moeten kopen, want nu ben ik aan het sparen voor een ander boek (dat sparen is wel nodig, het kost 80EUR) en wie weet wanneer ik dat boek over Streuvels nu heb.
Zou ik toch maar wel doen, want normaal gesproken is het ontzettend goedkoop! En ik weet niet of het in Belgie misschien anders is dan in Nederlandantwerpx schreef:De 2e handsafdeling vraagt hier 90EUR voor een Duitstalige Mein kampf en 600EUR voor de reeks Vlaanderen in Uniform, die normaal voor 400 zou moeten gaan. Dus veel kijk ik er niet

Jurrie
- Lord_Vetinari
- Lid
Ja, want in Belgie mag Mein Kampf verkocht worden. In Nederland niet.Jurrie schreef:Zou ik toch maar wel doen, want normaal gesproken is het ontzettend goedkoop! En ik weet niet of het in Belgie misschien anders is dan in Nederlandantwerpx schreef:De 2e handsafdeling vraagt hier 90EUR voor een Duitstalige Mein kampf en 600EUR voor de reeks Vlaanderen in Uniform, die normaal voor 400 zou moeten gaan. Dus veel kijk ik er niet![]()
Jurrie
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity