De eerste aflevering op vrijdag 6 mei om 21:00 op Canvas (= Belgie 2, kan je ook bekijken in Nederland), de tweede op vrijdag 13 mei om 21:00
Dit wordt volgens mij zeer interessant
NUREMBERG
Tweedelige Amerikaans-Canadese minireeks van Yves Simoneau over het proces van Nürnberg na WO II.
Gebaseerd op het boek 'Nuremberg: Infamy on trial' van Joseph E. Persico.
Met: Alec Baldwin (Justice Robert H. Jackson), Jill Hennessy (Elsie Douglas), Brian Cox (Hermann Wilhelm Goering), Michael Ironside (Colonel Burton C. Andrus), Matt Craven (Capt. Gustav Gilbert), Charlotte Gainsbourg (Vaillant-Couturier), Max Von Sydow (Samuel Rosenman), Christopher Plummer (Sir David Maxwell-Fyfe), Herbert Knaup (Albert Speer) e.a.
USA/CDN - 2000
Deel 1
Nürnberg, 1945. In de stad waar Hitler de decreten tekende die het lot van de Europese Joden bezegelden, worden de kopstukken van het Nazi-regime berecht door een Internationaal Militair Tribunaal, bestaande uit rechters en magistraten uit de Verenigde Straten, Groot-Brittannië, Frankrijk en de Sovjet Unie. De beschuldigden krijgen een eerlijk proces volgens internationaal recht en kunnen zichzelf op de best mogelijke manier (laten) verdedigen. Er zijn vier internationale rechters en eenentwintig beklaagden, onder wie Göring, Speer, von Ribbentrop, Hess, Dönitz, Jodl en Keitel. De hoofdaanklager is Robert Jackson. Hij wordt bijgestaan door een legertje experts, onder wie zijn gedreven assistente Elsie Douglas. Samen met hun internationale collega's, onder wie de Britse aanklager Sir David Maxwell-Fyfe, maken ze zich op voor de meest intense en geladen 11 maanden uit de geschiedenis van de rechtspraak...
[Kijkerstip] Nürnberg, vrijdag 06/05 om 21:00
- Tim
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Ik wil deze film graag bij jullie aanraden, niet alles is helemaal historisch juist weergegeven, maar dat moedigt je aan om met een kritische blik naar de film te kijken.
Let vooral op de acteur die Göring vertolkt, zijn acteerprestaties vond ik erg indrukwekkend. De gelijkenis van de vele hoofdpersonen met de historische personen is ook erg goed.
Meer informatie: http://www.go2war2.nl/artikel/978
Veel kijkplezier!
Let vooral op de acteur die Göring vertolkt, zijn acteerprestaties vond ik erg indrukwekkend. De gelijkenis van de vele hoofdpersonen met de historische personen is ook erg goed.
Meer informatie: http://www.go2war2.nl/artikel/978
Veel kijkplezier!
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1767 dit is een topic over dezelfde film/mini-serie waar meer in staat. Ik zal deze post naar dat topic kopieren, zodat we daar verder kunnen praten.
Bedankt voor de tip, het is zeker een aanrader om te kijken!
Bedankt voor de tip, het is zeker een aanrader om te kijken!
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*