Anne Frank: The whole story

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
YPPY
Lid
Contacteer:

Anne Frank: The whole story

Bericht door YPPY »

Afbeelding
Oorlog/drama
2001
Met: Ben Kingsley, Hannah Taylor-Gorden e.a.

Het is 1939. De joodse familie Frank is in Amsterdam gaan wonen, omdat ze niet verwachten dat Nederland zich in de dreigende oorlog zal gaan mengen. Dochter Anne krijgt voor haar verjaardag een dagboek, waarin ze haar gevoelens in deze turbulente tijd kan vastleggen. Dan, op 15 mei 1940, capituleert Nederland. Al snel moeten alle joodse mensen in hun identiteitspapieren en op hun kleding duidelijk als jood herkenbaar zijn. Als Vader Frank echter hoort dat de Duitsers alle joden deporteren naar een werkkamp, besluit hij met het hele gezin onder te duiken.
De vorige keer dat deze film op tv was hebben we hem opgenomen, maar de band was te kort waardoor ik het einde niet heb gezien. Deze keer moet het opnemen goed gaan. :wink:

Iemand die hem al gezien heeft of dinsdag gaat kijken?
Laatst gewijzigd door YPPY op 21 mei 2004, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Volgens mij had ik hem al eens gezien,jammer tot ze engels praatte in de film.Als het nederlands was,was het ietsje realistischer.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
marloes
Lid

Bericht door marloes »

robin.h schreef:Volgens mij had ik hem al eens gezien,jammer tot ze engels praatte in de film.Als het nederlands was,was het ietsje realistischer.
Beetje te amerikaans en er kloppen toch ook weer enkele dingen niet.
Verder wel een goede poging met eindelijk eens een echt jonge anne.
Beste wat ik ooit gezien heb was een Engelse miniserie over anne frank, perfect tot in de details, maar das typisch engels lijkt wel.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Het opnemen ging deze keer wel goed gelukkig.

Er werd wel erg met beschuldigingen mbt het verraad naar Van Maaren en de schoonmaakster gewezen, terwijl uit het laatste onderzoek juist een andere hoofdverdachte kwam. Maar de Amerikanen willen natuurlijk weten wie het heeft gedaan. Het begin vond ik erg mooi, de scenes in het Achterhuis ontroerend. Toen Otto en Anne gescheiden werden, zat ik bijna te huilen. Natuurlijk was het niet echt onverwacht, maar toch wel erg zielig.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Plaats reactie