Wordt 2009 het jaar van de privacy verloedering?

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Telemark
Lid

Re: Wordt 2009 het jaar van de privacy verloedering?

Bericht door Telemark »

dennisb schreef:Doordat in de westerse cultuur dus een afnemende sociale controle is, en de allochtonen zich blijkbaar daar niet naar aan kunnen passen, moeten we dus hun criminele gedrag goedkeuren? Misschien hadden ze zich dat dan eerder moeten bedenken voordat ze hierheen kwamen, en niet hier nu maar het slachtoffer gaan spelen want 'we hebben het zo slecht'.
Zoals laatst in de krant stond en door een Marokkaan is gezegd: 'Marokkanen moeten ophouden met zielig doen.'
Dan heb ik het niet alleen over de marokkanen maar over de allochtonen, het voorbeeld kwam alleen zo voor.

Ik zie hier toch echt Westers staan hoor. Maar okee laten we het dan maar op Nederlandse cultuur houden. Wat is voor jou dan de Nederlandse cultuur?

dennisb schreef: Dat is het probleem juist, zij zijn volledig Nederlander, maar kunnen vaak nauwelijks een woord Nederlands spreken..
Nu scheer je een beetje over 1 kam vind je niet?
Ik ken Allochtonen die kunnen zelfs beter Nederlands praten dan mij.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Linkse Rakker schreef:Geachte dennisb, ik ben het met je eens dat er in ons land nog geen genocide gepleegd wordt. Wel was het woord deportatie met Verdonk een vaste prik. Alle registraties hierbij opgeteld kom ik in mijn gedachten toch een stuk dichter bij het Nederland van Seyss-Inquart.
Ik ben het ook met je eens dat percentages nu aantonen dat bepaalde bevolkingsgroepen op dit moment onevenredig veel problemen veroorzaken. Mij lijkt het van belang om hier redenen voor te zoeken en te proberen om iets daaraan te doen. Uiteindelijk is het immers zo dat feiten pas iets zeggen in combinatie met een bepaalde gedachte waarmee die feiten een bepaalde betekenis krijgen. Onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat het milieu van het gezin waarin mensen opgroeien veel bepalender is voor het gedrag van mensen dan de etniciteit. In tegenstelling hierop is het de etniciteit die volgens onze JUBELENDE minister president opgenomen moet worden in de persoonsgegevens.

Mijn persoonlijke standplaats is dat als mensen vreemd aangekeken worden voor bepaalde eigenschappen die toevallig ook voorkomen in bepaalde cijfers, in tegenstelling tot wat die mensen zelf gedaan hebben, deze mensen zichzelf afgezonderd zullen voelen en daardoor zullen radicaliseren. Wat er nu in Nederland aan het gebeuren is heeft in die zin een heel erg grote kans om echt uit de hand te lopen denk ik.

Wat denken jullie van die gedachte?
Nee, dat is ook precies het punt waar je de slachtoffer rol ook krijgt.
Ik weet niet of je toevallig Hans Teeuwen bij Halal hebt gezien, daar zie je exact hetzelfde.
Nogmaals vind ik jouw idee van Nederland ONSMAKELIJK, hoe durf je het nogmaals te zeggen dat Nederland steeds meer op het Nederland van Seyss-Inquart begint te lijken? Seyss-Inquart Linkserakker, heeft meegeholpen aan de deportatie naar VERNIETIGINGSKAMPEN van meer dan 100.000 Joden. De uitspraak die je hier dus maakt raakt kant noch wal.

Ik heb jouw de exacte cijfers laten zien van de allochtonen die problemen veroorzaken. Tuurlijk kun je eromheen blijven draaien door te zeggen dat daar redenen voor zijn, en zo dus de criminele allochtonen een schouderklopje te geven door te zeggen, jullie kunnen er ook niks aan doen want jullie hebben het zo slecht. Maar daar schiet je niks mee op!!

Ook heeft het er mee te maken in wat voor milieu ze opgroeien, dat heb ik ook al gezegd. Ik zeg daarom ook, dat het hele multiculturele plan en de inburgering één waardeloos iets is. Als je ziet dat de ouders hun kind op straat hun gang laten gaan, omdat zij geen woord Nederlands praten, dat geeft toch al genoeg aan? De allochtonen doen zelf ook geen poging om zich in te burgeren, maar wachten net zolang tot ze alles in de handen word geschoven.

Dat laatste is ook klinklare onzin, het is net hoe je jezelf opstelt.
Als jij over straat loopt en praat tegen je vrienden/familie in het buitenlands, vind je het dan gek dat je raar wordt aangekeken?
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

dennisb schreef:Wat doen wij verkeerd dan, waardoor zij een slechte sociaal-economische-positie hebben?
Sociaal-economische posities houden zichzelf in stand. In armoede heb je weinig tot geen middelen om uit die armoede te komen. Daar kan je extra steun bij gebruiken. Goed onderwijs, kansen op een baan, goede huisvesting, en dergelijke.
dennisb schreef:Dat is het probleem juist, zij zijn volledig Nederlander, maar kunnen vaak nauwelijks een woord Nederlands spreken.
Nederlanders die hun taal slecht spreken of schrijven is inderdaad een probleem. Maar ik dacht dat het over criminaliteit ging hier...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

Nederlanders die hun taal slecht spreken of schrijven is inderdaad een probleem. Maar ik dacht dat het over criminaliteit ging hier...
Wie slecht Nederlands kan spreken -> krijgt minder werk aangeboden omdat men nu niet meteen opzoek is die enkel Frans, Engels kan-> geen werk leidt in veel gevallen tot verval en criminaliteit

Het is allemaal met elkaar verbonden.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Telemark schreef: Ik zie hier toch echt Westers staan hoor. Maar okee laten we het dan maar op Nederlandse cultuur houden. Wat is voor jou dan de Nederlandse cultuur?
Oh, daar doelde je op. Kom op, ik hoef jouw als Nederlander toch niet uit te gaan leggen wat de Nederlandse cultuur is?
Telemark schreef:Nu scheer je een beetje over 1 kam vind je niet?
Ik ken Allochtonen die kunnen zelfs beter Nederlands praten dan mij.
Ik scheer hier niks over één kam, we hebben het er over dat 60% van de marokkanen, in Rotterdam al met politie in aanraking is geweest. Die 60%, daar de ouders van spreken barslecht Nederlands, dat weet ik zeker.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

okke schreef:Sociaal-economische posities houden zichzelf in stand. In armoede heb je weinig tot geen middelen om uit die armoede te komen. Daar kan je extra steun bij gebruiken. Goed onderwijs, kansen op een baan, goede huisvesting, en dergelijke.
Geen middelen om daar uit te komen? Kom op hé, we leven niet in Afrika. Iedereen krijgt hier gelijke kansen, iedereen krijgt hier een huis(Ja zelfs asielzoekers), iedereen krijgt hier verplicht onderwijs tot 18 jaar, wil je mij nou gaan zeggen dat zij geen kansen hebben? Het probleem is, ze zetten zich totaal niet in om ook uit die slechte sociaal-economische-positie te komen. Er zijn genoeg mensen, die niks hadden en zelfs in de schulden zaten, en nu stinkend rijk zijn, je moet alleen wel knokken en nog eens knokken om het te bereiken. En daar komen we bij de allochtonen die in een slechte sociaal-economische-positie ook weer uit, bij de slachtofferrol. Ze denken dat ze niks hebben, en niks kunnen bereiken. Ze krijgen niet alles in de handen geschoven, ze moeten er zelf wat voor doen, en daar ligt het probleem vaak.

okke schreef:Nederlanders die hun taal slecht spreken of schrijven is inderdaad een probleem. Maar ik dacht dat het over criminaliteit ging hier...
Zie antwoord Jurgen, het is allemaal verbonden met elkaar.
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

dennisb schreef: Oh, daar doelde je op. Kom op, ik hoef jouw als Nederlander toch niet uit te gaan leggen wat de Nederlandse cultuur is?
Dat is toch heel mijn vraag niet? Ik vraag wat de Nederlandse cultuur voor jou is.
dennisb schreef: Ik scheer hier niks over één kam, we hebben het er over dat 60% van de marokkanen, in Rotterdam al met politie in aanraking is geweest. Die 60%, daar de ouders van spreken barslecht Nederlands, dat weet ik zeker.

Als ik jou was zou ik dan even praten met al die ouders daar in Rotterdam, kijken of ze allemaal slecht Nederlands praten. Wie weet kunnen ze het heel goed.
Of loop een moskee binnen, kijken hoe ze doen tegen je. Ik zeg je, je bent nog nooit zo hartelijk ontvangen. Het geloof word je niet opgedrongen, je krijgt een koekje,een kopje thee en je gaat voetballen of gewoon praten over het geloof. Zo slecht zijn die Marokkanen echt niet.
Heeft echt allemaal te maken met de slechte positie.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Telemark schreef: Dat is toch heel mijn vraag niet? Ik vraag wat de Nederlandse cultuur voor jou is.
Laat ik je hier even een linkje naar Wikipedia geven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_cultuur
Dat soort dingen; typisch Nederlands eten, de tradities in Nederland, de verschillen overal in Nederland, zoals Volendam en Amsterdam etc. etc.

Telemark schreef:Als ik jou was zou ik dan even praten met al die ouders daar in Rotterdam, kijken of ze allemaal slecht Nederlands praten. Wie weet kunnen ze het heel goed.
Of loop een moskee binnen, kijken hoe ze doen tegen je. Ik zeg je, je bent nog nooit zo hartelijk ontvangen. Het geloof word je niet opgedrongen, je krijgt een koekje,een kopje thee en je gaat voetballen of gewoon praten over het geloof. Zo slecht zijn die Marokkanen echt niet.
Heeft echt allemaal te maken met de slechte positie.
Of loop een moskee binnen, want zo slecht zijn moslims niet?? Waar heb jij het over?
Ik heb het over dat 60% van de Marokkaanse jongeren tussen de 18 en 24 jaar in Rotterdam al eens met politie in aanraking zijn geweest. Dat tegenover 18,4% van de autochtone jongeren. Daarbij is zelfs gezegd dat dit niet alleen voor Rotterdam geldt en dat in andere grote steden dit ongeveer hetzelfde zou zijn.
Ik heb het niet over een praatje maken met moslims, en slechte moslims.
Roep dan eens niet alleen 'heeft te maken met de slechte positie', onderbouw dat dan eens? Welke slechte positie? Wie zorgt daarvoor? Wie doet dat verkeerd? etc..?
okke
Lid

Bericht door okke »

Welke slechte positie?
De positie van Nederlandse jongeren van 18 tot 24 met Marokkaanse (groot)ouders.
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

dennisb schreef:
Laat ik je hier even een linkje naar Wikipedia geven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_cultuur
Dat soort dingen; typisch Nederlands eten, de tradities in Nederland, de verschillen overal in Nederland, zoals Volendam en Amsterdam etc. etc..
Ah okee, en jij vind dat je cultuur word weggedrukt?
Volgens mij word onze cultuur niet weggedrukt, maar maakt gewoon ruimte voor andere culturen zonder weg te vallen.
Ik vier nog elk jaar Sinterklaas, kerst e.d.

dennisb schreef: Of loop een moskee binnen, want zo slecht zijn moslims niet?? Waar heb jij het over? ..
Jij zegd dat de ouders van de Marokkaanse jeugd slecht Nederlands kunnen praten, maak een praatje zou ik zeggen.
En trouwens de Marokkaanse jeugd spreekt over het algemeen ook prima Nederlands, dus ik weet niet wat het probleem dan is.
Ja leer hun cultuur en de jeugd zelf kennen. Misschien kom je er dan vanzelf achter wat het probleem is.

dennisb schreef: Roep dan eens niet alleen 'heeft te maken met de slechte positie', onderbouw dat dan eens? Welke slechte positie? Wie zorgt daarvoor? Wie doet dat verkeerd? etc..?
Personen zoals:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_wilders
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Telemark schreef:Ah okee, en jij vind dat je cultuur word weggedrukt?
Volgens mij word onze cultuur niet weggedrukt, maar maakt gewoon ruimte voor andere culturen zonder weg te vallen.
Ik vier nog elk jaar Sinterklaas, kerst e.d.
Ik ben van mening dat er af en toe te veel ruimte wordt gemaakt voor andere culturen ten koste van de onze, maar dat altijd denk ik een meningsverschil tussen ons beide blijven.

Telemark schreef:Jij zegd dat de ouders van de Marokkaanse jeugd slecht Nederlands kunnen praten, maak een praatje zou ik zeggen.
En trouwens de Marokkaanse jeugd spreekt over het algemeen ook prima Nederlands, dus ik weet niet wat het probleem dan is.
Ja leer hun cultuur en de jeugd zelf kennen. Misschien kom je er dan vanzelf achter wat het probleem is.
Hier ben ik het zeker niet met je eens, heb toevallig net de krant gelezen(de Telegraaf) waar een groot interview instond met Minister van der Laan (Minister van integratie en opvolger van Ella Vogelaar) die zelf aangaf dat de inburgeringscursussen voor Allochtonen die hierkomen niet verplicht is. Ze krijgen dus wel een uitkering (Hoezo een uitkering, misschien zouden ze gaan werken als ze hierkomen ipv. gelijk op de bank te gaan zitten en de uitkering afwachten??) maar een inburgeringscursus volgt bijna de helft niet.

Telemark schreef:Personen zoals:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_wilders
Laat ik beginnen met het woord 'sociaal-economische positie':

'positie van een gezin of een gemeenschap op de welvaartsladder; indicatoren zijn inkomen en opleidingsniveau en daarmee samenhangende kenmerken zoals de buurt waarin iemand woont en de kwaliteit van de woning'

Wat doet Geert Wilders verkeerd dan volgens jouw, pakt hij ze hun werk af? onthoud hij ze van een opleiding?
Ik heb het nog nooit gehoord, maar als jij een bron hebt die zegt dat Geert Wilders allochtonen hun werk afpakt en ze wegschopt van scholen zodat ze geen opleiding kunnen genieten, dan wil ik mijn fout best toegeven maar ik denk niet dat dat nodig is.
Waar wel het probleem ligt, is wat ik al zeg, ze willen zelf niks, en doen zelf totaal geen moeite om ook maar hogerop te komen in Nederland. Vele volgen geen inburgeringscursus, vele doen geen poging om onderwijs te volgen etc.
okke
Lid

Bericht door okke »

Waarom zouden burgers, die in Nederland zijn geboren en van velen van hen ook hun ouders in Nederland zijn geboren, een inburgeringscursus moeten volgen? De probleemgroep waar je het steeds over hebt - de kutmarokkaantjes - zijn volledig Nederlands.
De gebrekkige effect van inburgeringscursussen voor asielzoekers en nieuwe immigranten heeft zover ik weet niets te maken met die probleemgroep.

Waar ik benieuwd naar ben (en waar een verschil van mening waarschijnlijk blijft bestaan) is die Nederlandse cultuur: kan je aangeven welke aspecten van jouw Nederlandse cultuur zijn verdwenen ten koste van de ruimte die aan andere culturen wordt gegeven? Niet om dat ter discussie te stellen; ik ben benieud in jouw beleving.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

okke schreef:Waarom zouden burgers, die in Nederland zijn geboren en van velen van hen ook hun ouders in Nederland zijn geboren, een inburgeringscursus moeten volgen? De probleemgroep waar je het steeds over hebt - de kutmarokkaantjes - zijn volledig Nederlands.
De gebrekkige effect van inburgeringscursussen voor asielzoekers en nieuwe immigranten heeft zover ik weet niets te maken met die probleemgroep.
Het heeft wel een verband met elkaar, vaak spreken de ouders van dat soort kinderen gebrekkig Nederlands en weten totaal niet wat hun kinderen uitvoeren op straat. Op straat zijn dat soort kinderen vaak tuig, en thuis bij hun ouders waar vaak nog heel het islam leeft gedragen ze zich netjes en beleefd.
Wat ik wil zeggen is dat zelfs in de jaren '60 en '70 toen dit hele multiculti idee is begonnen het daar al mis is gegaan, doordat toen die inburgeringscursussen al niet belangrijk werden geacht en toen de problemen al zijn ontstaan. Zoiets kun je nu, wanneer de problemen nog erger zijn geworden toch niet gaan wegstoppen met 'toen is het misgegaan, jammer dan daar kunnen we nu niks meer aan doen.'
okke schreef:Waar ik benieuwd naar ben (en waar een verschil van mening waarschijnlijk blijft bestaan) is die Nederlandse cultuur: kan je aangeven welke aspecten van jouw Nederlandse cultuur zijn verdwenen ten koste van de ruimte die aan andere culturen wordt gegeven? Niet om dat ter discussie te stellen; ik ben benieud in jouw beleving.
Verdwenen, is misschien niet helemaal het juiste woord, maar wegdrukken wel ja zoals ik zei.
Als jij de Islamitische cultuur toelaat bij de Nederlandse dan krijg je toch 2 werelden in één? Dat leid toch tot totale chaos?Dan moet je 2 verschillende wetboeken opstellen wil je de Nederlandse cultuur totaal behouden en de Islamitische totaal toelaten.
Wat voorbeelden, voor de één is het beleeft om iemand de hand te schudden en de ander weigert dat.
De één vind eerwraak normaal, voor de ander is het gewoon puur moord.
Wat moet je dan doen? Als een Nederlander moord pleegt zeggen, 'moord en 20 jaar opsluiten', en als een Islamiet een moord pleegt, niks doen en zeggen 'achjah, gewoon eerwraak'.
Ik weet niet hoe jij dit bekijkt, maar dat kan gewoon niet.
okke
Lid

Bericht door okke »

dennisb schreef:Het heeft wel een verband met elkaar, vaak spreken de ouders van dat soort kinderen gebrekkig Nederlands[...]. Zelfs in de jaren '60 en '70 toen dit hele multiculti idee is begonnen het daar al mis is gegaan[...]. Zoiets kun je nu [...] toch niet gaan wegstoppen met 'toen is het misgegaan, jammer dan daar kunnen we nu niks meer aan doen.'
De verplichte inburgeringscursussen zijn pas van de laatste jaren. De ouders of grootouders van de probleemgroep (waar we het nog steeds over hebben) werden niet verplicht een inburgeringscursus te volgen; werden zelfs ontmoedigd in te burgeren. Zoiets kun je niet wegstoppen met het argument dat er niet maar aan te doen is dat het toen is misgegaan. Sowieso vind ik dat het beleid dat gastarbeiders niet inburgerden juist zeer geslaagd. Het beleid was een verkeerde keuze: dat is was mis was.
Vind jij dat iedere Nederlander die een slechte bijdrage levert aan de Nederlandse cultuur een cursus 'goed burgerschap' of 'inburgering' zou moeten volgen? En moeten we dan bepaalde bevolkingsgroepen in zijn geheel verplicht stellen als het aantal 'onaangepasten' binnen die groep groot is?
dennisb, vervolgens, schreef:
okke schreef:Kan je aangeven welke aspecten van jouw Nederlandse cultuur zijn verdwenen ten koste van de ruimte die aan andere culturen wordt gegeven?
Als jij de Islamitische cultuur toelaat bij de Nederlandse dan krijg je toch 2 werelden in één?
Dan krijg je twee culturen binnen één samenleving.
dennisb schreef:Dat leid toch tot totale chaos?
Nee, dat het tot chaos of totale chaos leidt, ben ik niet met je eens. Kijk naar de verzuiling in Nederland in de twintigste eeuw; dat waren sterk gescheiden culturen die zonder chaos naast elkaar bestonden. Kijk bijvoorbeeld naar de Joodse, Surinaamse, Chinese cultuur die naast elkaar in Nederland bestaan.
dennisb schreef:Dan moet je 2 verschillende wetboeken opstellen wil je de Nederlandse cultuur totaal behouden en de Islamitische totaal toelaten.
Nee, dat hoeft niet. In Nederland hebben we één wetboek waarin verschillen van cultuur gerespecteerd en beschermd worden in bijvoorbeeld het recht op godsdienstvrijheid en de vrijheid van meningsuiting.
dennisb, vervolgens, schreef:Wat voorbeelden, voor de één is het beleeft om iemand de hand te schudden en de ander weigert dat.
En welk van de Nederlandse cultuur komt hiermee volgens jou in de verdrukking? Voor de een is het normaal om kennissen een zoen te geven ter verwelkoming; voor anderen kan dat intimiderend en ongewenst vinden.
dennisb schreef:De één vind eerwraak normaal, voor de ander is het gewoon puur moord.
Voor de een is abortus acceptabel, voor de ander is het puur moord. Gelukkig bepalen we met onze regering wat wij allen als moord zien en wat niet.
dennisb schreef:Ik weet niet hoe jij dit bekijkt, maar dat kan gewoon niet.
Ik vind dat onze rechtspraak niet gebaseerd is op wraak en onpartijdig is. Of in ieder geval altijd zou moeten zijn. Eerwraak is wraak. En wraak is een slecht raadgever.
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

dennisb schreef: Hier ben ik het zeker niet met je eens, heb toevallig net de krant gelezen(de Telegraaf) waar een groot interview instond met Minister van der Laan (Minister van integratie en opvolger van Ella Vogelaar) die zelf aangaf dat de inburgeringscursussen voor Allochtonen die hierkomen niet verplicht is. Ze krijgen dus wel een uitkering (Hoezo een uitkering, misschien zouden ze gaan werken als ze hierkomen ipv. gelijk op de bank te gaan zitten en de uitkering afwachten??) maar een inburgeringscursus volgt bijna de helft niet.
Je snapt mijn punt niet, je zegt dat je het zeker weet dat de ouders van die 60% slecht(of niet) Nederlands kunnen praten. Dat is toch gigantisch Oppervlakkig? Je scheert ze enorm over 1 kam.
Er zijn anders GENOEG Nederlanders die ook lui op hun graatje zitten kijk maar naar Geitenkamp in Arnhem. Daar is een gigantische werkloosheid onder de autochtone bevolking, terwijl ze daar ook geen ene flikker uitvoeren of stappen ondernemen om te gaan werken.
dennisb schreef: Laat ik beginnen met het woord 'sociaal-economische positie':

'positie van een gezin of een gemeenschap op de welvaartsladder; indicatoren zijn inkomen en opleidingsniveau en daarmee samenhangende kenmerken zoals de buurt waarin iemand woont en de kwaliteit van de woning'

Wat doet Geert Wilders verkeerd dan volgens jouw, pakt hij ze hun werk af? onthoud hij ze van een opleiding?
Ik heb het nog nooit gehoord, maar als jij een bron hebt die zegt dat Geert Wilders allochtonen hun werk afpakt en ze wegschopt van scholen zodat ze geen opleiding kunnen genieten, dan wil ik mijn fout best toegeven maar ik denk niet dat dat nodig is.
Waar wel het probleem ligt, is wat ik al zeg, ze willen zelf niks, en doen zelf totaal geen moeite om ook maar hogerop te komen in Nederland. Vele volgen geen inburgeringscursus, vele doen geen poging om onderwijs te volgen etc.
Opnieuw begrijp je mijn punt niet. Wilders maakt de Allochtone bevolking gigantisch zwart bij de Autochtone bevolking. Hier krijg je een gigantische haatsfeer op de werkvloer e.d.
Plaats reactie