dennisb schreef:Het heeft wel een verband met elkaar, vaak spreken de ouders van dat soort kinderen gebrekkig Nederlands[...]. Zelfs in de jaren '60 en '70 toen dit hele multiculti idee is begonnen het daar al mis is gegaan[...]. Zoiets kun je nu [...] toch niet gaan wegstoppen met 'toen is het misgegaan, jammer dan daar kunnen we nu niks meer aan doen.'
De verplichte inburgeringscursussen zijn pas van de laatste jaren. De ouders of grootouders van de probleemgroep (waar we het nog steeds over hebben) werden niet verplicht een inburgeringscursus te volgen; werden zelfs ontmoedigd in te burgeren. Zoiets kun je niet wegstoppen met het argument dat er niet maar aan te doen is dat het toen is misgegaan. Sowieso vind ik dat het beleid dat gastarbeiders niet inburgerden juist zeer geslaagd. Het beleid was een verkeerde keuze: dat is was mis was.
Vind jij dat iedere Nederlander die een slechte bijdrage levert aan de Nederlandse cultuur een cursus 'goed burgerschap' of 'inburgering' zou moeten volgen? En moeten we dan bepaalde bevolkingsgroepen in zijn geheel verplicht stellen als het aantal 'onaangepasten' binnen die groep groot is?
dennisb, vervolgens, schreef:okke schreef:Kan je aangeven welke aspecten van jouw Nederlandse cultuur zijn verdwenen ten koste van de ruimte die aan andere culturen wordt gegeven?
Als jij de Islamitische cultuur toelaat bij de Nederlandse dan krijg je toch 2 werelden in één?
Dan krijg je twee culturen binnen één samenleving.
dennisb schreef:Dat leid toch tot totale chaos?
Nee, dat het tot chaos of totale chaos leidt, ben ik niet met je eens. Kijk naar de verzuiling in Nederland in de twintigste eeuw; dat waren sterk gescheiden culturen die zonder chaos naast elkaar bestonden. Kijk bijvoorbeeld naar de Joodse, Surinaamse, Chinese cultuur die naast elkaar in Nederland bestaan.
dennisb schreef:Dan moet je 2 verschillende wetboeken opstellen wil je de Nederlandse cultuur totaal behouden en de Islamitische totaal toelaten.
Nee, dat hoeft niet. In Nederland hebben we één wetboek waarin verschillen van cultuur gerespecteerd en beschermd worden in bijvoorbeeld het recht op godsdienstvrijheid en de vrijheid van meningsuiting.
dennisb, vervolgens, schreef:Wat voorbeelden, voor de één is het beleeft om iemand de hand te schudden en de ander weigert dat.
En welk van de Nederlandse cultuur komt hiermee volgens jou in de verdrukking? Voor de een is het normaal om kennissen een zoen te geven ter verwelkoming; voor anderen kan dat intimiderend en ongewenst vinden.
dennisb schreef:De één vind eerwraak normaal, voor de ander is het gewoon puur moord.
Voor de een is abortus acceptabel, voor de ander is het puur moord. Gelukkig bepalen we met onze regering wat wij allen als moord zien en wat niet.
dennisb schreef:Ik weet niet hoe jij dit bekijkt, maar dat kan gewoon niet.
Ik vind dat onze rechtspraak niet gebaseerd is op wraak en onpartijdig is. Of in ieder geval altijd zou moeten zijn. Eerwraak is wraak. En wraak is een slecht raadgever.