Wordt 2009 het jaar van de privacy verloedering?

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
dennisb
Lid

Re: Wordt 2009 het jaar van de privacy verloedering?

Bericht door dennisb »

Telemark schreef:Je snapt mijn punt niet, je zegt dat je het zeker weet dat de ouders van die 60% slecht(of niet) Nederlands kunnen praten. Dat is toch gigantisch Oppervlakkig? Je scheert ze enorm over 1 kam.
Er zijn anders GENOEG Nederlanders die ook lui op hun graatje zitten kijk maar naar Geitenkamp in Arnhem. Daar is een gigantische werkloosheid onder de autochtone bevolking, terwijl ze daar ook geen ene flikker uitvoeren of stappen ondernemen om te gaan werken.
Vreemd dat de verhouding van werkloosheid tussen Nederlanders en Allochtonen dan zo groot is.
Telemark schreef:Opnieuw begrijp je mijn punt niet. Wilders maakt de Allochtone bevolking gigantisch zwart bij de Autochtone bevolking. Hier krijg je een gigantische haatsfeer op de werkvloer e.d.
Zoals ik al 3x heb gezegd noem dan eens dingen, i.p.v. zeggen dat hij ze zwart maakt, en een haatsfeer creëert.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

okke schreef:De verplichte inburgeringscursussen zijn pas van de laatste jaren. De ouders of grootouders van de probleemgroep (waar we het nog steeds over hebben) werden niet verplicht een inburgeringscursus te volgen; werden zelfs ontmoedigd in te burgeren. Zoiets kun je niet wegstoppen met het argument dat er niet maar aan te doen is dat het toen is misgegaan. Sowieso vind ik dat het beleid dat gastarbeiders niet inburgerden juist zeer geslaagd. Het beleid was een verkeerde keuze: dat is was mis was.
Vind jij dat iedere Nederlander die een slechte bijdrage levert aan de Nederlandse cultuur een cursus 'goed burgerschap' of 'inburgering' zou moeten volgen? En moeten we dan bepaalde bevolkingsgroepen in zijn geheel verplicht stellen als het aantal 'onaangepasten' binnen die groep groot is?
Hoe bedoel je het feit dat "Vind jij dat iedere Nederlander die een slechte bijdrage levert aan de Nederlandse cultuur een cursus 'goed burgerschap' of 'inburgering' zou moeten volgen? " ?? Ik snap niet wat je daar precies bedoelt, met een slechte bijdrage?

Aan de andere kant ben ik zeker van mening dat als binnen een bepaalde bevolkingsgroep het aantal 'onaangepasten' hoog is, dat die groep verplicht wordt gesteld een inburgeringscursus te volgen.
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

Oftewel aanpassen, een groot gros wil dit niet of kunnen dit niet. Tuurlijk hebben ze een eigen cultuur, maar dit hoeft niet ten koste gaan van onze eigen cultuur!. Beeld maar eens in om als ras echte nederlander, de nederlandse cultuur in marokko te integreren.
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Als 'we' in Spanje aan een costa zitten hebben we de keus uit bitterballen en frikadellen bij de Nederlandse snacktenten, er is zelfs een supermarkt genaamd 'Appie Hein' (en nee het is niet de 'echte' AH) die uitsluitend Nederlandse producten verkoopt. Beetje hypocriet vind ik het meestal van de Nederlanders om af te geven op 'buitenlanders' en dat ze zich niet kunnen aanpassen....maar als 'wij' in het buitenland te gast zijn (of zelfs als we er wonen) zoeken 'wij' 'onze' 'soort' zelf ook weer op....aanpassen doen Nederlanders ook niet hoor !!!

De Nederlandse cultuur is er nog echt wel hoor ! De echte Nederlandse cultuur herken je aan de klagende Nederlander...als de Nederlander niet meer klaagt dan is de cultuur inderdaad verloren....maar voorlopig klaag ik nog lekker door.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

dennisb schreef: vele doen geen poging om onderwijs te volgen etc.
Mag je hier je ongelijk toegeven, want dit is niet waar. Nog maar een paar jaar geleden wilde de Nederlandse regering taalcursussen voor allochtonen organiseren. Het aantal inschrijvingen was veel hoger dan van tevoren gedacht. De cursussen zijn afgeschaft .... omdat er niet genoeg ruimte, niet genoeg geld en niet genoeg capabele docenten waren.
dennisb schreef:Zoals ik al 3x heb gezegd noem dan eens dingen, i.p.v. zeggen dat hij ze zwart maakt, en een haatsfeer creëert.
Zie het recente interview op de Deense televisie. Wanneer was ook alweer de laatste keer dat Nederlandse burgers om hun etniciteit werden gedeporteerd in vergelijkbare aantallen?

Tenslotte wil ik opmerken dat Marokkaans straattuig het beste aangepast zijn van alle allochtonen. Zij gedragen zich precies zo als voetbalvandalen en hebben dezelfde mentaliteit.
Linkse Rakker
Lid
Lid

Bericht door Linkse Rakker »

Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe dit topic zo heeft kunnn ontsporen dat er racistische gedachten aan bod komen, waar overigens niet op gereageerd wordt door de moderators van dit forum, wat mij zeer verbaasd. Om toch een beetje op het onderwerp terug te komen wil ik de volgende vraag aan iedereen stellen:

Welke gevolgen denken jullie dat de steeds verder verminderende privacy in Nederland voor gevolgen voor jullie hebben?

Voor de liefhhebbers wil ik deze toevoegen:

Welke gevolgen denken jullie dat de steeds verdere verwijdering van het bestuur van Nederland van de vraag van het Nederlandse volk voor gevolgen voor jullie hebben?
coco
Lid

Bericht door coco »

Ik spring even in op pagina 1 à 2 waar wordt gezegd dat de nederlandse cultuur niet wordt weg-gedrukt, nou dat wordt hij zeker wel!
Kijk je kan elk jaar nog zo braaf kerst oud en nieuw en alles vieren, maar uitheemse feesten (niet perse moslim feesten!) beginnen een overhand te krijgen, zo worden oude tradities met bijv. kerst en pasen vervangen door de amerikaanse tradities, en krijgen feesten als valentijns dag en halloween ook steeds meer de overhand, daarnaast groeien feesten als suikerfeest ook steeds meer maar toch nog steeds op een mindere schaal, dus misschien ligt het wel helemaal niet aan die moslims of Marokanen of Turken of weet ik het mischien ligt het wel gewoon aan ONS NEDERLANDERS dat wij ons laten Amerikaniseren zonder slag of stoot, maar als er een nieuwe moskee wordt gebouwd zijn we er als de kippe bij van 'ooo dit en oooo dat...' en als ze een mac-donalds om de hoek van je school bouwen hoor je niemand klagen.

Jammer genoeg vergeten mensen dit soort dingen vaak :frownno:

Overigens valt dit punt nog in twijfel te trekken, want als je kijkt hoeveel kerken er dicht gaan en hoeveel moskee's er openen denk ik van er gaat toch wel iets mis met de 'Nederlandse' cultuur (maar dit terzijde).

En dan nog dit:
Welke gevolgen denken jullie dat de steeds verder verminderende privacy in Nederland voor gevolgen voor jullie hebben?

Privacy = niet meer, allang niet meer en zal ook nooit meer terug komen, dit komt niet perse doordat de nederlandse overheid alles in de gaten houdt maar dit komt simpel weg door de jeugd, door onze hyves, msn, twitter, partyflock, (vul maar in) je zet (ongemerkt?) zoveel prive gegevens daarop dat het voor de mensheid geen lol meer aan is om achter prive gegevens te komen en/of ze te misbruiken.

Welke gevolgen denken jullie dat de steeds verdere verwijdering van het bestuur van Nederland van de vraag van het Nederlandse volk voor gevolgen voor jullie hebben?

Dat het Nederlandse bestuur (ik lees de regering) steeds verder verwijdert van de samenleving (lees het volk) komt niet zozeer door de regering zelf maar door ons nederlanders, wij bedreigen die mensen wij schelden ze uit, wij zetten ze voor paal, wij dan net of ze niet bestaan en daardoor is het voor een regering als deze heel moeilijk zich weer te betrekken tot het publiek (ga even na, PVV krijgt weet ik het hoeveel stemmen met afgelopen europese verkiezingen waarom? de PVV staat dichtbij het volk, komt vaak in de krant (zowel positief als negatief) komt vaak op tv uit zijn mening zonder probleem wordt bedreigt mensen trekken zich dat aan en gaan op hem stemmen voor een ''beter en veiliger' Nederland, of dat de juiste instelling is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat, dat invloed heeft op de mensen.
Waardoor ze meer stemmen krijgen waardoor ze groter en groter worden en waardoor er groepen zich in het nauw voelen komen, en op dat punt gaat het mis. (een kat in het nauw maakt rare sprongen)

Het is natuurlijk allemaal maar een idee over hoe het zou kunnen gaan, maar bedenk wel dat dit ABSOLUUT niet onmogelijk is en dat dit geen ver van je bed show is!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
California
Lid

Bericht door California »

sinds wanneer roept een mcdonalds op tot haat van de ongelovige?
kromme vergelijking.
Charly1975
Lid

Niet iedere moslim roept op tot haat tegen anders gelovenden en toch worden ze ook over één kam geschoren. Ik vind de tekst van coco wel goed. Het gaat om de hypocritie die gebruikt wordt.

Als er een kerk van de Hervormde Gemeente (op Gereformeerde Grondslag) (aka zwarte kousen) om de hoek van een school wordt gebouwd dan is er geen probleem....gelukkig behoren zij tot onze 'cultuur' en denken zij niet hetzelfde als de radicale moslims. :frownno: :yes:

En dankzij de PKN zijn er weer meer kerken.....
We're fools to make war
On our brothers in arms

Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

California schreef:sinds wanneer roept een mcdonalds op tot haat van de ongelovige?
kromme vergelijking.
Goed lezen helpt ook goed.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Ik ben het met Coco eens, dat privacy al heel lang niet meer bestaat.
Ik snap dan aan de andere kant ook niet hoe je erbij komt alsof het iets van de laatste maanden is. Je zegt het niet letterlijk maar zo komt het wel over.
coco
Lid

Bericht door coco »

dennisb schreef:Ik ben het met Coco eens, dat privacy al heel lang niet meer bestaat.
Ik snap dan aan de andere kant ook niet hoe je erbij komt alsof het iets van de laatste maanden is. Je zegt het niet letterlijk maar zo komt het wel over.
Waaruit vind jij blijken dat ik laatste maanden bedoel?

@@ california, zoals al eerder aangegeven LEZEN
@@ charly1975, toch ligt het iets anders, de 'zwarte kousen' zouden nooit een aanslag plegen of mensen dwingen tot het geloof, daarin tegen zijn ze zoals telemark eerder aangaf ook weer niet zo van kom rustig binnen lopen (zoals dat wel is in moskee's en overigens ook in mijn kerk), want je wordt raar aangekeken geloof me maar ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Charly1975
Lid

coco schreef:charly1975, toch ligt het iets anders, de 'zwarte kousen' zouden nooit een aanslag plegen of mensen dwingen tot het geloof, daarin tegen zijn ze zoals telemark eerder aangaf ook weer niet zo van kom rustig binnen lopen (zoals dat wel is in moskee's en overigens ook in mijn kerk), want je wordt raar aangekeken geloof me maar ;)
Het grootste deel van de moslims pleegt ook geen aanslagen en toch worden ze over één kam geschoren. Misschien is een deel van de moslims het wel eens met een aantal gedachten van de radicalen echter veroordelen ze ten zeerste de aanslagen...daarbij wil ik je dan toch weer wijzen op het feit dat de 'zwarte kousen' in veel dingen hetzelfde denken als de radicale moslims. Te denken valt aan hoe ze over homo's denken en hoe ze over de rol van de vrouw denken. Wat ik er nog steeds mee duidelijk wil maken is dat maar een klein gedeelte van de moslims daadwerkelijk gevaarlijk is. Als je verder over de plas kijkt (naar Amerika) zijn er wel moordende radicale christenen (te denken valt aan de abortusartsen die worden vermoord) zijn dan ook ineens alle christenen gevaarlijk ?

Aangezien jij en ik ook christen zijn denken we dan hetzelfde als de 'zwarte kousen' ? Nogmaals we kunnen niet iedereen over één kam scheren vanwege een geloof die men heeft. Daarbij ook direct de opmerking dat 'geloof' geen oorzaak is van alle ellende op de wereld. De Neanderthalers sloegen elkaar de hersenen al in omdat de ander een grote grot had dan de één.
We're fools to make war
On our brothers in arms

dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

coco schreef:
dennisb schreef:Ik ben het met Coco eens, dat privacy al heel lang niet meer bestaat.
Waaruit vind jij blijken dat ik laatste maanden bedoel?
Ik doelde op Linkse Rakker.
Plaats reactie