Ik spring even in op pagina 1 à 2 waar wordt gezegd dat de nederlandse cultuur niet wordt weg-gedrukt, nou dat wordt hij zeker wel!
Kijk je kan elk jaar nog zo braaf kerst oud en nieuw en alles vieren, maar uitheemse feesten (
niet perse moslim feesten!) beginnen een overhand te krijgen, zo worden oude tradities met bijv. kerst en pasen vervangen door de amerikaanse tradities, en krijgen feesten als valentijns dag en halloween ook steeds meer de overhand, daarnaast groeien feesten als suikerfeest ook steeds meer maar toch nog steeds op een mindere schaal, dus misschien ligt het wel helemaal niet aan die moslims of Marokanen of Turken of weet ik het mischien ligt het wel gewoon aan ONS NEDERLANDERS dat wij ons laten Amerikaniseren zonder slag of stoot, maar als er een nieuwe moskee wordt gebouwd zijn we er als de kippe bij van 'ooo dit en oooo dat...' en als ze een mac-donalds om de hoek van je school bouwen hoor je niemand klagen.
Jammer genoeg vergeten mensen dit soort dingen vaak
Overigens valt dit punt nog in twijfel te trekken, want als je kijkt hoeveel kerken er dicht gaan en hoeveel moskee's er openen denk ik van er gaat toch wel iets mis met de 'Nederlandse' cultuur (maar dit terzijde).
En dan nog dit:
Welke gevolgen denken jullie dat de steeds verder verminderende privacy in Nederland voor gevolgen voor jullie hebben?
Privacy = niet meer, allang niet meer en zal ook nooit meer terug komen, dit komt niet perse doordat de nederlandse overheid alles in de gaten houdt maar dit komt simpel weg door de jeugd, door onze hyves, msn, twitter, partyflock, (vul maar in) je zet (ongemerkt?) zoveel prive gegevens daarop dat het voor de mensheid geen lol meer aan is om achter prive gegevens te komen en/of ze te misbruiken.
Welke gevolgen denken jullie dat de steeds verdere verwijdering van het bestuur van Nederland van de vraag van het Nederlandse volk voor gevolgen voor jullie hebben?
Dat het Nederlandse bestuur (ik lees de regering) steeds verder verwijdert van de samenleving (lees het volk) komt niet zozeer door de regering zelf maar door ons nederlanders, wij bedreigen die mensen wij schelden ze uit, wij zetten ze voor paal, wij dan net of ze niet bestaan en daardoor is het voor een regering als deze heel moeilijk zich weer te betrekken tot het publiek (ga even na, PVV krijgt weet ik het hoeveel stemmen met afgelopen europese verkiezingen waarom? de PVV staat dichtbij het volk, komt vaak in de krant (zowel positief als negatief) komt vaak op tv uit zijn mening zonder probleem wordt bedreigt mensen trekken zich dat aan en gaan op hem stemmen voor een ''beter en veiliger' Nederland, of dat de juiste instelling is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat, dat invloed heeft op de mensen.
Waardoor ze meer stemmen krijgen waardoor ze groter en groter worden en waardoor er groepen zich in het nauw voelen komen, en op dat punt gaat het mis. (een kat in het nauw maakt rare sprongen)
Het is natuurlijk allemaal maar een idee over hoe het zou kunnen gaan, maar bedenk wel dat dit ABSOLUUT niet onmogelijk is en dat dit geen ver van je bed show is!