[Aanrader] Boek D-Day Speciale Herdenkingseditie

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

[Aanrader] Boek D-Day Speciale Herdenkingseditie

Bericht door Jurrie »

Beste mensen,

Ik was gisteren bij een grote boekhandel bij ons in de buurt en daar hadden ze dit GEWELDIGE boek te koop:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... OWNER_ID=1

Het is een geweldig boek, omdattie dr ten eerste al heel mooi uit ziet van buiten EN VAN BINNEN(hele mooie layout), er zit een CD-rom bij.

Echter het leukste van alles: er zit van alles en nog wat bij in de vorm van kopieen van AUTHENTIEKE kaarten, noteblokjes, Top Secret plannen, een krant van 6 juni 1944 ed ed...Dit is niet drin gedrukt, maar dit zit er zegmaar los bij. Om de 3 pagina's vind je wel een boekje, een kaartje ed...het zag er erg mooi en indrukwekkend uit!

Verder was het boek voorzien van vele illustraties en heel veel ook in kleur. Het geeft wel het hele "algemene" verhaal van D-DAY weer, wat iedereen onderhand wel een beetje kent, maar al het al vond ik het een fantastisch boek!

Ook vind ik het niet erg duur, 40 euro voor zo een boek is echt ...en koopje zou ik bijna zeggen.

Ik heb het nog niet gekocht, maar ben het wel van plan (een keer) te kopen!

Een AANRADER dus, met hoofdletters!

Afbeelding

Jurrie
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Klinkt leuk! En 40 euro valt naar verhouding nog wel mee als er zoveel in zit.
Is het ook leesbaar voor D-day beginnelingen en jongeren of is het meer voor mensen die al wat voorkennis hebben?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Deze kreeg ik in mijn mailbox van iemand !!! Ik ga hem denk ik wel aanschaffen als hij 20 is ofzo :D
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik heb het boek reeds in mijn bezit en kan het inderdaad iedereen aanraden. Binnenkort schrijf ik een recensie voor op http://www.go2war2.nl maar om de vraag van YPPY te beantwoorden, het boek is zeer goed leesbaar, ook voor mensen die weinig verstand van D-Day/Overlord hebben. Voor kinderen onder de 12 jaar is de tekst wel wat te moeilijk, maar de vormgeving van dit boek is voor hen wel weer leuk.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

Ja, ik zit er zelf ook zeer over te twijfelen om em aan te schaffen. 40 euro is niet niets, maar voor zo een boek ook weer niet veel..

Dus, denk er nog ff over na...Maar mocht je nu 40 euro aan een WO2 boek willen besteden, KOOP DAN DEZE:)

Jurrie

PS: @KevinP: ben benieuwd naar je recensie!
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Lijkt me een leuk boek en leuk om te hebben,maar heb het geld er op dit moment nog niet voor over.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik heb hem ook en het is inderdaad een echte aanrader!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Lijkt me echt een gaaf boek, eerst ff op vakantie daarna wil ik er echt wel voor gaan kijken.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

staan er ook verhalen van veteranen in??
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Wordt er nieuw materiaal in aangebracht? staat er bijvoorbeeld meer in dan in 'De Langste dag' van Ryan of 'D-day' van thompson?
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

ironmarc schreef:staan er ook verhalen van veteranen in??
Wel enkele anekdotes, dagboekfragmenten en citaten van mensen die betrokken waren bij operatie Overlord. Maar geen uitgebreide verhalen van veteranen.
antwerpx schreef:Wordt er nieuw materiaal in aangebracht? staat er bijvoorbeeld meer in dan in 'De Langste dag' van Ryan of 'D-day' van thompson?
Mijn indruk tot nu toe is dat de informatie niet nieuw is, de teksten zijn vrij algemeen en gaan niet erg veel in op details. De tekst in het boek onderscheid zich niet van andere boeken, maar is naar mijn mening wel informatief en op een duidelijke wijze gestructureerd.

Het is vooral de vormgeving van het boek die mij aanspreekt. Het is gewoon een schitterend boek dat een leuk aandenken is aan de 60-jarige herdenking.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Brianlinden
Lid
Lid

Re: [Aanrader] Boek D-Day Speciale Herdenkingseditie

Jurrie schreef: er zit een CD-rom bij.
Wat staat er op de cd-rom beelden enz.. ?????????
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Brianlinden@leiden schreef:
Daar staan dan wel weer verhalen van veteranen op :wink:
Brianlinden
Lid
Lid

KevinP schreef:
Brianlinden@leiden schreef:
Daar staan dan wel weer verhalen van veteranen op :wink:
In tekstvorm, audio, video ??
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Audio.
Plaats reactie