De Kollaboratie - Maurice De Wilde
- Michael
- Lid
- Contacteer:
De Kollaboratie - Maurice De Wilde
Wie weet er of Deel 2 van De Kollaboratie van Maurice De Wilde eigelijk wel bestaad? Ik zie OVERAL de reeksen liggen van Maurice De Wilde, maar ik zie nergens Deel 2, ik heb Deel 1 en zou ook graag Deel 2 willen.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Ik kan niks vinden over een deel 2 in die serie, wel over een tv serie van die schrijver: http://home.planetinternet.be/~sl026501 ... hfst_4.htm
Daar staat wel een titel van 'deel 2'. Misschien dat het lukt om met die titel verder te komen.
Daar staat wel een titel van 'deel 2'. Misschien dat het lukt om met die titel verder te komen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Al dan niet Arisch zijn maakte niets uit!
Hoe zou het anders kunnen dat
- Herman Van Puymbroeck, zwart haar, ALLERMINST het arisch voorbeeld
- Hendrik Diels (zelfde geval)
- Rene Lagrou
zomaar de Algemene SS Vlaanderen mochten oprichten? Zo streng was het allemaal niet!
En Degrelle zal geen seconde hebben geaarzeld om zich aan te sluiten bij de Allgemeine SS, als hij daar persoonlijk voordeel bij had.
Hoe zou het anders kunnen dat
- Herman Van Puymbroeck, zwart haar, ALLERMINST het arisch voorbeeld
- Hendrik Diels (zelfde geval)
- Rene Lagrou
zomaar de Algemene SS Vlaanderen mochten oprichten? Zo streng was het allemaal niet!
En Degrelle zal geen seconde hebben geaarzeld om zich aan te sluiten bij de Allgemeine SS, als hij daar persoonlijk voordeel bij had.
- Sjoerd
- Lid
Ik zag een paar weken geleden op het NOS Journaal dat een Duitse soldaat die op de voorpagina van een tijdschrift stond, omdat hij de ideale 'looks' had, zelfs een Jood bleek te zijn die in de Wehrmacht was ondergedoken.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
-
- Lid
In deze thread aardig wat misverstanden over het begrip "Ariër". Dit had, ondanks allelei pseudo-wetenschappelijk gezever van nazi-onderzoekers, niet veel met uiterlijke kenmerken te maken. Behalve dat er, zoals al werd opgemerkt, een "ideaalbeeld" was en dat zeer strikt maar ook weer pseudo-wetenschappelijk de verschillen tussen Joden en Ariërs werden vastgelegt.
Ongeacht uiterlijk kwam je bij de Algemeine en, in de beginjaren, bij de Waffen-SS nadat het SS Rasse- und Settlungs Hauptamt (RuSHA) je stamboom had nagetrokken tot in 1750. Waren er geen Joodse of andere "kwalijke" invloeden, dan was de weg vrij (los van andere vereisten die niets met ras temaken hadden).
Ongeacht uiterlijk kwam je bij de Algemeine en, in de beginjaren, bij de Waffen-SS nadat het SS Rasse- und Settlungs Hauptamt (RuSHA) je stamboom had nagetrokken tot in 1750. Waren er geen Joodse of andere "kwalijke" invloeden, dan was de weg vrij (los van andere vereisten die niets met ras temaken hadden).
- Brianlinden
- Lid
Intresant artikel: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1929Sjoerd schreef:Ik zag een paar weken geleden op het NOS Journaal dat een Duitse soldaat die op de voorpagina van een tijdschrift stond, omdat hij de ideale 'looks' had, zelfs een Jood bleek te zijn die in de Wehrmacht was ondergedoken.