Boek WOII

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Nick.Dracu
Lid

Boek WOII

Bericht door Nick.Dracu »

Beste,
Laat ik me eerst even voorstellen, mijn naam is Nick.
Ik ben geboren in torhout, Belgie en heb nu al voor enkele jaren een passie voor de tweede wereldoorlog.
ik ben onlangs begonnen met het opnemen van getuigenissen, nu het nu nog kan :( ,en wil dit later samenbundelen in een boek. Nu mijn vraag is hoe ik dit het best aan pak?
Welke vragen ik moet stellen? Ik gebruik ook het boek van Peter Taghon om de gebuurtenissen van hun geboorte gemeente op te zoeken maar zijn er nog andere middelen die ik kan gebruiken?
Ook ga ik al langs in de gemeentehuizen op zoek naar de militaire archieven die het nog herbergt. Maar mochten jullie nog enige tips hebben ...
Alvast bedankt,
Nick
beno
Lid

Re: Boek WOII

Bericht door beno »

Ik zou niet echt vragen stellen, maar ze gewoon hun verhaal laten vertellen. Dan kun je nog altijd eventueel wat doorvragen... Dat komt natuurlijker over
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Een combinatie van vragen en, wat the_beno zegt, verhalen. Het ligt er natuurlijk aan wat je precies te weten wilt komen, maar je zou aan de hand van grote gebeurtenissen (zeg; d-day) bijvoorbeeld verhalen over de emoties of gebeurtenissen als gevolg daarvan in het dorp, of de stad, kunnen te weten te komen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ja echt iets vragen...
Zoals the_beno dus al zegt, laat ze gewoon hun verhaal doen, en je kan daarover dan nog iets vragen.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Nick.Dracu
Lid

Bericht door Nick.Dracu »

Bedankt voor de Reacties,
@ the_beno : ja hun verhaal eerst laten vertellen is inderdaad beter dan meteen hen vragen te laten beantwoorden. ik zal dit proberen in acht te houden.
Ik zal proberen af en toe enkele verhalen op het forum te plaatsen, misschien kunnen jullie dan jullie mening zeggen?
Nogmaal bedankt iedereen.
Nick
Plaats reactie