Boeken over D-Day
- Miesjel
- Lid
Boeken over D-Day
Jaja, ik heb de D-day koorts te pakken.
En nu heb ik jullie deskundige kennis nodig om mij te adviseren welke boeken over d-day ik wel en welke ik niet moet kopen..
Ik ben voornamenlijk op zoek naar 'informatieve' boeken, dus geen verhaaltjes ofzo..
Noem maar eens wat titels, auteurs, waar de boeken iets specifieker over gaan, een ISBN nr. en als jullie heel erg lief willen zijn even waarom ik ze wel of niet moet kopen.
Ik hoor dus ook graag welke boeken ik beter niet kan kopen, kan me veel geld besparen..!
Alvast Bedankt, Michel.
En nu heb ik jullie deskundige kennis nodig om mij te adviseren welke boeken over d-day ik wel en welke ik niet moet kopen..
Ik ben voornamenlijk op zoek naar 'informatieve' boeken, dus geen verhaaltjes ofzo..
Noem maar eens wat titels, auteurs, waar de boeken iets specifieker over gaan, een ISBN nr. en als jullie heel erg lief willen zijn even waarom ik ze wel of niet moet kopen.
Ik hoor dus ook graag welke boeken ik beter niet kan kopen, kan me veel geld besparen..!
Alvast Bedankt, Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
- Miesjel
- Lid
- Sjoerd
- Lid
Een goede verhandeling van D-Day van zowel Duitse als Geallieerde zijde:
Stephen E. Ambrose (tevens auteur van Band of Brothers)
D-Day 6 Juni 1944
ISBN: 9045303337
Makkelijk te lezen boek met kaarten van de stranden en een aantal pagina's met foto's. De hoofdlijn is de planning en uitvoering van Operation Overlord, en daar zitten ook ervaringen van veteranen bij.
Ik vond het een erg interessant en tegelijk ook indrukwekkend boek en zeker een must voor de D-Day verzamelaar.
Stephen E. Ambrose (tevens auteur van Band of Brothers)
D-Day 6 Juni 1944
ISBN: 9045303337
Makkelijk te lezen boek met kaarten van de stranden en een aantal pagina's met foto's. De hoofdlijn is de planning en uitvoering van Operation Overlord, en daar zitten ook ervaringen van veteranen bij.
Ik vond het een erg interessant en tegelijk ook indrukwekkend boek en zeker een must voor de D-Day verzamelaar.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Miesjel
- Lid
Thanks Sjoerd, heb inderdaad al eens over dat boek gehoord, zal er maar eens naar op zoek gaan.
Ben trouwens ook nog speciaal op zoek naar een boek die iets meer informatie geeft over de troepen die er meevochten.. Raak een beetje door de war door al die termen als Compagnie, Regiment, etc, etc.. Wil dus iets waar even duidelijk in uitgelegd staat wat onderdeel van wat is etc. en waar ik snel in blik in kan werpen als ik het even niet meer weet.
Ben trouwens ook nog speciaal op zoek naar een boek die iets meer informatie geeft over de troepen die er meevochten.. Raak een beetje door de war door al die termen als Compagnie, Regiment, etc, etc.. Wil dus iets waar even duidelijk in uitgelegd staat wat onderdeel van wat is etc. en waar ik snel in blik in kan werpen als ik het even niet meer weet.
- Sjoerd
- Lid
Dat staat voor in dat boek, ik zal het even quoten:
Sectie 9-12 man
drie secties in een peloton
drie of vier pelotons in een compagnie
drie of vier compagnies in een bataljon
drie of vier bataljons in een regiment
drie of vier regimenten in een divisie, met daarbij ingedeelde genie, artillerie, medisch en ander ondersteunend personeel.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Miesjel
- Lid
ok dank je!
Maar ik zoek dus ook nog een boek waar bijv in staat dat de 101ste bestond uit de 506 en.. en.. etc..
en dat dan met (bijna) alle troepen die er meevochten..
(als er zoiets ergens geschreven staat)
Maar ik zoek dus ook nog een boek waar bijv in staat dat de 101ste bestond uit de 506 en.. en.. etc..
en dat dan met (bijna) alle troepen die er meevochten..
(als er zoiets ergens geschreven staat)
-
- Lid
- Mooyman
- Lid
Dit boek is misschien iets voor jou, D-Day van de Normandische stranden tot de bevrijding van Frankrijk van Stephen Badsey met een voorwoord van John S.D.Eisenhouwer, uitgever Rebo productions.
Een zeer goed boek over de gevechten in Normandië maar ook zeer interessante afbeeldingen van uniformen en uitrusting zoals toen gebruikt door de verschillende soldaten.
Een zeer goed boek over de gevechten in Normandië maar ook zeer interessante afbeeldingen van uniformen en uitrusting zoals toen gebruikt door de verschillende soldaten.
- Miesjel
- Lid
Thanks, naar zoiets was ik inderdaad op zoek denk ik.Mooyman schreef:Dit boek is misschien iets voor jou, D-Day van de Normandische stranden tot de bevrijding van Frankrijk van Stephen Badsey met een voorwoord van John S.D.Eisenhouwer, uitgever Rebo productions.
Had je me nog niet gegeven dus bedankt!Marcfire schreef:Miesjel, de battlefield guide van Major Holt is een absolute aanrader als je feitjes wilt weten over d-day.
ISBN nummer had ik je al gegeven geloof ik, voor de zekerheid
0 85052 662-0
-
- Lid
Dit boek heb ik ook en het is zeer zeker een aanrader.Mooyman schreef:Dit boek is misschien iets voor jou, D-Day van de Normandische stranden tot de bevrijding van Frankrijk van Stephen Badsey met een voorwoord van John S.D.Eisenhouwer, uitgever Rebo productions.
Adrian.
-
- Lid
Heb hem eens ( meerdere malen zelfs!~) geleend van de Biobliotheek hier, erg interessant boek!Adrian schreef:Mooyman schreef:Dit boek is misschien iets voor jou, D-Day van de Normandische stranden tot de bevrijding van Frankrijk van Stephen Badsey met een voorwoord van John S.D.Eisenhouwer, uitgever Rebo productions.
Dit boek heb ik ook en het is zeer zeker een aanrader.
Adrian.
Ik heb hem nog nooit ergens te koop zien staan, maar mocht ik hem eens in een boekhandeltje vinden, dan koop ik hem zeker, er staan veel mooie foto's in!
- Mooyman
- Lid
Heb het boek zelf en inderdaad het is een zeer interessant boek, zal het ISBN nr even voor je opzoeken Miesjel.BjornSpiN schreef:Heb hem eens ( meerdere malen zelfs!~) geleend van de Biobliotheek hier, erg interessant boek!Adrian schreef:Mooyman schreef:Dit boek is misschien iets voor jou, D-Day van de Normandische stranden tot de bevrijding van Frankrijk van Stephen Badsey met een voorwoord van John S.D.Eisenhouwer, uitgever Rebo productions.
Dit boek heb ik ook en het is zeer zeker een aanrader.
Adrian.
Ik heb hem nog nooit ergens te koop zien staan, maar mocht ik hem eens in een boekhandeltje vinden, dan koop ik hem zeker, er staan veel mooie foto's in!
-
- Lid
boeken die je in Normandie zelf kunt kopen zijn:
De stranden van de landing
Yves Lecouturier
127 blz, 200 kleurenfoto's
ISBN: 2.7373.2686.9
Arromanches, Geschiedenis van een haven
De mulberry montagehaven
30blz.
veel gegevens komen uit het museum van Arromanches
http://www.normandy1944.com/
Bovenstaande boeken zijn niet gigantisch uitgebreid maar geven wel veel info.
Het 1e boek is zeker een aanrader als je Normandie eens wilt gaan bezoeken of al bezocht hebt.
De stranden van de landing
Yves Lecouturier
127 blz, 200 kleurenfoto's
ISBN: 2.7373.2686.9
Arromanches, Geschiedenis van een haven
De mulberry montagehaven
30blz.
veel gegevens komen uit het museum van Arromanches
http://www.normandy1944.com/
Bovenstaande boeken zijn niet gigantisch uitgebreid maar geven wel veel info.
Het 1e boek is zeker een aanrader als je Normandie eens wilt gaan bezoeken of al bezocht hebt.
paulus