Magazine+ DVD Nederland in de 2e wereldoorlog

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
NederlandWO2
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:35

Magazine+ DVD Nederland in de 2e wereldoorlog

Bericht door NederlandWO2 »

Ik zou jullie graag op de hoogte willen brengen van een nieuw magazine over de 2e wereld oorlog. ik ben werkzaam bij dit bedrijf en ik denk dat dit jullie wel zal interesseren


De nieuwe uitgave NEDERLAND IN DE TWEEDE WERELDOORLOG, een combinatie van een magazine van 36 pagina’s plus een DVD, laat zien hoe Nederlanders de jaren 1940-1945 beleefden. Het is de eerste keer dat er een magazine uitkomt over Nederland in de Tweede Wereldoorlog.

Het magazine en de DVD bevat authentieke verhalen en beeldmateriaal en gaat over de Duitse inval in mei 1940. Het bijzondere aan deze serie is dat aan de hand van dagboekfragmenten, (amateur) foto’s, pamfletten, affiches, originele krantenartikelen en films de Tweede Wereldoorlog door de ogen van Nederlanders wordt belicht. Naast de vele persoonlijke documenten en verhalen bevat de serie ook veelal onthutsende cijfers over de Nederlandse oorlogsjaren. Zo streden de Nederlandse militairen met één tank tegen 759 Duitse tanks, konden de Nederlandse troepen beschikken over 124 vliegtuigen die het moesten opnemen tegen 1150 Duitse vliegtuigen en vielen er aan Nederlandse zijde meer dan 2300 doden.

De DVD, die speciaal voor dit eerste nummer is samengesteld, bevat beelden van onder meer de mobilisatie in Haarlem, Duitse troepen die door Limburg trekken en de slag om Rotterdam. Beeldmateriaal is afkomstig uit de archieven van Beeld & Geluid en van amateurbeelden.

Van het magazine NEDERLAND IN DE TWEEDE WERELDOORLOG zullen zes uitgaven periodiek uitgebracht worden. Ze zijn verkrijgbaar bij de Bruna en AKO (eerste uitgave EUR 4.99, volgende uitgaven EUR 7.99).

voor meer informatie surft naar onze facebook: http://www.facebook.com/home.php#!/page ... 91?sk=info

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon, ClaudeBot en 0 gasten