Cross of Iron

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

vincent schreef:Ik heb 'm ook, goede film :)
Wat vond je zo goed aan de film?
De acteurs? De special effects? De dialogen? Het verhaal? De muziek? De liedjes? ;)
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Over wat gaat de film?
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
vincent
Lid

Bericht door vincent »

De acteur die Steiner (het figuur waar het voornamelijk over gaat) speelde vond ik perfect gekozen voor de film helaas dat de Russen Russisch praatte maar de Duitsers Engels, de begin en eind liedjes vond ik eigenlijk nergens op slaan en af en toe tijdens de scenes in de nacht zag ik geen steek maar misschien licht dat aan mij.
De film gaat over een korporaal Steiner en z'n peloton en die krijgen een nieuwe officier, die officier (ben z'n naam vergeten :s ) doet er alles aan om een ijzeren kruis te verdienen.
Ik heb er geen kracht meer voor
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Goeie film, ik heb 'm voor een habbekrats op DVD gekocht :) Het is al een ouwetje, uit 1977 of zo en al meerdere malen op TV geweest. Neemt niet weg dat het een goede film is! Alleen jammer dat de Duitsers Engels spreken, inderdaad....
Die andere Timo
Lid

Bericht door Die andere Timo »

De Duitsers worden allemaal gespeelt door Amerikaanse acteurs. Vrij logisch dat ze in deze Amerikaanse productie allemaal Engels spreken.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
vincent
Lid

Bericht door vincent »

maar dat is toch niet zo historisch accuraat :(
En waarom hebben ze dan wel de moeite genomen om de Russen Russisch te laten spreken? :s
Ik heb er geen kracht meer voor
Die andere Timo
Lid

Omdat het een Hollywood film is waarin verder geen enkele Engelse soldaat rondloopt. Dat zou betekenen een Hollywoodfilm waarin geen woord Engels wordt gesproken en waarvoor ze dus geen Hollywood sterren kunnen casten. Dat betekend inkomstenverlies: ze willen publiekstrekkers in de hoofdrol. Historisch accuraat doet er dan niet zoveel toe.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Niet alle Duitsers in de film zijn Amerikanen, Hauptmann ........ die het ijzeren kruis wil `verdienen` is Maximilaan Schell een Duitser of Oostenrijker. Speelde in A Bridge to Far de rol van Willy Bittrich
Die andere Timo
Lid

Ja, precies. Schell was in die tijd een ster in engelstalige films. Hoofdzaak is dat het een hollywood film is en gericht was op mainstream Amerikaans en verder engelstalig publiek.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Plaats reactie