Er circuleert een PPT over de Holocaust met daarin een kemel van een onwaarheid. Er wordt gesteld dat in Engeland, het onderwerp van de Holocaust uit het lesprogramma is gehaald omwille van moslimbezwaren.
Dit is echter een grove leugen!!! Ik informeerde daarvoor eerder reeds bij diverse Engelse officiële instanties omdat een rondzend email dezelfde nonsens verkocht en omdat ik vermoedde dat dit uit de lucht gegrepen was. Het was natuurlijk ook zo.
Mocht u die PPT ontvangen of die email, weet dan dat het foutief wordt voorgesteld en zend hem beter niet door. En ja, wat is de bedoeling erachter ... ... allesbehalve zuiver.
PPT Holocaust: grove fout
-
- Lid
- platoz
- Lid
Re: PPT Holocaust: grove fout
Er zijn in Nederland overigens al vaker meldingen gemaakt van leraren die de Holocaust niet (willen) bespreken tijdens het hoofdstuk waarin de Tweede Wereldoorlog aan de orde wordt gesteld vanwege, jawel, de eventuele reacties van onze medelanders daarop. Diep triest.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
-
- Lid
Het verrast me dat zelfs in Nederland en door leraren deze materie uit de weg wordt gegaan, idd diep triest en zelfs verontrustend. Akkoord met je!platoz schreef:Er zijn in Nederland overigens al vaker meldingen gemaakt van leraren die de Holocaust niet (willen) bespreken tijdens het hoofdstuk waarin de Tweede Wereldoorlog aan de orde wordt gesteld vanwege, jawel, de eventuele reacties van onze medelanders daarop. Diep triest.
De powerpoint en de email waarover ik het had zijn beiden gebaseerd op een leugen: de Holocaust is nooit of niet van het lesprogramma geschrapt in de UK. Dit wel als zodanig voorstellen is kwaadaardig. Een thema als de Holocaust gebruik je niet om verdachtmakingen te verspreiden tegen andere bevolkingsgroepen ook, dat is evenzeer wansmakelijk.
Grts.
Remembrance is our Duty
-
- Lid
Ik ben zelf een leraar geschiedenis. Nooit zal ik een dergelijk onderwerp uit de weg gaan.
Het maakt ten slotte deel uit van onze geschiedenis. Als bepaalde jongeren het er moeilijk mee hebben kan je er met de hele klas over praten, daar leer je pas iets uit, hoe de andere het beleeft.
Ik vind dit een van de interessantste onderwerpen om een klasgesprek over te voeren. Ik zou het dan ook enorm jammer vinden dat bepaalde leerkrachten hier niet over willen praten (heb nog nooit zo iemand tegengekomen moet ik eerlijk zijn).
Het maakt ten slotte deel uit van onze geschiedenis. Als bepaalde jongeren het er moeilijk mee hebben kan je er met de hele klas over praten, daar leer je pas iets uit, hoe de andere het beleeft.
Ik vind dit een van de interessantste onderwerpen om een klasgesprek over te voeren. Ik zou het dan ook enorm jammer vinden dat bepaalde leerkrachten hier niet over willen praten (heb nog nooit zo iemand tegengekomen moet ik eerlijk zijn).