www.d-dayinfo.be

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
thomas963
Lid
Contacteer:

www.d-dayinfo.be

Bericht door thomas963 »

Hallo Allemaal

http://www.d-dayinfo.be

Uit interesse voor D-day heb ik een site gemaakt die te maken heeft met d-day en operation overlord.
De info op de website is zeer makkelijk te vinden en er zijn een tal van video's, pop ups en downloads beschikbaar.

Heb je nog vragen, commentaar, suggesties of zou je willen helpen met de website? laat hier dan iets weten!

Veel plezier! :wink:

http://www.d-dayinfo.be
Mallory
Lid

Re: www.d-dayinfo.be

Bericht door Mallory »

Wat ik alvast kan zeggen, is dat je op je spelling moet letten.

"US ariborne" en "Waffens SS shutse" (en daaronder, op de afbeelding, op een andere maar eveneens foutieve manier) staat nogal knullig...

En die pop ups heb ik gemerkt inderdaad, maar dan van reclame. ;)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ik vind je lay-out en idee bijlange niet slecht, maar er staan een massa fouten in je beschrijvingen..

Enkele voorbeelden uit het US gebeuren

De bazooka die je toont is geen M1 maar een M9A1 die trouwens nog niet gebruikt werd op D-Day
De rang van 1Sgt met twee rockers was ten tijde van de landing in Normandie al jaren niet meer in gebruik
Waar is de info over de 29th Div? het 82AB enz....

En het klakkeloos kopiëren en plakken van andere sites..... tja??!!??

http://www.strijdbewijs.nl/omaha/amerika.htm
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?f=48&t=4731
http://nl.wikipedia.org/wiki/101e_Luchtlandingsdivisie
29th Let's Go!!!!!
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 47 keer

Bericht door ammo »

Britse rangonderscheidingstekens kloppen ook niet , queenscrown tijdens wo 2 ?
Embleem bij de canadese troepen , wat moet dat voorstellen?
Nemo Me Impune Lacessit
thomas963
Lid
Contacteer:

Bericht door thomas963 »

Bedankt voor de tips jongens !

Ik heb al een aantal dingen aangepast (airborne, waffen ss schutze, ...)
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de foutieve rangen (1e sgt en queenscrown) iets uitgebreider toe te lichten zodat ik weet wat er precies fout aan is.

Ja, het is waar dat ik van sommige sites heb gekopieërd. Maar dit is enkel voorlopig, de site staat namelijk nog maar een weekje online.
Verder wou ik vragen of iemand van jullie misschien geïnteresseerd is om samen met mij deze website te onderhouden en uit te breiden. iemand die veel weet over d-day en een visie met mij kan opbouwen om de site nog interessanter te maken voor de bezoeker? als iemand dus geïnteresseerd is, laat dan iets weten :)

Greetz Thomas _/-\o_
Remember D-day
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 47 keer

Bericht door ammo »

thomas963 schreef:Bedankt voor de tips jongens !

Ik heb al een aantal dingen aangepast (airborne, waffen ss schutze, ...)
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de foutieve rangen (1e sgt en queenscrown) iets uitgebreider toe te lichten zodat ik weet wat er precies fout aan is.

Ja, het is waar dat ik van sommige sites heb gekopieërd. Maar dit is enkel voorlopig, de site staat namelijk nog maar een weekje online.
Verder wou ik vragen of iemand van jullie misschien geïnteresseerd is om samen met mij deze website te onderhouden en uit te breiden. iemand die veel weet over d-day en een visie met mij kan opbouwen om de site nog interessanter te maken voor de bezoeker? als iemand dus geïnteresseerd is, laat dan iets weten :)

Greetz Thomas _/-\o_

Alle rangonderscheidingstekens met een queenscrown zijn van na de oorlog, In 1952 kreeg Groot Brittanie pas een koningin,
vandaar, Tijdens wo 2 had men een koning, dus de emblemen zouden een kingscrown moeten hebben.
Nemo Me Impune Lacessit
Mallory
Lid

Bericht door Mallory »

Er staat ook: Whermacht.

En als je tekst van anderen gebruikt, ook al is het tijdelijk, moet je altijd een juiste bronvermelding gebruiken. Anders doe je aan plagiaat.
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Heb 2 puntjes op dit moment (nog niet de tijd gehad de hele site, die er overigens netjes uit ziet ondanks de schoonheidsfoutjes, helemaal te bekijken);

1. Reclame... Doodzonde, jaagt weg.

2. Duitse Rangen; volgens mij moeten Oberleutnant en Oberstleutnant worden omgewisseld... Oberstleutnant (Luitenant-Kolonel) staat op de site vóór Hauptmann (Kapitein), en Oberleutnant vóór Kolonel. Het kan aan mij liggen (ben bekend met rangen uit 1956-1990, maar kennis van Duitse taal is hier al genoeg), maar volgens mij klopt die niet.

Daarnaast nog 1 vraagje ter algemene info (heb écht geen idee, maar vond het vreemd te zien); waarom is er een 'tweesterren' General Der Artillerie? Dat dat een rang was, ok. Maar stond die op die plek? Is er geen General der Infanterie bijvoorbeeld?

ps; het is al genoemd door Mallory; graag meer verwijzingen, zodat we weten waar (bijvoorbeeld) de cijfers met slachtoffers vandaan komen (en dus hoe betrouwbaar deze zijn).
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie