SERIE KLEINE KRIEGSHEFTE

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
collectorwwii
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2013, 14:56
Locatie: België

SERIE KLEINE KRIEGSHEFTE

Bericht door collectorwwii »

Deze kleine boekjes (grootte A5) werden uitgegeven door het "Zentralverlag der NSDAP. Franz Eher Nachf" in Berlijn en beschreven de oorlog te land, ter zee en in de lucht. Volgens de uitgever "zullen alle vragen die gevechten oproepen, op plastische manier behandeld worden". Verder is het niet de bedoeling van deze schriftjes om "droge zakelijke onderwerpen te beschrijven, maar om op de eerste plaats gevechtshandeling en echte belevenissen te brengen. De gebeurtenis zelf moet met z'n dramatische afloop op de voorgrond treden, om zo de juiste indruk omtrent de verwezenlijking van de Duitse soldaten over te brengen. Daarom behoren deze Kleine Kriegshefte, die op een unieke manier de geschiedenis van de geweldige strijd van deze tijd weergeven, in ieder huis, in ieders hand".
Voorgaande stuk tussen aanhalingstekens heb ik vertaald uit het Duits en komt dus uit de mond van de uitgever... niet uit mijn mond :) .

Er werden 10 dergelijke boekjes uitgegeven en hier onder kun je ze zien. Ik heb bij het nemen van de foto's gezien dat ik bepaalde nummers dubbel heb; misschien dat ik ooit beslis om ze hier te koop aan te bieden.
De 10 verschenen "KLEINE KRIEGSHEFTE"
De 10 verschenen "KLEINE KRIEGSHEFTE"
Plaats reactie