Je nieuwste aankoop - boeken en films

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Gesloten
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Zitadelle schreef:paperback heet zoiets...
Zocht al naar dat woord, bedankt :wink: .
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Soldaat van Oranje op DVD
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Mooyman schreef:Niet gekocht maar gekregen, de boeken Stalingrad en De Geschiedenis van de Hitler Jugend.
Alle twee de boeken komen bij de Boekenvoordeel vandaan die schijnbaar weer enkele nieuwe titels in huis heeft.
Deze hebben ze al een tijdje. Ik heb deze twee boeken + nog twee andere rond september 2003 al gekocht. Toen hadden ze ook nog: De Berghof "Hitlers verborgen machtscentrum" en De geschiedenis van het Derde Rijk.

Wat vind je van de boeken? Ik ben op het moment de Geschiedenis van de HitlerJugend aan het lezen en er staat aardig wat interessante info in moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

LKP schreef:
Mooyman schreef:Niet gekocht maar gekregen, de boeken Stalingrad en De Geschiedenis van de Hitler Jugend.
Alle twee de boeken komen bij de Boekenvoordeel vandaan die schijnbaar weer enkele nieuwe titels in huis heeft.
Deze hebben ze al een tijdje. Ik heb deze twee boeken + nog twee andere rond september 2003 al gekocht. Toen hadden ze ook nog: De Berghof "Hitlers verborgen machtscentrum" en De geschiedenis van het Derde Rijk.

Wat vind je van de boeken? Ik ben op het moment de Geschiedenis van de HitlerJugend aan het lezen en er staat aardig wat interessante info in moet ik zeggen.
Weet niet hoe lang deze boeken al in de verkoop zijn, heb ze namelijk gekregen.
En met dit mooie weer ben ik eigenlijk nog niet verder gekomen dan het doorbladeren van deze boeken :wink: .
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Vandaag heb ik bij de boekenmarkt De tweede wereldoorlog, dag na dag gekocht. Nu wordt het vast makkelijker om met de trivia mee te doen. ;)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Komt niet vaak voor maar had enige mazzel op een rommelmarkt die ik afgelopen zaterdag bezocht.
Naast een aantal WWII items die ik vond liep ik ook tegen iemand aan die al zijn WWII video's van de hand deed, voor zo'n twee euro per stuk.
Kocht dan ook een aantal films zoals U571, Pearl Harbor en De Fûke, maar ook een groot aantal documentaires, zoals Warsaw, De Luftwaffe, Rommel enz enz.
Dit najaar de regenachtige uurtjes weer iets om handen :wink: .
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

net binnen: Ede in wapenrok door Evert van de Weerd... Kan mij niet echt bekoren want hij slaat afgezien van Market Garden (overigens vrij opervlakkig beschreven - niets nieuws hier) de periode na de Duitse inval tot aan de bevrijding 'bijna' geheel over.... Voor mij een telerustelling.

Daarentegen afgelopen week in de bus ontvangen (via amazon.de) 'kampf um die Ägäis door Peter Schenk (hij schreef enkele tijd geleden een fantastisch verhaal in 40-45 Toen en Nu (After the Battle) over de Duitse herovering van Leros. Het boek is werkelijk een must als je geintereseerd bent in klein schalige akties. Werkelijk fantastische foto's. het boek omschrijft de Duitse aktiesbij Kreta (de akties op zee en de aanvoer van troepen over zee), inname van o.a. Kos, Korfu, Rhodos, Leros en enkele andere eilanden. Heel veel foto's en goede kaarten. Duitsgeschreven 146 pagina's. Ik betaalde er ongeveer 10 euro voor incl verzendkosten. (in mjn ogen een koopje)
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Net een briljant boek gekocht. Het is een strip over Auschwitz... heel beklemmend. Schrijver en tekenaar: Pascal Croci. Een super aanrader.
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nooit geweten dat ze daar een strip van hadden.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Mijn nieuwste aankoop:

Het handboek van de RAF "Royal air force" uit 1943.(voor 12 euro)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

D day 6 june

van stephen e ambros
Starting up again
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

die is gaaf he? heb hem gehuurd maar ga hem ook zeker aanschaffen!
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

jah
was niet duur 25 € maar
Starting up again
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Afgelopen vrijdag gekocht op het vliegveldje van Texel in het museum:

'Sondermeldung Texel: Opstand der Georgiërs'

geschreven door Dick van Reeuwijk
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Timo schreef:jah
was niet duur 25 € maar
waar heb je die vandaan dan? Gewoon in een boekhandel of via internet?
Gesloten