Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Narcolepticus schreef:Zou het boek, België Bezet niet meer zeggen hoe het volk onder de bezetting heeft geleden, of zit ik me hier zelf blaasjes wijs te maken?
Nee helaas, ze laten één fotoserie in kleur zien en dan nog van het begin van de oorlog, vaak geen plaatsbepaling en al helemaal geen getuigenissen. Wel mooie foto's (weinig militair) om te zien naar klederdracht e.d.
België bevrijd vind ik wel interessant, met Rik Peeters (Overlevende van de inslag van een V-bom op de bioscoop Rex, staat ergens achteraan) ben ik trouwens goed bevriend.
Voor kerst gekregen: het boek "Up Front" van de beroemde cartoonist Bill Mauldin, met cartoons van het leven van de gewone GI in WO2. Mauldin was toen sergeant bij de 45th Infantry Division, en de eerste druk verscheen in 1944 (mijn exemplaar is uit de 50ste druk). Vrijwel al zijn cartoons zijn erg leuk, en sommige zijn gewoon briljant.
Verder heb ik nog wat moderne boeken over WO2 gekregen.
Het is een uitgave van de stichting samenwerkende militairaverzamelaars. Met erin 156 verschillende canadese baretemblemen pre aug 1945. allemaal afgebeeld in zwart/wit.
Weinig tekst. Index, drie a4tje uitleg en een literatuurverantwoording. Echt om een embleem op te zoeken dus.
Het heeft helaas geen isbn. Mail eens naar de stichting of ze het nog uitgeven?
Roel R. schreef:Het is een uitgave van de stichting samenwerkende militairaverzamelaars. Met erin 156 verschillende canadese baretemblemen pre aug 1945. allemaal afgebeeld in zwart/wit.
Weinig tekst. Index, drie a4tje uitleg en een literatuurverantwoording. Echt om een embleem op te zoeken dus.
Het heeft helaas geen isbn. Mail eens naar de stichting of ze het nog uitgeven?
Oke bedankt! Ik weet nog ergens een boekje te zitten, misschien dat het om dezelfde gaat. Ga dan eerst even kijken of dat boekje wat is en anders mail ik hun wel even.