Je nieuwste aankoop - boeken en films
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Ik heb eindelijk de film Das Boot in bezit.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
-
- Lid
- Contacteer:
- AlexJJ
- Lid
-
- Lid
was laatst op een veiling met m'n vriendin en daar stonden 3 dozen met boeken over WO2, de eerste doos heb ik helaas niet kunnen kopen omdat daar ook nog oude donald ducks bij zaten waar een of andere freak vet hoog op zat te bieden!
de overige 2 dozen (bij de laatste bleken nog 2 dozen vol andere boeken te horen
) zijn nu in mijn bezit:
-doos 1: Onderdrukking en Verzet, 4 delige boeken set over Nederland in oorlogstijd: men kon zich hier vroeger op abonneren en de boeken in 44 afleveringen kopen of ze verdeeld over 4 boeken kopen, de eerste uitgave komt uit 1947! prijs: 8 Euro
-doos2: Bericht van de Tweede Wereldoorlog, 5 banden, nr.1 tot nr.75 *mist dus nog de laatste 25 nrs.* (plus nog 2 dozen vol met andere boeken los van WO2) prijs: 12 Euro
weet iemand de precieze waarde van deze 2 verzamelwerken?
de overige 2 dozen (bij de laatste bleken nog 2 dozen vol andere boeken te horen

-doos 1: Onderdrukking en Verzet, 4 delige boeken set over Nederland in oorlogstijd: men kon zich hier vroeger op abonneren en de boeken in 44 afleveringen kopen of ze verdeeld over 4 boeken kopen, de eerste uitgave komt uit 1947! prijs: 8 Euro
-doos2: Bericht van de Tweede Wereldoorlog, 5 banden, nr.1 tot nr.75 *mist dus nog de laatste 25 nrs.* (plus nog 2 dozen vol met andere boeken los van WO2) prijs: 12 Euro
weet iemand de precieze waarde van deze 2 verzamelwerken?
"Arnhem bridge. And hold it!"
- Brianlinden
- Lid
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Pas geleden twee leuke boeken gekregen.
Een stem uit het Veld, Herinneringen van de Ritmeester-Adjudant van Generaal S.H. Spoor
Auteur; R.M. Smulders
1988, De Bataafsche Leeuw, Amsterdam
Leuk boek over Indonesië tijdens WOII en de Politionele Acties. Geschreven door Rob Smulders, die de Adjudant van Generaal Spoor in Indonesië tijdens de oorlog was. Leest makkelijk weg, een beetje als een soort dagboek.
Marx-Engels-Marxisme
Auteur; V.I. Lenin
19(?), Uitgeverij voor Literatuur in Vreemde Talen, Moskou
Boek van Lenin over (het leven van) Karl Marx, Friedrich Engels en het Marxisme. Lenin geeft zijn visie op Marxisme en hoe dit in de praktijk toegepast zou moeten worden.
Mooi boek met een harde kaft, weet alleen niet uit welk jaar het boek is, achterin staan 2 stempels, 51 en 53, verder is er niks over een jaar van uitgave te vinden. Wel staat er op blz. 2;
De inhoud van deze uitgave komt overeen met die van de Russische (Gospolitizdat, Moskou 1946). De Nederlandse vertaling volgt de tekst in de Verzamelde Werken van W.I. Lenin (4e druk), uitgegeven onder toezicht van het Instituut voor Marxisme-Leninisme te Moskou.
Een stem uit het Veld, Herinneringen van de Ritmeester-Adjudant van Generaal S.H. Spoor
Auteur; R.M. Smulders
1988, De Bataafsche Leeuw, Amsterdam
Leuk boek over Indonesië tijdens WOII en de Politionele Acties. Geschreven door Rob Smulders, die de Adjudant van Generaal Spoor in Indonesië tijdens de oorlog was. Leest makkelijk weg, een beetje als een soort dagboek.
Marx-Engels-Marxisme
Auteur; V.I. Lenin
19(?), Uitgeverij voor Literatuur in Vreemde Talen, Moskou
Boek van Lenin over (het leven van) Karl Marx, Friedrich Engels en het Marxisme. Lenin geeft zijn visie op Marxisme en hoe dit in de praktijk toegepast zou moeten worden.
Mooi boek met een harde kaft, weet alleen niet uit welk jaar het boek is, achterin staan 2 stempels, 51 en 53, verder is er niks over een jaar van uitgave te vinden. Wel staat er op blz. 2;
De inhoud van deze uitgave komt overeen met die van de Russische (Gospolitizdat, Moskou 1946). De Nederlandse vertaling volgt de tekst in de Verzamelde Werken van W.I. Lenin (4e druk), uitgegeven onder toezicht van het Instituut voor Marxisme-Leninisme te Moskou.
Вместе мы непобедимы
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Variert een beetje, heb je hard of soft cover en wat is de toestand van het boek. Even gekeken op google, de verkoopprijs van het boek variert tussen € 15 en € 50 afhankelijk van de staat en type cover.Yorick schreef:tussen de vele onbelangrijke/saaie/niet leuke/niet waardevolle boeken die bij de overige 2 dozen van mijn aanwinsten bij de veiling zaten vond ik:
het boekenweek geschenk van 1941!
NOVELLEN EN GEDICHTEN
is dit btw waardevol?
Trouwens wel een leuke geschiedenis achter deze uitgave, is een groot deel van terug genomen in opdracht van de Sicherheitspolizei, omdat een van de schrijvers niet-Arisch was en een van de gedichten tegen de bezetter waren gericht.
bron
Вместе мы непобедимы
- paulstolk
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
hard cover, en in redelijke staat.Zhukov schreef:Variert een beetje, heb je hard of soft cover en wat is de toestand van het boek. Even gekeken op google, de verkoopprijs van het boek variert tussen € 15 en € 50 afhankelijk van de staat en type cover.Yorick schreef:tussen de vele onbelangrijke/saaie/niet leuke/niet waardevolle boeken die bij de overige 2 dozen van mijn aanwinsten bij de veiling zaten vond ik:
het boekenweek geschenk van 1941!
NOVELLEN EN GEDICHTEN
is dit btw waardevol?
Trouwens wel een leuke geschiedenis achter deze uitgave, is een groot deel van terug genomen in opdracht van de Sicherheitspolizei, omdat een van de schrijvers niet-Arisch was en een van de gedichten tegen de bezetter waren gericht.
bron
wou het gewoon even weten

"Arnhem bridge. And hold it!"