Auteur:M.C. Farla
Uitgever: ?
Jaar Uitgave: 2013 1e Druk
Aantal pagina's: 208
Thema: Uniformering & Uitrusting, Nederlandse leger periode 1912-1940.
Recensie: Het eerste deel van 'Veldgrijs' werd door de verzamelwereld niet goed ontvangen. Ik denk dat in deel twee wel veel verbetering in zit, maar dit is niet de ultieme bron als naslagwerk. Als eerst moet ik zeggen, dat het een
beknopt overzicht is van het Nederlandse leger. Zoals ook duidelijk wordt gemaakt in de inleiding. Om alles van het Nederlandse leger te beschrijven, zou dat een levenswerk worden...
Dit boek is zeker leuk om te kijken wat het Nederlandse leger zoal droeg, maar een goede referentie is het niet. Er staat best handige informatie in, maar ook dit is beknopt.
De foto's in het boek zijn voor een groot deel niet goed genomen, belicht en bewerkt. Dit alles vindt ik dat dit boek te simpel in elkaar is gezet, de layout had wat meer aandacht mogen hebben. Bijv. de investering in goede, mooi belichtte foto's zou het boek al een stuk beter maken!
Conclusie, ik zou het boek zeker wel kopen als je geïnteresseerd bent in Nederlandse militaria, maar niet voor de adviesprijs.
Voor € 25,- heb je er een leuk boek voor.
Beoordeling: 2/5 (minimum 1, maximum 5)
Prijs van het boek: Prijzen variëren van €40,- tot €50,-
Is dat het waard: Nee, zoals ik al zei:' Voor maximaal €25,- heb je een leuk boek'.