Zelf website maken

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Zelf website maken

Bericht door Jules95 »

hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met een website te maken over de tweedewereldoorlog in het Leudal gebied (midden limburg)
Dit wil ik opzetten aan de hand van foto's van mijn collectie.

Als iemand nog tips heeft zijn deze altijd welkom. Op dit moment ben ik nog bezig met de tekst voor de site.

Het resultaat tot nu toe is te zien op http://leudal40-45-nl.webnode.nl/

alvast bedankt
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: Zelf website maken

Bericht door Fuglesang »

Ik raad gewoon altijd een Wordpress website aan. Super makkelijk. Kan er altijd en overal heel snel dingen worden ingevoerd. Eigenlijk alle features die je in een site zou willen hebben, zit standaard al in Wordpress. Werkt heerlijk voor alle nieuwdberichten, etc.
Nu zeg ik natuurlijk niet dat je, je site moet veranderen. Dus je hoeft niet te klieren in Dreamweaver of met codes.
Wel zou ik zeggen dat je beter een domeinnaam kan kopen. Zo duur zijn ze niet. Ik heb enkele websites in de lucht en ik ben niet zo veel kwijt.
Het staat gewoon beter, netter, professioneler en overzichtelijker/makkelijker. Een pakkende domeinnaam trekt bezoekers.

Verder ziet je website er prima uit.
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Zelf website maken

Bericht door dg1983 »

Inderdaad Wordpress gebruiken is handig je makkelijk tools toevoegen etc en anders zijn er makkelijke aanpassingen ook te maken.
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Zelf website maken

Bericht door Jules95 »

Bedankt!

Dan ga ik hier eens mee aan de slag!
Gebruikersavatar
joeri681
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Zelf website maken

Bericht door joeri681 »

Ik weet niet of je een .NL of iets dergelijks wil. Als je een betaalde website wilt raad ik je http://www.one.com aan. Op one is een makkelijke website builder.
Je kan altijd bij mij terecht voor websites bouwen.
Ik heb er al enige ervaring mee vanwegen mijn opleiding.
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: Zelf website maken

Bericht door Fuglesang »

Een .com adres is duurder.
Als ik bijvoorbeeld fuglesang.nl wil registreren, dan kan dat voor 1,95
als ik fuglesang.com wil hebben dan kost het me 8,50
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Zelf website maken

Bericht door S1991 »

Persoonlijk vind ik de website nog al "goedkoop" uitzien. Heb mijn eigen website gemaakt met Weebly.com en werkt perfect.
Is ook nog redelijk goedkoop en kan er alles mee doen wat ik wil.. Nog geen enkele probleem mee gehad.
Als ik jou was zou ik de website uit de lucht halen en eerst zorgen dat ALLES wat je er al op wilt hebben staan er staat. Dit trekt meer mensen aan, een website wat al enigsinds compleet is, is meestal een stuk interessanter dan eentje welke dat niet is. Zodoende komen dus ook vaker de mensen terug naar je website.
Zodra je een begin hebt en er het e.e.a. op staat kan je daarna telkens updates plaatsten.

Ik zou eens kijken op http://www.weebly.com of je daar eventueel een website kunt maken. Erg gemakkelijk en uiteindelijk is het resultaat erg netjes moet ik zeggen, hoor dit namelijk van meerdere die ook deze website gebruiken.
Onderstaand is die van mij*:

http://www.yankee-division.com

*Enigste wat ik nog moet veranderen is de foto op de beginpagina.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Zelf website maken

Bericht door Jules95 »

Hallo allemaal,

Ik heb mijn site een stuk aangepast, wel heb ik nog hetzelfde programma gebruikt. Graag hoor ik van jullie wat de meningen zijn.
Ik heb dit programma nog gebruikt omdat het hobby voor mij is en ik er liever niet voor betaal.

alvast bedankt! :)

http://leudal40-45-nl.webnode.nl/
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Zelf website maken

Bericht door davy »

Ziet er goed uit.
Komen er nog onderverdelingen? Bijvoorbeeld bij de monumenten, zodat je hierop kunt klikken om verder te gaan voor meer detail.
Sommige foto's mogen ook wat scherper zijn en ook kan je best de schrijffoutjes nog verbeteren.
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Zelf website maken

Bericht door Jules95 »

Hoi Davy,

Bedankt voor je tips!
Ik heb nu zo ver ik kan zien alle schrijf foutjes eruit gehaald.
De foto's worden zo snel mogelijk verbeterd, deze zijn met mijn mobiel gemaakt.
Bij de monumenten heb ik nu fotos en de links naar websites voor meer info erbij gezet. :)
Plaats reactie