Boek: aanraders?
-
- Lid
Boek: aanraders?
Mijn persoonlijke interesse ligt vooral in de vraag hoe het mogelijk was een hele natie in Duitsland zover te krijgen om achter 1 man te staan en hemzelf en zijn beleid te verheerlijken en toe te juichen. Ik heb reeds de biografie van Kershaw gelezen, maar ik heb nog steeds honger
. Weet iemand misschien een goed boek dat het misschien eens vanuit een ander perspectief bekijkt? of vanuit de ogen van een ander Nazi-kopstuk?

- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- paulstolk
- Lid
- Contacteer:
In "the nuremberg diaries" van Martin Gilbert gaat de psychiater van de verdachten van het neurenbergprocessen in op de vraag hoe het kan dat mensen achter Hitler zijn gaan staan. Mensen als Göring, Hess, von Ribbentrop, worden ondervraagt. Zeer interessant en goed te lezen boek.
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
- Mich
- Lid
Traudl Junge haar boek (Tot het laatste uur) wordt vaak op ebay te koop aangeboden. Een tijdje geleden verkocht Vroom en Dreesman het ook, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.Waar vind ik dat boek van Traudel Junge ?
Ook de 'geheime dagboeken' van Albert Speer zijn zeer interessant en vermelden vast wel iets wat op jouw vraag slaat.
Mich.