Operation Market-Garden (Then and now)
Geplaatst: 19 nov 2016, 11:15
Na lange tijd weer eens een keer 'actief' op dit forum. Moest serieus nadenken onder welke naam ik hier ingeschreven stond en wat het wachtwoord was.
Ik ben het eerste deel van het boek "Operation Market-Garden Then and Now" aan het lezen. Het is een heel erg interessant boek, ik heb al meerdere titels van 'Then and Now', en er staan toch wel voor mij onbekende feiten in.
Ook al ben ik nog niet eens op de helft van het eerste deel heb ik toch al wat vragen die wellicht hier opgelost/opgehelderd kunnen worden door de forumleden met meer kennis met betrekking tot dit onderwerp dan ik.
Er wordt bijvoorbeeld geschreven over een trooper van B Company 504th die aan boord van zijn C-47 (42-100517) volledig door het lint zou zijn gegaan waardoor er door de piloot (in overleg met zijn flight leader en jumpmaster) het toestel nog in Engeland aan de grond is gezet op een vliegveld waarna de trooper uit het vliegtuig is gezet en waarna de C-47 alsnog verder is gevlogen en de rest van de 'stick' heeft gedropt.
*De vraag: weet iemand wat meer over wie deze trooper was en wat er verder van m geworden is?
(zie pagina 152 van het eerste deel)
Tevens wordt er aangegeven dat er ook nog een aantal mannen weigerden om te springen op het moment dat ze moesten springen.
*Vraag: weet iemand de reden waarom men alsnog weigerde en wat het gevolg was voor hen?
Wellicht dat ik nog meer vragen krijg, dan zal ik deze hier ook stellen.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Charly
Ik ben het eerste deel van het boek "Operation Market-Garden Then and Now" aan het lezen. Het is een heel erg interessant boek, ik heb al meerdere titels van 'Then and Now', en er staan toch wel voor mij onbekende feiten in.
Ook al ben ik nog niet eens op de helft van het eerste deel heb ik toch al wat vragen die wellicht hier opgelost/opgehelderd kunnen worden door de forumleden met meer kennis met betrekking tot dit onderwerp dan ik.
Er wordt bijvoorbeeld geschreven over een trooper van B Company 504th die aan boord van zijn C-47 (42-100517) volledig door het lint zou zijn gegaan waardoor er door de piloot (in overleg met zijn flight leader en jumpmaster) het toestel nog in Engeland aan de grond is gezet op een vliegveld waarna de trooper uit het vliegtuig is gezet en waarna de C-47 alsnog verder is gevlogen en de rest van de 'stick' heeft gedropt.
*De vraag: weet iemand wat meer over wie deze trooper was en wat er verder van m geworden is?
(zie pagina 152 van het eerste deel)
Tevens wordt er aangegeven dat er ook nog een aantal mannen weigerden om te springen op het moment dat ze moesten springen.
*Vraag: weet iemand de reden waarom men alsnog weigerde en wat het gevolg was voor hen?
Wellicht dat ik nog meer vragen krijg, dan zal ik deze hier ook stellen.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Charly