101st Airborne-hype

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Opgeheven account 942

Bericht door Opgeheven account 942 »

Ik denk dat de keuze van de divisie snel gemaakt was. Als je nu zelf zou moeten kiezen zou je toch iets spectaculairs nemen. Wel volgens mij is een divisie die uit een vliegtuig springt tussen al het luchtafweergeschut veel spectaculairder is dan een divisie die landt met landingsvaartuigen. Maar alles wat hier al gezegd werd spreek ik zeker niet tegen. Het is een feit dat de 101ste de meest gebruikte divisie is in series of films.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

robin.h schreef:Straks,als die andere serie van in de Pacific uitkomt,dan zal die eenheid(Waar de serie overgaat) ook weer een hele hoop publiciteit krijgen
Weet er iemand over welke divisie het precies zou gaan ? Kwestie van de hype voor te blijven en nu alvast wat spullen van die eenheden in te slaan :oops: :wink:
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Koop het boek Flags of our Fathers en je weet welke divisie het betreft. Ik heb het boek (nog) niet gelezen.

Steven Ambrose is eigenlijk per toeval via via bij de Screaming Eagles terecht gekomen en zo is het boek uiteindelijk tot stand gekomen waar Spielberg en Hanks wel een serie in zagen.

Maar wat qua vechtervaring betreft heeft het 82nd volgens mij meer meegemaakt dan het 101st. Ook Normandie en Holland o.a.. Ik weet niet exact de hele geschiedenis van 82nd, maar ik kan me voorstellen dat die gasten er wel genoeg van hebben inmiddels, dat de 101st zo bekend is geworden
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

De nieuwe seie gaat over de United Service Organizations (USO)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
J Bishop
Lid

Bericht door J Bishop »

Ik hoop er binnekort iets meer over te kunnen vertellen, heb het boek besteld en het komt hopelijk morgen aan :)
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Miesjel schreef:De nieuwe seie gaat over de United Service Organizations (USO)
Michel, kan je me even je bron vertellen ?

Bij mijn weten ging het om een USMC eenheid. En het boek "Flags of our Fathers" vertelt het verhaal van de mariniers die de vlag op Iwo Jima geplant hebben.
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Volgensmij was de 101ste Airborne divisie altijd al een hype die alleen nog maar meer aangewakkerd is door Band of brothers..

Trouwens, waar staat dat 'borne' in Airborne eigenlijk voor? Serieuze vraag.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
J Bishop
Lid

Bericht door J Bishop »

Ik zou het zelf niet weten, maar ik denk zelf dat het dit betekent.

Air-Borne

Geboren Luchtstrijders - Ik denk dat dat het compleet heet.

Weet niet zker, is maar een theorie :)
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Dit betekent het:

Definitions of airborne on the Web:

moved or conveyed by or through air

Je vind de term Airborne niet alleen in het leger, de website van DHL bijvoorbeeld heet http://www.airborne.com. Het betekent dus door de lucht verplaatsen
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Nee bishop, borne is geen vorm van het werkwoord 'born'.

Borne is het voltooid deelwoord van bear. En bear heeft verschilende betekenissen;

-beer, koala
-bullebak, lomperik
-uitblinker
-draak
-kip
-aanhouden

en ga zo maar door..

Ik neem aan dat Airborne niet voor lucht koala's staat?!

Wie weet dit? Waar is ons Johan!?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Het antwoord staat boven je post Jelle
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ja toch Mark!?

Hoe verklaar je dan dat borne geen vorm is van het werkwoord born?
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Tim schreef:
Miesjel schreef:De nieuwe seie gaat over de United Service Organizations (USO)
Michel, kan je me even je bron vertellen ?

Bij mijn weten ging het om een USMC eenheid. En het boek "Flags of our Fathers" vertelt het verhaal van de mariniers die de vlag op Iwo Jima geplant hebben.
De volgende twee films worden in dit topic volgens mij verward:

Flag of our fathers (speelfilm)

The Pacific War (miniserie)

Bij beide filmprojecten is Spielberg betrokken.

Interessante informatie over de inhoud van 'The Pacific War':
What is the new series about?

The project is going to be spearheaded by Bruce McKenna who was also one of the main writers on BOB1. The name will also NOT be Band of Brothers. It will be simply called THE PACIFIC WAR (or THE PACIFIC) and will not be associated with any of the characters from BOB1. The series will follow a USO troupe who travel the Pacific trying to keep Allied soldiers entertained and morally up beat about the war. By doing this, the writers will be able to interwine through various soldiers and civilians who are caught in the conflict. We'll see the stories of cooks, nurses, pilots, infantry, and many others. Their are rumors that the characters will be much more diverse than before, and therefore we'll probably see main characters that are Hispanic, Irish, British, African American, etc.

What battles/campaigns will be featured?

Episode 1: Pearl Harbor - late May 1942
Episode 2: Midway
Episode 3: Guadalcanal
Episode 4: Guadalcanal
Episode 5: ?
Episode 6: ?
Episode 7: ?
Episode 8: ?
Episode 9: Hiroshima?
Also, somewhere in there HBO will also feature Tarawa, Iwo Jima, Okinawa. Nine episodes of gut-wrenching combat.

When does filming start?

Production starts sometime in Summer 2005. I do not know the exact date.
Laatst gewijzigd door KevinP op 03 jan 2005, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Borne komt in het engel wel van ons woord 'geboren', maar dan wordt meer het 'dragen' bedoeld.

Met dragen kom je weer op het door de lucht verplaatsen, ofwel gedragen door de lucht. Letterlijke betekenis is dus door de lucht verplaatsten of transporteren.
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Kevin, een interessante post die mij een beetje verward. Er is een topic over BoB pacific op dit forum met websites waar ongeveer jouw info staat, alleen zou het dan Flag's of our fathers heten. Is het niet gewoon hetzelfde?
Plaats reactie