Boek over Hongarije, begin 1945

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Boek over Hongarije, begin 1945

Bericht door Zitadelle »

Hallo!

Weet iemand van jullie een goed (Engels/Nederlandstalig) boek over de strijd in Hongarije, begin 1945.

Ben nl. erg geïnteresseerd geraakt in die veldslag aldaar sinds ik een Tiger II (1/72) aant bouwen ben die bij s.Pz.Abt. 503 (Feldherrnhalle) die in Hongarije in Januari/Februari vocht.

Alvast bedankt,

Thomas
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ooh... ik heb ff verder gezocht dan mijn neusje lang is, maar ik heb wat gevonden - sterker nog, ik kan hem zo kopen, nu nog ff een financiële injectie van de Dekamarkt :D

Perry Pierik
Hongarije 1944-1945, de vergeten tragedie

Hongarije was in veel opzichten het sluitstuk van de Tweede Wereldoorlog. De laatste fase van de ondergang van de Europese Joden vond daar plaats en tevens vormde Hongarije het laatste slagveld van het laatste grote Duitse tegenoffensief. De stad Boedapest werd in een vreselijk beleg door Hitler geofferd. De commandant van Hitlers aanvalsmacht beweerde op 6 maart 1945 nog dat hij Hitler voor diens 56ste verjaardag de Roemeense olievelden van Ploesti weer zou teruggeven, maar tien dagen later startte het Rode Leger haar ‘Weense operatie’ en moet het Duitse leger lopen voor haar leven. De Hongaarse krant Magyar Nemzet noemde het boek ‘een goudmijn'.

Dus nog Nederlandsch ook nog... ben benieuwd :)
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
monmax
Lid

Bericht door monmax »

Goed boek, is een aanrader. Verder zou je kunnen googelen op Frühlingserwachen.
Plaats reactie