mijn kampf

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
ferryo
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2005, 12:05
Locatie: tilburg

mijn kampf

Bericht door ferryo »

Ik ben op zoek naar de Nederandse vertaling van mijn Kampf. Uit interesse waarom de mensen reageerde tijdens de periode van de opkomst van hitler wil ik het boek mijn kampf lezen. Ik geloof niet in het verbieden van boeken maar om dit boek te bemachtigen is een bijna onmogelijke opgave. Klaarblijkelijk zien mensen je dan als een soort fasist, wat ik uitdrukkelijk absoluut niet ben. Is er iemand die mij dit boek kan lenen, nogmaals het is puur uit interesse om te zien waarom de mensen in die tijd reageerde zoals ze reageerde
Met gastvrije groet

Ferry :roll: [/b]
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Je kunt het boek lezen in bibliotheken, maar ik denk dat je het thuis wilt lezen, aangezien je het wilt lenen.

Het boek is te koop op internet

nog een handig topic
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
corvettezr1
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 nov 2004, 18:43
Locatie: waddinxveen

Bericht door corvettezr1 »

ik heb het boek bij bol.com gekocht
isbn90-5911-129-x
uitgeverij aspekt
Gebruikersavatar
Lexy
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 dec 2004, 13:12
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door Lexy »

Ik heb hem kunnen downloaden in pdf file van een of andere nazistische website waarvan ik de link hier niet zal zetten.

PB me als je het wil weten.
koen-m
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2005, 15:37
Locatie: assen

Bericht door koen-m »

het is eichenlijk toch verboden om mein kampf te kopen ?
ik verzamel brits en canadees
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

volgens mij niet als je het op een openbare plek (zoals bibliotheek) leest
Ik heb er geen kracht meer voor
ferryo
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2005, 12:05
Locatie: tilburg

Re: mijn kampf

Bericht door ferryo »

[quote="ferryo"]Ik ben op zoek naar de Nederandse vertaling van mijn Kampf. Uit interesse waarom de mensen reageerde tijdens de periode van de opkomst van hitler wil ik het boek mijn kampf lezen. Ik geloof niet in het verbieden van boeken maar om dit boek te bemachtigen is een bijna onmogelijke opgave. Klaarblijkelijk zien mensen je dan als een soort fasist, wat ik uitdrukkelijk absoluut niet ben. Is er iemand die mij dit boek kan lenen, nogmaals het is puur uit interesse om te zien waarom de mensen in die tijd reageerde zoals ze reageerde
Met gastvrije groet

Ferry :roll: [/b][/quote]
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Ferryo, je hebt nu je openingspost nog een keer geplaatst, ik denk je dat je iets anders wilde toevoegen. Dat kan door je post aan te passen met Afbeelding
Als dat niet lukt, kun je een nieuwe post plaatsen. Dan haal ik bovenstaande (en deze) post weg.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10

Bericht door Gerd »

Is "Mein Kampf" zomaar beschikbaar in de bibliotheek? Hier in België dacht ik van niet.

Gerd
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Hier in België wel... Maar wat mij opgevallen is, is dat hij altijd uitgeleend is.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

In Nederland mag hij niet uitgeleend worden. Je kunt het boek in de bieb zelf lezen. Ik weet niet of alle fillialen een exemplaar hebben liggen. De grotere wel.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

In België kan je het vrij gemakkelijk aanschaffen.


Mvg,

Paul Siemons
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10

Bericht door Gerd »

Ik heb intussen zelfs eens gaan kijken in de bib en je kan hem idd gewoon uitlenen in België. Wist ik niet.

Gerd
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Heb je nu al dat boek gevonden?
In ieder geval is hij in Vlaenderen te lenen in bibliotheken maar mag hij niet verkocht of vermeningvuldigd worden.
Als je hem wil kan ik je een adres geven waar je hem volledig in het Nederlands kan downloaden.
ctrlalto
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2005, 19:52

Bericht door ctrlalto »

...
Laatst gewijzigd door ctrlalto op 09 mei 2005, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten