Ike: Countdown to D-Day

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
779
Lid
Lid

Ike: Countdown to D-Day

Bericht door 779 »

Verbaast me dat ik nog geen topic over dit onderwerp kon vinden, maar heeft iemand deze film al gezien?

Afbeelding

Oorlog met Tom Selleck, James remar, Timothy Bottoms, Ian Mune, Bruce Phillips
Regie: Robert Harmon
Speelduur: 85 minuten
Voorziene Releasedatum: 18/01/2005

De invasie op D-Day, de grootste militaire operatie van de Tweede Wereldoorlog en het begin van het einde, hebben Dwight 'Ike' Eisenhower tot één van Amerika's machtigste militaire leiders gemaakt. In Ike: Countdown to D-Day zien we de 90 spannende dagen voorafgaand aan de invasie. Eisenhower besliste over het lot van duizenden soldaten terwijl hij de strategische discussiestrijd aanging met de Britse premier Winston Churchill, de Amerikaanse Generaal George S. Patton, de Britse Veldmaarschalk Bernard Montgomery en de Franse president Charles de Gaulle. Het was een tijd waarin geen garanties gegeven konden worden over de afloop en ze kregen zeker geen tweede kans. In deze omstandigheden bracht één man, Dwight Eisenhower, de grootste wereldleiders bij elkaar voor één van de grootste gevechten uit de wereldgeschiedenis.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja die film heb ik vorige week bekeken. Vond het wel een interessante film. Ook eens een keer leuk om een film te zien waar niet in wordt geschoten over de oorlog. Je krijgt wel een mooi beeld hoe de plannen tot "Overlord" tot stand zijn gekomen. :)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Heb 'm gezien en vond het middelmatig en ietwat te kort.....

De scene met Patton is gewoonweg lachwekkend :P

Er zitten goede zaken in, maar het kan niet tippen aan 'Ike, the War Years' de miniserie uit de late jaren 70 waarin Robert Duvall IKE speelt en Lee remick z'n Secretaress/Chauffeur Kay Summersby....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik vond de Eisenhower uit "The Longest Day" erg goed uitzien - lijkt erg op de "Ike" die ik ken van foto's.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

johan willaert schreef:De scene met Patton is gewoonweg lachwekkend :P
Ja dat was een mooie scene! :) Vooral wat hij zei toen hij weer in de jeep stapte. :P
Plaats reactie