als sterren van de hemel

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
n2
Lid

als sterren van de hemel

Bericht door n2 »

Ik zoek het boek: als sterren van de hemel.
Het gaat over de wo2.....

heb je dit boek over of weet je waar ze te koop staan PB me aub.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

'Als sterren AAN de hemel' door Norbert DEGROOT

Het boek gaat over de gebeurtenissen rond Nijmegen tijdens MG. Vooral de 82nd AB Div komt aan bod. Relatief veel foto's uit de periode......

Ik heb het boek na vele jaren zoeken gevonden.... Het is niet te koop, maar als je info wilt, laat je het maar weten....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Staat hier ook informatie in over Nijmegen na Market Garden? Informatie over divisies die in Nijmegen aankomen en naar het front in de Betuwe worden gestuurd?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Heb het boek hier ook liggen. Aankoop uit mijn jeugd. Er staat idd. ook veel info in over de strijd na Market Garden. Blz. 185 tot 223.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Harro schreef:Heb het boek hier ook liggen. Aankoop uit mijn jeugd. Er staat idd. ook veel info in over de strijd na Market Garden. Blz. 185 tot 223.
Oke bedankt! Ga dit boek op me lijst zetten, van boeken die ik nog een keer moet aanschaffen. :)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Nu ik het boek weereens doorblader kom ik een favoriete foto van mij tegen met het bijschrift:

"Per jeep patrouilleert de schijnbaar alom tegenwoordige kolonel Ekman, achter de mitrailleur links, op 21 september door Mook, dat inmiddels door zijn troepen heroverd is."

Afbeelding

Heeft iemand wellicht een betere afdruk van deze foto, namen van andere mannen in de jeep en/of een biografie van Ekman?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
johan willaert
Lid
Contacteer:

Nico Roelofs schreef:Oke bedankt! Ga dit boek op me lijst zetten, van boeken die ik nog een keer moet aanschaffen. :)
Dat kan wel eens moeilijker worden dan het lijkt.....
Ik vermoed dat ze heel moeilijk te vinden zijn..... Ik heb er zelf een 8-tal jaar over gedaan om er eentje te pakken te krijgen; toegegeven, het was wel in België.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hoe zit het eigenlijk met copy-rights op zo'n niet meer verkrijgbaar boek? Mag ik enkele pagina's over oktober 1944 voor Nico copiëren of ga ik dan in de fout? Ik kan van "De Gooise Uitgeverij" uit Weesp op internet ook geen contactadres vinden.
johan willaert
Lid
Contacteer:

Harro schreef:Heeft iemand wellicht een betere afdruk van deze foto, namen van andere mannen in de jeep en/of een biografie van Ekman?
Harro,

Over William Ekman is bitter weinig te vinden.... Hij was officier in het 508Parachute Infantry Regiment alvorens CO te worden van het 505th PIR.
Het boek van Michel DETREZ over Ste Mere Eglise heeft echter verschillende foto's van hem en ook in zijn nog te publiceren boek 'Orange is the color of the Day' zullen er wellicht meerdere foto's van Ekman tijdens MG staan.
Ergens halverwege deze pagina ( http://www.d-day-publishing.be/events.html vind je een foto van het boek Ste Mere en de zoon van Bill Ekman.....

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 04 apr 2005, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Bedankt Johan. Ik kwam met google ook niet erg ver. Heb je een ISBN nummer van het boek van Detrez?
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

johan willaert schreef:
Nico Roelofs schreef:Oke bedankt! Ga dit boek op me lijst zetten, van boeken die ik nog een keer moet aanschaffen. :)
Dat kan wel eens moeilijker worden dan het lijkt.....
Ik vermoed dat ze heel moeilijk te vinden zijn..... Ik heb er zelf een 8-tal jaar over gedaan om er eentje te pakken te krijgen; toegegeven, het was wel in België.....

Johan
Dat is wel minder! Maar ik heb veel geduld! :P Hij komt gewoon op me lijst te staan en dan blijf ik gewoon naar het boek zoeken.

@ Harro als je een paar scans zou en kunnen maken graag! Graag dan informatie over de 49th West Riding Division die rond 1 december 1944 in de Betuwe kwam. :) Die zijn dan eerst ook in Nijmegen aangekomen.
johan willaert
Lid
Contacteer:

Harro schreef:Bedankt Johan. Ik kwam met google ook niet erg ver. Heb je een ISBN nummer van het boek van Detrez?
Hier is de site voor 'Orange is the color of the Day'
http://www.d-day-publishing.be/operation4.html

en hier deze van het boek over Ste Mere Eglise...
http://www.d-day-publishing.be/cities1.html

Je vindt de sites van Detrez op
http://www.d-day-publishing.be/index.html
en ook op
http://www.paratrooper-museum.org/

Ik zie hem toekomende zaterdag en zal eens navragen wanneer het MG boek uitkomt....

Z'n boeken zijn duur, maar voor de geïnteresseerden wel de moeite waard.....

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 04 apr 2005, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

No problem. Ik zal kijken of betreffende eenheid in het boek voorkomt en eventuele info in deze thread posten.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Perfect. Johan. En alvast bedankt voor het navragen :)
johan willaert
Lid
Contacteer:

LtCol William (Bill) Ekman werd CO van het 505th Parachute Infantry Regiment op 22 maart 1944 en leidde het Regt in Normandië.
Hij werd Colonel op 22 July 1944.

Er zijn nog meer foto's uit de serie van die hierboven met de Jeep te vinden in het boek van Michel Detrez over Capt PIPER, S1 van het 505th (http://www.d-day-publishing.be/portrait2.html)....

Ik zal vanavond thuis eens nakijken wat ik daar in vind....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie