Je nieuwste aankopen - Boeken
-
- Lid
Heb gisteren de volgende boeken gekregen:
De slag om Arnhem,
De slag om de Ardennen,
De Tweede Wereldoorlog Dag na Dag.
Een box over W02 met daarin 4 boeken en 3 dvd's.
De geschiedenis vande Tweede wereldoorlog deel 1 en 2,
De geschiedenis van de Tweede wereldoorlog Encyclopedie en Chronologie en een De geschiedenis van de Tweede wereldoorlog in Beeld.
De slag om Arnhem,
De slag om de Ardennen,
De Tweede Wereldoorlog Dag na Dag.
Een box over W02 met daarin 4 boeken en 3 dvd's.
De geschiedenis vande Tweede wereldoorlog deel 1 en 2,
De geschiedenis van de Tweede wereldoorlog Encyclopedie en Chronologie en een De geschiedenis van de Tweede wereldoorlog in Beeld.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
- Dodo
- Lid
- Dodo
- Lid
Jonathan Gawne heeft veel goede boeken!
Ik heb nu:
-Gear Up
- Army Air Force And United States Air Force Decorations, Medals, Ribbons, Badges and Insignia
beiden 2e hands maar dat is amper te zien, erg informatief voor de usaaf verzamelaar! ik heb nu 3 US militaria referentieboeken
maar met kerst volgen er nog meer 
Ik heb nu:
-Gear Up
- Army Air Force And United States Air Force Decorations, Medals, Ribbons, Badges and Insignia
beiden 2e hands maar dat is amper te zien, erg informatief voor de usaaf verzamelaar! ik heb nu 3 US militaria referentieboeken

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- marf
- Lid
- Contacteer:
met kerst krijg ik
De G.I. COLLECTORS GUIDE
THE BRITISH SOLDIER VOLUME 1
De G.I. COLLECTORS GUIDE
THE BRITISH SOLDIER VOLUME 1
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
Steven J Zaloga - Battle of The Bulge (1) St Vith and the Northern Shoulder
Van de uitgeverij Osprey. Deze uitgeverij heeft een hele mooie reeks boeken over verschillende campagne's, uniformen, eenheden etc. vanaf de Romeinse tijd tot nu. Wel pittig geprijst. Ik heb voor dit boekje van zo'n 90 pagina's ong. 25 euro betaald...
Van de uitgeverij Osprey. Deze uitgeverij heeft een hele mooie reeks boeken over verschillende campagne's, uniformen, eenheden etc. vanaf de Romeinse tijd tot nu. Wel pittig geprijst. Ik heb voor dit boekje van zo'n 90 pagina's ong. 25 euro betaald...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Justin
- Lid
The British Soldier From D-Day To VE-Day Vol. 2 (heb met behulp hiervan eindelijk uit kunnen vinden waar het Suffolk Regiment bij hoorde)
Vol. 1 en nog een boek komen rond januarie binnen
Vol. 1 en nog een boek komen rond januarie binnen

Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
ADRRAENS,W., Partizaan Storms, Mechelen, 2006.
LAMBRECHTS, R., Wij Muselmänner. Een verhaal over de kampen., Berchem, 2005.Zopas rolde "Partizaan Storms" van de pers.Het boek is van de hand van Ward Adriaens, conservator van het Joods Museum van Verzet en Deportatie te Mechelen.Het is een kroniek van de Partizanen-detachementen in Boortmeerbeek, Hofstade, Muizen, Kampenhout en Putte. Het verhaalt het wedervaren van de Boortmeerbekenaar Frans Storms en zijn strijdmakkers in hun strijd tegen de bezetter tijdens W.O. II .
Frans Stroms woonde toendertijd in de Beringstraat in Boortmeerbeek.
Louis Van Brussel - Luitenant kolonel van de Weerstand, schrijft in het nawoord:
De veelzijdigheid van de Partizanenactiviteiten tijdens de tweede wereldoorlog kan niet beter weergegeven worden dan door de beschrijving van het epos van Frans Storms en zijn strijdmakkers uit Boortmeerbeek en omgeving.
Behorend tot het Leuvense Partizanenkorps kweten zij zich, onder leiding van George Mertens, op een ongeëvenaarde wijze van hun taak. Geen enkele vorm van actie was hun vreemd: klandestiene pers, sabotage van het spoor, van voor de vijand werkende bedrijven, tot geld- en zegelacties en het uitschakelen van verklikkers.
Ondanks de zware verliezen ging Frans Storms onverminderd door met de gehate vijand en zijn handlangers te bekampen tot de bevrijding van ons grondgebied.
Ward Adriaens brengt hier eens te meer op zijn eigen, prachtig gedocumenteerde manier, de lotgevallen naar voor van die jonge mannen en vrouwen aan wie ons land zoveel te danken heeft.
DE VOS, L., Strategie en tactiek. inleiding tot de moderne krijgsgeschiedenis., Leuven, 2006.Wij muselmanner een verhaal over de kampen.
René Lambrechts was 19 toen hij aansloot bij het Partizanenkorps uit Heist-op-den-Berg, dat aanleunde bij het Onafhankelijkheidsfront. In oktober 1943 was Korps 037 betrokken bij de overval op een dynamiettransport te Averbode. Drie ton dynamiet kwam in handen van de Partizanen, maar zeven leden van het Korps werden terechtgesteld en 23 verzetsmensen gedeporteerd. Bij zijn aanhouding was René Lambrechts 20. Boordevol herinneringen en emoties begon hij te schrijven. Over het lijden, de honger, de ziekten en het vuil in de kampen. Over de ontmenselijking door de nazi's. Oiver het contact met gevangenen van ander verzetsgroepen: de Witte Brigade van Lichtervelde, De Zwarte Hand en Belgian Tommies. Zijn tekst was klaar in 1946.
Mensen zijn er steeds op uit geweest hun soortgenoten te bekampen, het begon op zijn minst reeds met Kain en Abel. Is de agressiviteit in het menselijke genoom ingebed of is het een prime for survival geweest ? Kinderen spelen met miniatuursoldaatjes, en volwassenen voeren namaak veldslagen uit met miniatuursoldaatjes en zelfs in levenden lijve.
Daarom waarschijnlijk zal een boek als dat van Luc De Vos succes kennen. Na een aantal inleidende begrippen worden een aantal "militaire denkers" opgevoerd , en een aantal veldsagen "ontleed".
Slechts sporadisch worden even het leed en de slachtoffers vermeld. Wat volgens mij het meest ontbreekt, is de evolutie van de wapens als neveneffecten van de ontwikkeling van de wetenschap en de maatschappelijke en financiële achtergrond van conflicten. In hoeverre is het juist zoals Geoffrey Parker in ‘The Dutch Revolt’ beweert dat de Spaanse kroon de oorlog in de Nederlanden uiteindelijk verloor doordat de financiële kost te hoog opliep? En wat is waar van de bewering dat de USA in 1917 de zijde van de geallieerden kozen omdat de schuldvorderingen tegenover de geallieerden belangrijker waren dan die tegenover Duitsland?
Steeds vraag ik me af hoe de financiële en logistieke basis van de steeds groter wordende legers dagdagelijks werd verzekerd. Hoeveel bedraagt in de loop der tijden het aandeel van het leger in het bruto inlands product?
Met genoegen vernam ik dat de militaire dril een uitvloeisel is van de XVIII° eeuwse oorlogvoering toen ganse groepen soldaten synchroon als één man een aantal stappen voor- of achteruit of zijdelings dienden te zetten. Daarvan zijn dus brullende sergeanten van nu afgeleid, alhoewel de oorlogsvoering reeds lang op andere bases berust. Waarom dan nog ? Hoewel men zich kan afvragen wat het alternatief zou zijn. Fundamenteel: ophouden met soldaat te spelen en oorlog te voeren. Gezien de algemene toestand in de wereld zal dit ook nog niet voor morgen zijn en verwachten we dus een nieuwe ‘bijgewerkte’ uitgave van dit werk binnen afzienbare tijd.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 66 keer
- Ontvangen: 116 keer
Boeken
Een klein maandje geleden heb ik het boek "De slag om Berlijn 1945" van Karl Bahn gekocht. Zoals de titel al doet vermoeden gaat het boek over de Sovjet stormloop op de Duitse hoofdstad in 1945. Dit slotakkoord van de oorlog wordt dan ook uitvoerig in dit boek beschreven en is voorzien van vele foto's.
Onlangs heb ik de boeken "D-Day paratroopers - The British, The Canadians, The French" en "D-Day paratroopers - The Americans" gekocht. Mooie boeken dat wel alleen voor de Market Garden geïnteresseerde is het Amerikaanse deel iets minder interessant.
Onlangs heb ik de boeken "D-Day paratroopers - The British, The Canadians, The French" en "D-Day paratroopers - The Americans" gekocht. Mooie boeken dat wel alleen voor de Market Garden geïnteresseerde is het Amerikaanse deel iets minder interessant.
- roadmaster
- Lid

''de hel van het Oostfront'' van Will Fowler vol foto's die ik nog niet eerder zag!
''de slag om Stalingrad'' van Stephen Walsh
''de eerste wereldoorlog , dag na dag van Ian Westwell.
Alle uitgaves volop voorzien van foto's verslagen e.d

ben nog vrij tot 8 januari...
greetz en goede roetsj in 2007 van roadmaster

be prepared & drive alert
- Goof
- Lid