Je nieuwste aankopen - Boeken
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Ik was aan het kerstshoppen toen ik mezelf ook een cadeau-tje gegeven heb
Wegens tijdsgebrek nog geen tijd gehad om de dvd's te bekijken of de boeken te leven. Ik ben wel beginnen lezen in "special operations" en het ziet er veelbelovend uit!
En deze heb ik gekregen voor mijne kerstdag: de bezetting in kleur
Wegens tijdsgebrek nog geen tijd gehad om de dvd's te bekijken of de boeken te leven. Ik ben wel beginnen lezen in "special operations" en het ziet er veelbelovend uit!
En deze heb ik gekregen voor mijne kerstdag: de bezetting in kleur
For King & Country
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Dat is nu een cadeau naar het hart van een commenwealth-verzamelaar! Ik heb equimpent en uniforms en ben er ferm tevreden over!pigy schreef:hier nog mijn kerstcadeautjes
Equipment of the ww2 tommy
Weapons of the ww2 tommy
Uniforms of the ww2 tommy
alle drie gesigneerd door de schrijver David Gordon
ps: even off-topic: kan het zijn dak u toevallig een mail gestuurd heb via kapaza ivm die brenpounch?
For King & Country
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Bij de 'witte boekenmarkt' achtige boekhandel bij ons in het centrum liggen nu wat nieuwe wo2 boeken voor een paar euro. De titels weet ik niet meer, alleen dat er iets over de waffenSS bij was. Misschien iets voor de posters hier.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
-
- Lid
D-Day in South Limburg
Het verhaal van de bevrijding in zuid Limburg uitgegeven in 1984 in zowel Engels als Nederlands ter ere van de 40 jarige bevrijding.
In 1994 nogmaals uitgegeven ter ere van 50 jarige bevrijding nu in een nieuwe uitgave
De 1984 versie in het Nederlands had ik al net als de 1994 uitgave
de 84 Engelse Editie had ik nog niet !
Het verhaal van de bevrijding in zuid Limburg uitgegeven in 1984 in zowel Engels als Nederlands ter ere van de 40 jarige bevrijding.
In 1994 nogmaals uitgegeven ter ere van 50 jarige bevrijding nu in een nieuwe uitgave
De 1984 versie in het Nederlands had ik al net als de 1994 uitgave
de 84 Engelse Editie had ik nog niet !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
-
- Lid
Re: Boeken
hee asjemenou!asjemenou schreef: Onlangs heb ik de boeken "D-Day paratroopers - The British, The Canadians, The French" en "D-Day paratroopers - The Americans" gekocht. Mooie boeken dat wel alleen voor de Market Garden geïnteresseerde is het Amerikaanse deel iets minder interessant.
ik was wel benieuwd naar de auteur(s) van deze twee boeken.
dus als jij (of iemand) die zou willen posten.
alvast bedankt
- Goof
- Lid
- koos24
- Lid
Liep afgelopen zaterdag toevallig tegen dit boek aan, een echte aanrader!!
Begon zondagochtend en heb hem net uit
De schrijver, een Nederlandse huurling, neemt je mee naar Libanon, het vreemdelingen legioen om uiteindelijk te eindigen in de chaos van de Joegoslavische burgeroorlog.
Hij is ook on-line te bestellen via Aspekt.
http://www.uitgeverijaspekt.nl/Homepage.htm
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Ik heb gisteren 'Hitlers Vreemdelingenlegers' van Christopher Ailsby gekocht. Een goed boek dat handeld over alle nationaliteiten die in het Duitse leger hebben gediend tijdens WO2.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Laatste 2 die ik uitgelezen heb:
De Weg Naar Berlijn, van James "Maggie" Megellas. 1e druk, gesigneerd door deze veteraan van de 504 H company. De man heb ik een aantal keren ontmoet. Hij schrijft zijn verhaal, zoals hij dat beleefd heeft en zoals de oorlog is gezien vanuit een schuttersputje.
Maggie is een van de meest gedecoreerde airborne soldaten, alleen de Medal of Honor heeft hij nog niet. De aanvraag hiervoor loopt.
http://allthewayto.wordpress.com/
Wanneer je geïnteresseerd bent in BoB dan moet je eigenlijk ook Biggest Brother lezen van Larry Alexander. Hier wordt het verhaal verteld vanuit de beleving van Majoor Dick Winters. Je krijgt een beter beeld van deze man.
Nu ben ik Het begin: D-Day & de weg naar Arnhem aan het lezen van Donald R. Burgett hierin worden de ervaringen van Donald R. Burgett (101 screaming eagle) verteld. Ik ben er net in aan het lezen en ben bijna door zijn opleidingsfase in die hij weer anders beschrijft dan de heren in de vorige boeken.
Stephen E Ambrose (auteur van BoB) schreef hierover:"Ik heb heel wat pwersoonlijke verslagen over gevechtshandelingen tijdens beide oorlogen gelezen en deze is verreweg de beste"
Bovenste 3 boeken zijn volgens mij een must voor eenieder die geïnteresserd is in de US Airborne. Zeker wanneer je ook geïnteresseerd ben in de personen achter het uniform.
Gr.,
Too Tall
De Weg Naar Berlijn, van James "Maggie" Megellas. 1e druk, gesigneerd door deze veteraan van de 504 H company. De man heb ik een aantal keren ontmoet. Hij schrijft zijn verhaal, zoals hij dat beleefd heeft en zoals de oorlog is gezien vanuit een schuttersputje.
Maggie is een van de meest gedecoreerde airborne soldaten, alleen de Medal of Honor heeft hij nog niet. De aanvraag hiervoor loopt.
http://allthewayto.wordpress.com/
Wanneer je geïnteresseerd bent in BoB dan moet je eigenlijk ook Biggest Brother lezen van Larry Alexander. Hier wordt het verhaal verteld vanuit de beleving van Majoor Dick Winters. Je krijgt een beter beeld van deze man.
Nu ben ik Het begin: D-Day & de weg naar Arnhem aan het lezen van Donald R. Burgett hierin worden de ervaringen van Donald R. Burgett (101 screaming eagle) verteld. Ik ben er net in aan het lezen en ben bijna door zijn opleidingsfase in die hij weer anders beschrijft dan de heren in de vorige boeken.
Stephen E Ambrose (auteur van BoB) schreef hierover:"Ik heb heel wat pwersoonlijke verslagen over gevechtshandelingen tijdens beide oorlogen gelezen en deze is verreweg de beste"
Bovenste 3 boeken zijn volgens mij een must voor eenieder die geïnteresserd is in de US Airborne. Zeker wanneer je ook geïnteresseerd ben in de personen achter het uniform.
Gr.,
Too Tall