Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een enorm indrukwekkend boek,het gaat over de Hongaarse arts Olga Lengyel,die acht maanden gevangen heeft gezeten in het concentratie en vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau.
Ze schreef om te getuigen van de gruwelen in Birkenau en de massamoord die zich daar voltrokken heeft.Een realistischer getuigenis is niet denkbaar.
Een enorm indrukwekkend boek,het gaat over de Hongaarse arts Olga Lengyel,die acht maanden gevangen heeft gezeten in het concentratie en vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau.
Ze schreef om te getuigen van de gruwelen in Birkenau en de massamoord die zich daar voltrokken heeft.Een realistischer getuigenis is niet denkbaar.
dit boek heb ik ook liggen, maar nog niet gelezen, er is van die uitgeverij een hele holocaustbibliotheek verschenen, zie http://www.verbum.nl
ik heb ook het Auschwitz Album(hetgeen ook een getuigenis is) van dezelfde uitgeverij
laatste aankoop: De laatste getuigen, Vlamingen over hun tweede Wereldoorlog, Jens Franssen, uitg. Manteau, ISBN 90 223 1908 3
pieter_pba schreef:Vandaag binnengekregen: Hitlers Mein Kampf, van Werner Maser.
Heb ik ook!! Is opzich wel interessant, maar vond het niet helemaal............. Ben tot de helft gekomen, maar het is natuurlijk een boek wat je niet zomaar uit leest.
pieter_pba schreef:Vandaag binnengekregen: Hitlers Mein Kampf, van Werner Maser.
Heb ik ook!! Is opzich wel interessant, maar vond het niet helemaal............. Ben tot de helft gekomen, maar het is natuurlijk een boek wat je niet zomaar uit leest.
Dat idee had ik inderdaad ook, helemaal omdat Mein Kampf zelf ook slecht leesbaar is; wat ik begrepen heb.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.