Boeken mbt het Ardennen-Offensief

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
wijers
Lid
Contacteer:

Boeken mbt het Ardennen-Offensief

Bericht door wijers »

Als 'nieuwkomer' wil ik u gaarne attenderen op een aantal boeken (4) die verschenen zijn in het Engels en Duits mbt de gevechten aan het Noordfront (North Shoulder) van het Ardennen-Offensief. First Person accounts, foto's van toen en nu + geg. uit After Action Reports + KTB's. Met hulp van nog levenden veteranen geschreven. Delen reeds verkrijgbaar zijn die in het gebied van de 99th, 2nd en 1st US Inf. Div. (versus 3. FJD, 12. en 1. SS - Pz. Div. / KG Peiper).

mvgr.

Hans J. Wijers
Home page:
Battle of the Ardennes "North Shoulder" 1944-45
http://home.planet.nl/~wijer037/Bulge.html

Battle for Stalingrad 1942 - 1943
http://home.planet.nl/~wijer037/HansW.html

Books on the "North Shoulder" (Battle of the Bulge)

http://users.pandora.be/stalingrad/stor ... im_gap.htm

http://users.pandora.be/stalingrad/stor ... g_line.htm

http://users.pandora.be/stalingrad/stor ... enbach.htm
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dit lijkt op spam, de enige post is reclame. Toch wil ik dit topic niet meteen sluiten, er zijn vast mensen geinteresseerd.

Wijers, kun je vertellen wat er nu zo speciaal is aan deze boeken volgens jou? Waarom moeten wij ze ook gaan lezen? Zijn ze ook geschikt voor beginners of moet je al wat basiskennis hebben?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
wijers
Lid
Contacteer:

Bericht door wijers »

Hallo!

Ja, lijkt wel erg veel direkt op reclame (spam), maar dit is het zeker niet, ik wilde de lezer van dit bericht aangeven dat na alle goede boeken die er over dit onderwerp bestaan er een - na de reacties - een ander soort boek is dat de grote lijnen voorbij gaat, en de lezer direkt meeneemt na de eenvoudige soldaat die vooraan in zijn schuttersputje of in een tank of ieder andere denkbare plek in de Ardennen, en min of meer door de ogen van de soldaat het gevecht, de verveling, de angst meeleeft. Deze veteranen van nu, meer dan 80 soms hebben de laatste jaren meegeholpen hun verhaal te schrijven hoe zij het aan het front beleefden, en ook de vijand (uit beide kanten gezien), soms zelf blijkt nu na meer dan 60 jaar zeer dicht tegenover elkaar lagen. Ieder hoofdstuk is eenvoudig te lezen, en je krijgt geen lange opsommingen van strategische punten. Wellicht dat dit heel goed is, maar dit is al tig keer gedaan.

Nogmaals, zeker geen Spam, reclame of verkooptruc, maar om eens aan te geven dat er zeker nog iets 'gedaan' wordt met de 'gewone' soldaat van toen.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Poster "weijers" is auteur en uitgever van genoemde boeken. Is hier dus sprake van reklame: ja. Is dit echter kwalijk: nee. Zonder de kleine onderzoekers en auteurs gaat dit soort informatie verloren. Grote uitgeverijen hebben er geen interesse voor en dus zullen commerciële auteurs zich er niet aan wagen. Kleine auteurs hebben echter niet het reklamebudget van de grote uitgeverijen dus wat extra aandacht kan geen kwaad. Ik hoop alleen wel dat Hans hier niet alleen is gekomen om zijn boeken te "pluggen" maar ook om bij te dragen aan de informatiestroom op dit forum. Als eerste post is zo'n plug verdacht, maar als enige post is het idd. spam.

mvg,
Timo
(die zich tijdens het afgelopen Treffen samen met Helmut M. afvroeg waar Hans W. was).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
wijers
Lid
Contacteer:

Bericht door wijers »

Hey Timo!

Heb je mijn mail niet gehad mbt de meeting???? PC was regelmatig onder vuur door allerlei 'leuke' mails, wellicht dat er iets mee was. Bedankt voor je support! Nee, zeker geen manier om de boeken te lozen, wil gewoon melden dat er inderdaad nog iets meer is als alleen het alom bekende, en wil gaarne mijn kennis overdragen aan vele vragen, denk dat ik wel een leuk steentje kan bijdragen.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Nee, ik heb uiteindelijk niets meer gehoord en de uitnodigingen ook niet ontvangen. Helmut had ook niet meer van je vernomen. Lastig, had je soms last van die neo-nazi spam waar duizenden mensen op dat moment last van hadden? (ik niet, maar ik weet dat b.v. grebbeberg.nl ook onder vuur lag).

Way off-topic, sorry YPPY.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Mooi, dan kun je nog veel meer op het forum posten. :) vind het altijd wel leuk om boeken te lezen die gaan over iemand, ipv over theorien en feiten. Sta je toevallig op de Dordtse boekenmarkt? Daar is altijd een pleintje met kleine uitgeverijen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
wijers
Lid
Contacteer:

Bericht door wijers »

Ik zal mijn best doen te helpen met vragen op het forum, zwaartepunt ligt bij Stalingrad, en het Ardennen-Offensief, maar ook veel algemeen Oostfront, voorheen ook met de Luftwaffe van doen gehad.

Nee, ik sta niet op een boekenmarkt, ik geef zelf de boeken niet uit, ik heb wel meestal zelf een aantal exemplaren hier, maar uiteindelijk ligt de uitgave bij derden. Ik heb wel zelf de hand erin om te zeggen wanneer er een exemplaar helemaal af is, dit wanneer de veteranen, die eigenlijk de schrijvers zijn, er tevreden mee zijn.

Timo!

Inderdaad werd mijn wxs mail adres ineens gebruikt door een vreemde partij die 'mijn' mails in eens verstuurde, en toen ging mijn PC ook nog eens allerlei kuren krijgen. Stuur anders een mail naar mijn mail adres hoe de meeting was?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hoi Hans,

Ik heb je een tijd terug gemaild naar aanleiding van een fotoalbum dat jij op ebay gewonnen had. In het album stonden foto's van een Britse tankeenheid ( De details ontschieten me even ).

Deze tanker was oa in Heythuysen, Limburg geweest. Klopt dat ?
wijers
Lid
Contacteer:

Bericht door wijers »

Roel,

inderdaad, nou dat was even een tegenvaller, foto's van Engelsesoldaten, en uiteindelijk was het niet de eenheid die daar heeft gezeten, ze hadden wel een kaart er in geplakt, die daar helemaal niet in hoorde, ik heb het spul nog in onderzoek bij de veteranen van RTR 2, maar die kennen er niemand van, er komt nog een zoek navraag van welke eenheid bij deze commandanten hoorde, uiteindeliik een vreemd verhaal geworden.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Hans, blij U hier te zien.

Groeten Bart Seyen
wijers
Lid
Contacteer:

Bericht door wijers »

Hey Bart!

Ja, kwam er pas achter dat we dit Forum hadden! Leuk je hier ook te treffen! Wellicht hebben we veel te 'berichten' in de komende tijd!
Plaats reactie