ronald schreef:T.A.V. Harro : voor u kritiek geeft, lees zelf het boek en vorm uw eigen oordeel. De 'objectiviteit" van rechters is alom bekend. De geschiedenis van de tweede wereldoorlog is geschreven door de overwinnaars ; de verliezer heeft altijd ongelijk. Dit wil niet zeggen dat ik de holocaust ontken of minimaliseer maar de schuld ligt niet enkel bij Duitsland, dit kan ik eenvoudig bewijzen.
Ja, mensen met zo'n agenda roepen wel vaker dat de geschiedenis is geschreven door de overwinnaars. Helaas is dit je reinste flauwekul. Kijk om je heen: de enorme hoeveelheid boeken vanuit Duits perspectief, de populariteit van boeken over de nazi kopstukken, de Waffen-SS en haar kopstukken, de overvloed aan websites, bouwmodellen en militaria. De geschiedenis is ook geschreven door de verliezers. Dat de oorlog in het oosten een walgelijk vuile oorlog was van beide zijden en dat de westelijke geallieerden ook dingen deden die niet door de beugel konden, dat is allemaal al lang bekend. Dat niet alle Duitsers fout waren is ook een feit.
Sommigen gaan echter te ver in hun pogingen het nazi regime en de wandaden goed te praten en David Irving is daar, samen met Ernst Zündel, het bekendste voorbeeld van. Dat heeft met objectiviteit van de rechters niets temaken maar alles met zijn walgelijke politieke agenda. De discussie over het oordeel van de rechter inzake Irving ga ik graag met je aan. Irving is gewoon "not done". Holocaust ontkenning en marginalisering is misdadig.
Mocht je dit willen, gelieve dan een nieuwe thread te starten.