Boeken over Anne Frank

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
YPPY
Lid
Contacteer:

Boeken over Anne Frank

Bericht door YPPY »

Uit het favoriete boeken topic
moeke schreef:
YPPY schreef:Welke boeken heb jij over Anne Frank? Ik heb er ook heel wat, maar misschien dat jij nog een leuke aanvulling hebt.
-het achterhuis(laatste uitg.)2003
ISBN 9035125622
-Ik heet Anne,zei ze,AnneFrank 2003
J. van Maarsen (jeugdvriendin van A.F)
ISBN 9059360214
-Herinneringen aan A.F 1987
M.Gies
9035104897
-Wie verraadde A. F (2003)
David Barnouw
9053529322
-Anne Frank 2001
Carol Ann Lee (pluk rozen op aarde en vergeet mij niet)
9025406742
-Herinneringen van een joods meisje 2005
Eva Schloss (wiens moeder hertrouwde met Otto)
er komen stukjes in over Anne
904450780x
-Anne Frank, mijn beste vriendin
Het verhaal van Hanneli Goslar
9020620991
-De laatste zeven maanden 1994
Willy Lindwer
Vrouwen in het spoor van A. F
9035114078
-Oorlogsdagboeken van Joodse kinderen 1994
Lotgenoten van A.F
Jacob Boas
9041350292

niet in bezit, maar wel gelezen,;
het geheime leven van Otto Frank
Carol Ann Lee

grtj

ps; ik kijk al uit naar de publicatie van het dagboek van Helge Deen, dat zou volgens het Regionaal Archief Tilburg, volgend jaar moeten zijn.
Wat een lijst! Zelf er ik er ook wel wat, maar niet zoveel. Wat zijn de echte aanraders? Het geheime leven van Otto Frank vond ik persoonlijk tegenvallen, zoveel nieuws stond er niet in.
Ergens las ik dat Jaqueline van Maarsen een tweede boek heeft geschreven. Dat zou meer gaan over de periode na de oorlog. Weet iemand daar wat meer van?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Onlangs aangeschaft, maar nog niet gelezen:

Afbeelding
'40 - '45 Toen en Nu nr. 102 ANNE FRANK - uitgebreid geïllustreerd artikel met foto's van toen en nu, door David Barnouw.
moeke
Lid

Bericht door moeke »

ik was nog een boek vergeten;
een gedenkuitgave van de A. Frankstichting, met heel veel fotomateriaal,uit 1992, ISBN 9038403291

er is nog een boek van J. van maarsen, genaamd 'De Erflaters'
uitgegeven of heruitgegeven in2004, maar meer weet iok er ook niet over,...

voor uitleg ga ik dikwijls kijken bij Proxis, maar soms is er geen uitleg :?

het boek over otto frank vond ik ook niet bijzonder , want ik vond dat er veel herhaling in kwam uit het andere boek van Carol Ann Lee, 'Pluk rozen...', hetgeen ik wel een goed boek vond,..

De laatste zeven maanden , van Willy Lindwer is ook niet mis, het zijn getuigenissen van dezelfde leeftijdgenoten en sommige kampgenoten van Anne, en de meisjes waar otto nadien ging vragen naar zn dochters,..

Wie verraadde A. Frank, zit ook goed in elkaar, maar het gaat hier maar over veronderstellingen, er zijn drie verdachten, maar iedereen die een concreet antwoord zou kunnen geven is reeds overleden, dus,..

en het dagboek zelf vind ik natuurlijk nog altijd zeer goed,...

grtj
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
moeke
Lid

Bericht door moeke »

KevinP schreef:Onlangs aangeschaft, maar nog niet gelezen:

Afbeelding
'40 - '45 Toen en Nu nr. 102 ANNE FRANK - uitgebreid geïllustreerd artikel met foto's van toen en nu, door David Barnouw.
dat ziet er ook niet mis uit, ik heb dat boek ergens zien liggen, maar weet niet meer waar :?
koen
Lid

Bericht door koen »

wow wat een lijst moet toch eens meer lezen over anne frank.

ben laats ook bij het anne frank huis geweest, is erg leuk voor een forum meeting!!
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

moeke schreef:dat ziet er ook niet mis uit, ik heb dat boek ergens zien liggen, maar weet niet meer waar :?
Is een tijdschrift met een artikel van 27 pagina's over Anne Frank. Ik heb het aangeschaft via http://www.wo2shop.nl. Ook via http://www.sipublicaties.nl is het te bestellen.
moeke
Lid

Bericht door moeke »

als je op google de titel en de schrijver van een boek intypt, kom je ook veel te weten , of kun je tweedehandsboeken kopen oa. bij:
-boekenwinkeltjes.nl(veel over Anne Frank)
-abebooks.fr(er zijn ook nederlandse en of belgische handelaars)
-antiqbook.nl
-desleghte(winkelketen in grote steden)

ook samenvattingen of beschrijvingen zijn te vinden op google,..
ook bij proxis.be of .nl vindt men informatie en is interessant om te bestellen.

grtj

morena
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Gisteren op de boekenmarkt heb ik de Nederlandse versie van het boek van Hanneli Gosar gekocht. De Engelse had ik wel, maar dit leest toch wat makkelijker.
Het boek van de laatste zeven maanden lijkt me wel interessant, maar dat zag ik niet liggen. Nu maar hopen dat ze het in Deventer wel ergens hebben.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
moeke
Lid

Bericht door moeke »

er zou op 30 juni een nieuw boek verschenen zijn
Anne Frank en de holocaust ISBN 9027415021

heeft iemand dit , en is het wat qua inhoud?
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat vond je van het boek over de laatste 7 maanden? Ik heb dat vanmiddag gekocht, maar alleen nog maar de inleiding gelezen.

*Weer alleen*
moeke
Lid

Bericht door moeke »

ik heb dat boek graag gelezen, maar ik lees dan ook graag persoonlijke getuigenissen, in ieder geval ik vond het goed en gemakkelijk lezen,..het zijn kennissen van Anne en gewoon joodse meisjes, die hun persoonlijk verhaal vertellen en die in Bergen Belsen hebben gezeten, sommigen hebben Margot en Anne weten sterven en hebben hun lijken 'wat deftig gelegd', dit boek werd verfilmd.Bij één van de meisjes gaat Otto later vragen hoe het zijn dochters is vergaan.

heb gisteren het nieuwste boek gekocht nl; Anne Frank en haar lotgenoten, door Carol Ann Lee ISBN 90 274 1502 1 ,238 pag. ziet er niet slecht uit,..
ook Verhaaltjes en gebeurtenissen uit het Achterhuis, ISBN 90 351 2804 4 , nieuw uitgegeven

tijd om alles te lezen, dat zal wat anders zijn, :lol:
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

moeke schreef:ik heb dat boek graag gelezen, maar ik lees dan ook graag persoonlijke getuigenissen, in ieder geval ik vond het goed en gemakkelijk lezen,..het zijn kennissen van Anne en gewoon joodse meisjes, die hun persoonlijk verhaal vertellen en die in Bergen Belsen hebben gezeten, sommigen hebben Margot en Anne weten sterven en hebben hun lijken 'wat deftig gelegd', dit boek werd verfilmd.
De documentaire "Anne Frank - De laatste 7 maanden" is onlangs uitgebracht op DVD. Klik hier voor een recensie.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

De laatste zeven maanden heb ik uit. Het was inderdaad eenvoudig te lezen. Wel aangrijpend soms. Verschillende gebeurtenissen herkende ik uit een film die ook over de laatste maanden van haar leven ging.

*Weer alleen*
Arjan
Lid

Anne Frank

Bericht door Arjan »

Opvallend dat het standaardwerk over het dagboek niet genoemd wordt :

De Dagboeken van Anne Frank van het Rijksinstituut voor Oorlogsdocumentatie met 714 blz.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat zijn toch alle versies in 1 boek?

*Weer alleen*
Plaats reactie