ik heb laatst het boek van Henk van Capelle en peter van de Bovenkamp gekocht en gelezen, hierin wordt kort en simpel de 'handlangers van hitler' beschreven met mooie illustraties erbij.
Nou vroeg ik me af zijn er nog meer van dit soort boeken zijn die echt ingaan op handlangers van hitler, dat mogen politieke maar ook militaire leiders zijn. Daarnaast mag het ook wel wel diepgaander zijn, maar 't hoeft niet.
Zijn er boeken die nog aangeraden kunnen worden?
bij voorbaat dank
Cor
Boeken over 'handlangers van hitler'
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Cor, ik kan je "Discipelen van de duivel" van harte aanbevelen. Als je vragen over dit boek hebt, stel ze dan gerust.
-
- Lid
- Contacteer:
Bepaalde hoofdlijnen zijn tussen beide boeken uiteraard wel gelijk, maar "Discipelen van de duivel" is diepgaander en een stuk uitgebreider. Terwijl het boek "Hitlers handlangers" bestaat uit een aantal beknopte biografieën, is "Discipelen van de duivel" een chronologische beschrijving van de geschiedenis van het Derde Rijk. Ondertussen komen alle belangrijke handlangers uitgebreid aan bod, zodat je deze personen in een logischer perspectief ziet.
Ik vond het een erg prettig boek om te lezen en kwam er een heleboel voor mij nieuwe feiten en wetenswaardigheden in tegen.
Ik vond het een erg prettig boek om te lezen en kwam er een heleboel voor mij nieuwe feiten en wetenswaardigheden in tegen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.