Waffen SS reenacting in Nederland

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Mr_Flibble
Lid
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Ik vind het anders duidelijk genoeg, maar sommige mensen willen nu eenmaal niet horen dat hun favoriete studie-object voorlopig niet getolereerd wordt in Nederland.
In Tabulas Argenteas Refero
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Mr_Flibble schreef:Ik vind het anders duidelijk genoeg, maar sommige mensen willen nu eenmaal niet horen dat hun favoriete studie-object voorlopig niet getolereerd wordt in Nederland.
Bij sommigen is het ook vaak te merken hoeveel ze er al over weten... ("elite leger")

"Mogen" andere wehrmacht eenheden eigenlijk ook in Nederland zoals fallschirmjäger, luftwaffe of kriegsmarine?
Mr_Flibble
Lid
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Zeg eens, manneke, als je me voor ontwetend uit wil maken zeg dat dan gewoon. :x

Maar goed, Fallschirmjaeger, Kriegsmarine en Luftwaffe zal de Nederlandse Jan met de korte achternaam een stuk minder problemen mee hebben.
In Tabulas Argenteas Refero
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Mr_Flibble schreef:Zeg eens, manneke, als je me voor ontwetend uit wil maken zeg dat dan gewoon. :x
Ik had het zeker niet over jou, ik zei het als toevoeging op jouw punt.
Je heb namelijk van die personen (ik noem geen namen) die nog steeds denken dat de Waffen SS een geheimzinnig elite leger was. Ze weten dan vanalles over de W-SS behalve de basis...
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Mr_Flibble schreef:Ik vind het anders duidelijk genoeg, maar sommige mensen willen nu eenmaal niet horen dat hun favoriete studie-object voorlopig niet getolereerd wordt in Nederland.
Dat ze het niet willen horen, daar kan ik nog mee leven. Dat ze het niet willen snappen is 10 keer erger.
SJORS-SJORS
Lid

Bericht door SJORS-SJORS »

Waarom is het erger dat ik van mening verschil?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Rednas schreef:
Mr_Flibble schreef:Zeg eens, manneke, als je me voor ontwetend uit wil maken zeg dat dan gewoon. :x
Ik had het zeker niet over jou, ik zei het als toevoeging op jouw punt.
Je heb namelijk van die personen (ik noem geen namen) die nog steeds denken dat de Waffen SS een geheimzinnig elite leger was. Ze weten dan vanalles over de W-SS behalve de basis...
Het is en blijft zo dat de SS (en WSS) een criminele organisatie was. Je gaat toch over 50 jaar ook de hofstad-groep of Al Qaida re-enacten...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
SJORS-SJORS
Lid

sobel schreef:
Het is en blijft zo dat de SS (en WSS) een criminele organisatie was. Je gaat toch over 50 jaar ook de hofstad-groep of Al Qaida re-enacten...
Waar haal jij het idee vandaan dat het een criminele organisatie was?

En met die ''hofstad-groep opmerking'' trek je een vergelijking die kant noch wal raakt,
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
sobel
Lid

Bericht door sobel »

De SS is na de oorlog bestempel (neurenbergprossecen) als een criminele organistatie..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
SJORS-SJORS
Lid

sobel schreef:De SS is na de oorlog bestempel (neurenbergprossecen) als een criminele organistatie..
Tja, de overwinnaars schrijven de geschiedenis.

Zijn de bommenwerperpiloten die over Dresden vlogen ook criminelen?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

SJORS-SJORS schreef:
sobel schreef:De SS is na de oorlog bestempel (neurenbergprossecen) als een criminele organistatie..

Nee, dat zijn oorlogshelden :roll:
De Wehrmacht had net zo veel op zijn kerfstok staan als de W-SS.
Laatst gewijzigd door Rednas op 30 mei 2007, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Het is dat ik die situatie niet ken, dus kan ik daar niet over oordelen maar zie hier:
hetinternet schreef:en in de processen van Neurenberg formeel bestempeld als criminele organisatie.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Rednas schreef:
SJORS-SJORS schreef:

Nee, dat zijn oorlogshelden :roll:
De Wehrmacht had net zo veel op zijn kerfstok staan als de W-SS.
De SS had een grotere rol in de genocide van 6 miljoen joden, de whermacht had ook zat aan zijn kerfstok. Tevens is het verschil tussen 6 miljoen doden en het aantal doden dat is gevallen tijdens de bombardementen op Dresden wel een verschil, hiermee wil ik het zeker niet goedpraten, daar niet van...
SJORS-SJORS
Lid

Is het communisme dan ook een criminelen organisatie?

Ik vind het wansmakkelijk om de Waffen SS als criminelen organisatie te bestempelen. Er zijn zeker dingen gebeurt die niet goed te praten zijn, maar dat vind je in elk leger. Het verschil is dat dit op andere schaal was.. maar de Waffen SS stond dat in principe los van, zeker de divisies die later in de oorlog zijn opgericht.

Op het moment dat één of andere rechter bij het neurenbergproces zei dat de SS een criminelen organisatie is, betekende dat een criminaliseering van een miljoen jongens die onder de Waffen SS dienden om te vechten waar ze in geloofde.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Daar kunnen die jongens vaak niets aan doen nee, gehersenspoeld worden, iets wat helaas gebeurden in wo2 (en niet enkel in Duitsland), toch zie ik dit als crimineel, wat het leger van mao zedong had gedaan in 1949 (de inval in tibet welke 17% van de bevolking niet overleerde) is ook genocide en crimineel. En dan kunnen de soldaten nog zo vechten voor hun land en vechten voor waar ze in geloven het is en blijft crimineel en nee daar kunnen de soldaten niet altijd wat aan doen omdat ze er op dat moment waarschijnlijk niet van bewust zijn...
Gesloten