Airsoft

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie

Airsoft?

Lijkt me wel leuk
82
62%
No way!
17
13%
Heb ik al
23
17%
Airsoft?
10
8%
 
Totaal aantal stemmen: 132

Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Is een flinke rochel niet voldoende om het beslaan tegen te gaan?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Misschien voor een minuut of 10, maar echt helpen doet het niet.
Dit werkt perfect. 2 druppeltjes op je bril en dan inwrijven. Helpt de hele dag.

http://cgi.ebay.com/Mcnett-Op-Drops-Len ... 3363f71c98
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Ow, de vorige keer was een rochel wel voldoende voor de hele dag. Maar als ik echt dat spul moet gebruiken, dan helpt vriendlief vast wel. In elk geval dank! :)
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

:shocked: *Heeft net een filmpje van vrouwen gezien die gingen airsoften.*
Ik ga echt niet meer aan airsoft beginnen als ze vrouwen echt zo behandelen en helemaal niet als je dat soort vrouwen regelmatig tegen zal komen op een skirm. Als mijn knie genezen is, dan zoek ik wel een andere hobby om mijn knieën flink te gebruiken/misbruiken.
Maar ondertussen ga ik wel stiekem hopen dat het een zeldzaam iets was. Kom op zeg! Met lange losse haren, strakke spijkerbroek en/of nagellak ga je toch niet het veld op?



Het filmpje plaatsen helpt misschien ook wel:
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Dat is zeker niet iets wat je iedere skirm ziet... Je zou bijna zeggen ''helaas dat je het niet iedere skirm ziet'' ahum... :+
Maar goed dit is airsoft en ik heb kerels zien komen spelen die slechter gekleed waren dan die dames... Op slippers kwamen die gasten! Ik geef er echt niks om in welke kleding mensen komen spelen... Ze doen maar. :)

Die vrouwen deden mee aan de europese miss verkiezing en daarom zijn die de hele tijd gevolgd met de camera. Gewoon het filmen van een dagje uit. Op een normale skirm wordt een vrouw gewoon behandeld als ieder ander.Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat een vrouw door mede airsofters werd lastig gevallen. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Eh... Je snapt toch wel dat er weinig vrouwen aan airsoft doen en het dus best wel belangrijk is hoe ze erbij lopen om een positief beeld te kunnen vormen over vrouwen die aan airsoft doen? Als ze er bij staan als een stel mode-tutjes, dan zullen er eerder dat soort meiden komen, dan meiden die wel fanatiek mee wil doen. Dat is toch niet leuk als ze bij je in het team zitten en je hun wapen ook nodig hebt om te kunnen winnen?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Mar10e schreef:Eh... Je snapt toch wel dat er weinig vrouwen aan airsoft doen en het dus best wel belangrijk is hoe ze erbij lopen om een positief beeld te kunnen vormen over vrouwen die aan airsoft doen? Als ze er bij staan als een stel mode-tutjes, dan zullen er eerder dat soort meiden komen, dan meiden die wel fanatiek mee wil doen. Dat is toch niet leuk als ze bij je in het team zitten en je hun wapen ook nodig hebt om te kunnen winnen?
Waarom is dat positieve beeld van vrouwen zo belangrijk bij airsoft dan? Er is naar mijn mening al helemaal geen negatief beeld van vrouwen bij airsoft. Er zitten vrouwen bij met lange blonden haren en een camo t-shirt en die spelen vele malen beter dan kerels in volledige Delta Force loadout... De kleding maakt dus niets uit.

Bij de meeste airsofters gaat het niet om winnen of om zoveel mogelijk ''kills'' te maken. Je komt gewoon een dagje soldaatje spelen in de Belgische bossen. Je krijgt in het begin een briefing met je missie. En die probeer je uit te voeren... Soms lukt het wel en soms kom je de hele dag maar 10 man van de tegenstander tegen en dan heb je misschien 2 ''kills'' gemaakt. Meestal lukt het je wel om 1 of 2 mooie acties uit te vogelen, misschien nog een kill maken en dan is bij mij de dag al geslaagd en lukt het niet dan de volgende keer beter. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Het zal wel :P Maar als mijn knie genezen is, zoek ik wel een andere sportieve hobby. Mij zal je voorlopig nog alleen maar met een camera op skirms zien als vriendlief mij mee vraagt. En dan hoop ik dat over tien jaar het beeld van mode-tutjes op skirms verdwenen zal zijn.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Als je in airsoft het sportgehalte zoekt van paintball ben je verkeerd. :wink: Echter is airsoft vele malen spannender en uitdagender dan paintbal. Je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt. Je ligt in een hinderlaag met een man of 6 en de tegenstander komt met 10 man heel langzaam op je aflopen. je kijkt naar links en je ziet je MG schutter zenuwachtig door zijn vizier kijken en ondertussen vraag je jezelf af hoeveel bb's er nog in je magazijn zitten... Heerlijk! 8)

Er is geen beeld van mode-tutjes bij airsoft... Net zo zeer er geen beeld is van zwaar uitgeruste en getrainde vrouwen. :wink: Je hebt gewoon airsofters en die lopen van het ene uiterste naar het andere, van spijkerbroek tot originele MICH2000 helm. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Voordat ik dat filmpje zag, was dat in elk geval wel mijn beeld van airsoft, ook dat er mensen zijn die in een spijkerbroek lopen. Maar mode-tutjes en een vleeskeuring...

Het filmpje schijnt inderdaad een promotie-filmpje te zijn om vrouwen te trekken. Een andere vrouwlijke airsofter vindt het ook drie keer niks. Als we genoeg vrouwlijke airsofters kunnen verzamelen, gaan we een betere maken. Want ja, je kan wel gaan klagen, maar ook laten zien hoe het beter kan. Maar dan moeten we wel genoeg vrouwen hebben :lol: Anders gaat het niet lukken.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Het is erg jammer dat er bijna geen vrouwen mee doen aan skirms. Het grootste aantal dat ik op 1 skirm heb gezien was 3... Maar airsoft wordt populairder en dus zullen er meer vrouwen gaan meespelen denk (hoop) ik.

Afgelopen weekend was er een WWII weekend skirm. 2 dagen skirmen plus een nachtskirm, GE WEL DIG!
Liep zelf in een Canadees uniform (foto was gemaakt op zondag. Sinds vrijdag geen slaap en de nodige missies gehad... Ik was kapot!):

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Ow, stond jij op een mijn?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Nee dat was een teamlid van ons. Hij ging op een bobytrap staan, liet zich vallen (beetje acteren natuurlijk) en viel op een tweede bobytrap. _/-\o-
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Ik heb begrepen dat er ook wat Duitsers gesneuveld waren door die mijnen en stomme stukkels waren nog gewaarschuwd...
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Airsoft

Bericht door jurgen »

Wat is airsoft nu eigenlijk? Met bb-guns op elkaar schieten? En is dat niet vrij gevaarlijk (als het in je oog vliegt ben je blind bv.)
Plaats reactie