Airsoft

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.

Airsoft?

Lijkt me wel leuk
82
62%
No way!
17
13%
Heb ik al
23
17%
Airsoft?
10
8%
 
Totaal aantal stemmen: 132

Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Rednas schreef:Ik zag vandaag bij het RTL4 nieuws dat ze een lobby zijn begonnen om het legaal te maken. Overigens vind ik het argument dat het op een echt wapen lijkt verwerpelijk.
Stel je wil een bank overvallen, wat maakt het dan uit of je een echt wapen, een airsoft gun of een stok bij je hebt...
Omdat als je bank gaat overvallen met een stok iedereen je uitlacht en dus niet mee zal werken. Met een BB-gun zullen ze dat wel doen omdat die heel veel op een echt wapen lijkt en als je deze legaal maakt je de kans aanzienlijk vergroot om daar pogingen, zoniet overvallen zelf, uitlokt.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Mauserwerke schreef:
Rednas schreef:Ik zag vandaag bij het RTL4 nieuws dat ze een lobby zijn begonnen om het legaal te maken. Overigens vind ik het argument dat het op een echt wapen lijkt verwerpelijk.
Stel je wil een bank overvallen, wat maakt het dan uit of je een echt wapen, een airsoft gun of een stok bij je hebt...
Omdat als je bank gaat overvallen met een stok iedereen je uitlacht en dus niet mee zal werken. Met een BB-gun zullen ze dat wel doen omdat die heel veel op een echt wapen lijkt en als je deze legaal maakt je de kans aanzienlijk vergroot om daar pogingen, zoniet overvallen zelf, uitlokt.
In Nederland kan je zo aan een wapen komen. Ik weet de prijzen niet, maar als je weet dat een airsoft gun al 500+ euro kost vraag ik me af of je niet beter een echte neem.
En neem een onklaar gemaakte K98, die je vrij mag bezitten, daar kan je ook zo een overval mee plegen (met een airsoft K98 als alternatief). De airsoft K98 kost trouwens meer...
En maak dan een regeling dat alleen geregistreerden zo'n ding mogen hebben (àla wapen vergunningen, maar dan een lichte vorm).
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Rednas schreef:
Mauserwerke schreef:
Rednas schreef:Ik zag vandaag bij het RTL4 nieuws dat ze een lobby zijn begonnen om het legaal te maken. Overigens vind ik het argument dat het op een echt wapen lijkt verwerpelijk.
Stel je wil een bank overvallen, wat maakt het dan uit of je een echt wapen, een airsoft gun of een stok bij je hebt...
Omdat als je bank gaat overvallen met een stok iedereen je uitlacht en dus niet mee zal werken. Met een BB-gun zullen ze dat wel doen omdat die heel veel op een echt wapen lijkt en als je deze legaal maakt je de kans aanzienlijk vergroot om daar pogingen, zoniet overvallen zelf, uitlokt.
In Nederland kan je zo aan een wapen komen. Ik weet de prijzen niet, maar als je weet dat een airsoft gun al 500+ euro kost vraag ik me af of je niet beter een echte neem.
En neem een onklaar gemaakte K98, die je vrij mag bezitten, daar kan je ook zo een overval mee plegen (met een airsoft K98 als alternatief). De airsoft K98 kost trouwens meer...
En maak dan een regeling dat alleen geregistreerden zo'n ding mogen hebben (àla wapen vergunningen, maar dan een lichte vorm).
Ik weet dat je zo aan een wapen kan komen. En ook wat de prijzen hiervan zijn. Ik ging in op het feit dat je zei dat je het verwerpelijk vond om te zeggen dat een airsoft wapen op een echt lijkt en het daarom te verbieden.
Ik vind dat wel degelijk een goede reden omdat het anders zeer aannemelijk is dat mensen dat gaan misbruiken.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Als ik zo sommige reacties hoor van ''ja maar zelfs daarmee kan je een overval plegen'' dan ben ik blij dat het niet legaal is in nederland, zulke dingen zouden geeneens in je op moeten komen! Natuurlijk kan je er aan komen.. maar ik vind het goed dat het niet is toegestaan in ons kleine kikkerlandje.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

sobel schreef:Als ik zo sommige reacties hoor van ''ja maar zelfs daarmee kan je een overval plegen'' dan ben ik blij dat het niet legaal is in nederland, zulke dingen zouden geeneens in je op moeten komen! Natuurlijk kan je er aan komen.. maar ik vind het goed dat het niet is toegestaan in ons kleine kikkerlandje.
Ook niet als het geregistreerd ed is zoals met de wapenwet nu?
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Er zijn al verschillende constructies bedacht en aangeboden aan Justitie om het te legaliseren. Een lastig punt is dat de meeste airsoft replicas geen serienummer hebben zoals echte wapens zodat registratie onmogelijk is. Anders zou je ze bevoorbeeld op een speciale vergunning kunnen houden.

Ik ben in principe ook best blij dat het niet legaal is in Nederland. Dat scheelt een berg opstuimige minderjarigen die met die dingen lopen zwaaien.

Bij legalisatie lijkt het me voor oom agent niet prettig om in een flits te beslissen iemand dood te schieten omdat hij niet kan zien of het wapen echt is of een replica.

Maar goed, iedereen die met zo'n replica naar ome agent gaat zwaaien verdient alles wat'ie krijgt of het nu legaal is of niet. (2 doden in Nederland in de afgelopen 3 jaar)

Voorlopig gewoon legaal in België spelen en je spullen opslaan als je de kans krijgt ;)


Ik heb indertijd ook eens een Airsoft Kar98k met ZF41 scope gehad. Die van Tanaka. Erg mooi dingetje. Kostte me toen tweedehands ongeveer 500 Euro. Maar dat sniper-gebeuren pastte niet zo bij mijn speelstijl vandaar dat die na enkele maanden doorverkocht werd.
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Als iemand een overval wil plegen in, bijvoorbeeld, Maastricht, dan rijdt hij de grens over en koopt daar een wapen, en zit binnen in 1 uur op de boot naar Mallorca met een miljoen. Dus als iemand echt een overval wil plegen komt deze echt wel an echte wapens.

Het bekende gezegde:

Where guns are outlawed, only the outlwas have guns.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Doen alleen Nederlanders gekke dingen als dreigen met een soft air wapen naar politie agenten?? :?
In de rest van Europa gebeuren er geen ongelukken mee en zijn ze vrij !!
Je moet ook wel behoorlijk suicidaal zijn om met een plastic Uzi balletjes op een agent te schieten.

Waarschijnlijk zijn wij Nederlanders zo bang gemaakt voor wapens dat we alles wat er maar mee te maken heeft het liefst verbieden.

Ga eens vragen aan buro Bijzondere Wetten in jou regio hoeveel wapens er in jou woonplaats rondzwerven bij de mensen thuis. Je zult versteld staan hoeveel jagers/sportschutters/verzamelaars er zijn !

In Nederland zijn we bang dat terroristen zich gaan bekwamen in schieten en gevechtstrainingen volgen en organiseren. Soft air zou daar een mogelijkheid toe bieden. :P Lijkt mischien ver gezocht , maar bekijk de totstand koming van de Circulair wapens en munitie maar eens goed.
Je zult versteld staan hoe paranoia Nederland is.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

bennie schreef:Doen alleen Nederlanders gekke dingen als dreigen met een soft air wapen naar politie agenten?? :?
In de rest van Europa gebeuren er geen ongelukken mee en zijn ze vrij !!
Je moet ook wel behoorlijk suicidaal zijn om met een plastic Uzi balletjes op een agent te schieten.

Waarschijnlijk zijn wij Nederlanders zo bang gemaakt voor wapens dat we alles wat er maar mee te maken heeft het liefst verbieden.

Ga eens vragen aan buro Bijzondere Wetten in jou regio hoeveel wapens er in jou woonplaats rondzwerven bij de mensen thuis. Je zult versteld staan hoeveel jagers/sportschutters/verzamelaars er zijn !

In Nederland zijn we bang dat terroristen zich gaan bekwamen in schieten en gevechtstrainingen volgen en organiseren. Soft air zou daar een mogelijkheid toe bieden. :P Lijkt mischien ver gezocht , maar bekijk de totstand koming van de Circulair wapens en munitie maar eens goed.
Je zult versteld staan hoe paranoia Nederland is.
Eerst zeg je dat nederland alles wil verbieden wat met wapens te maken heeft en daarna insinueer je dat nederland stikt van de wapenbezitters :?

Airsoft wapens zijn simpelweg verboden omdat afdreiging er mogelijk mee is. Dat dat met een keukenmes van de blokker ook kan is een tweede maar ze kunnen moeilijk keuken messen gaan verbieden omdat mensen die nodig hebben. Airsoft is geen belang bij. Dus kunnen ze het heel gemakkelijk verbieden.
In nederland zijn genoeg airsoft verenigingen dus als je wil gaan doen waar airsoft voor bedoeld is, is dat helemaal geen probleem en sluit je je bij een vereniging aan.

Hiereen link waar jullie nog wat aan hebben mbt tot de verschillende kwesties in europa over airsoft. Hier staan ook de landen in waar het is toegestaan en tot in hoeverre.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Wikipedia schreef: The law places full restrictions on Airsoft Weapons, rendering possession illegal.
Hèhè, weer Nederland. Kijk hier maar eens:

Afbeelding

Legenda:

Legaal
Illegaal
Gelimiteerd
Onbekend
En o ja, welk landje is dat rooie poepvlekje waar alles kan behalve voor de brave burger? Precies!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

mannerheim schreef:
Wikipedia schreef: The law places full restrictions on Airsoft Weapons, rendering possession illegal.
Hèhè, weer Nederland. Kijk hier maar eens:

Afbeelding

Legenda:

Legaal
Illegaal
Gelimiteerd
Onbekend
En o ja, welk landje is dat rooie poepvlekje waar alles kan behalve voor de brave burger? Precies!
Vergeet het gedoogbeleid hier niet he.
Bij ons beginnen ze binnenkort zelfs met gratis heroïne verstrekking. En dat is in Nederland. :wink:

En jij zegt dat hier nix mag :?
Misschien niet het geen wat jij graag zou zien. Maar nederland is best tolerant vind ik zelf.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Ja, heel tolerant, maar niet tegenover de gewone burger. :P
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

mannerheim schreef:Ja, heel tolerant, maar niet tegenover de gewone burger. :P
Kerel... wij ZIJN de gewone burger. Daar gaat de tolerantie ook over.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Tolerant tegen drugsdealers, criminelen, terroristen, de mensen met topinkomens, de politiek.

Maar tolerant tegen ons? :?
Ik zie geen legale airsoft. :P :wink:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

mannerheim schreef:Tolerant tegen drugsdealers, criminelen, terroristen, de mensen met topinkomens, de politiek.

Maar tolerant tegen ons? :?
Ik zie geen legale airsoft. :P :wink:
Nederland is ok tolerant tegen mensen met hele lage inkomens, zelfs zwervers!
Defineer "ons" even voor me aub.

Ik denk dat als je tolerantie ziet alleen in de vorm van het legaliseren van gevaarlijk uitziend speelgoed dat je het doel helemaal voorbij schiet.
Plaats reactie