vraag tips voor lopen met metaaldetector
-
- Lid
vraag tips voor lopen met metaaldetector
heeft iemand een tip waar je goed kan lopen met een metaaldetector in en rond Emmen?¿ wand ik niet echt (mag ook wat verder weg zijn) 

Het best kan je op de stoep lopen. En als je een straat oversteekt eerst even kijken of er geen verkeer aankomt.
Waar je het best kan lopen als je metaal wilt vinden is afhankelijk van het soort metaal. De kans dat je wat vindt bij de doe-het-zelfzaak is erg groot, maar als je alleen op zoek bent naar metalen resten uit de Tweede Wereldoorlog, dan raad ik je aan op plekken te zoeken waar militairen gevochten hebben of gelegerd waren.
Waar je het best kan lopen als je metaal wilt vinden is afhankelijk van het soort metaal. De kans dat je wat vindt bij de doe-het-zelfzaak is erg groot, maar als je alleen op zoek bent naar metalen resten uit de Tweede Wereldoorlog, dan raad ik je aan op plekken te zoeken waar militairen gevochten hebben of gelegerd waren.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Informeren bij de lokale historische kring/genootschap.non_xpert schreef:op okke, dat is juist het probleem ik weet nie echt waar dat is
Zij kunnen je in de meeste gevallen wel verder helpen.
Verder zou je boeken kunnen gaan lezen over wat er is gebeurd in de oorlog in en rond Emmen.
Beste is om zelfs gewoon boeken te kopen.
Heb je alle info die je zoekt bij de hand.
Mvg/Best regards, Sipke
-
- Lid
- viny
- Lid
- sobel
- Lid
viny schreef:Het is zo moeilijk, even nadenken...
Zoals al wordt gezegt, raadpleeg iemand in de buurt die er verstand van heeft. Eventueel de bibliotheek, vraag naar boeken over de oorlog in je omgeving. etc etc
Beetje vreemd je eerste zin... als hij het had geweten had hij het heus niet gevraagd..

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- sobel
- Lid
-
- Lid
Zeer naief..De meeste denken echt wel na voor ze iets posten..
En dat mensen op spelling moeten letten snap ik wel..Maar als iemand dislectie heeft kan je niet kwalijk nemen dat er spel fouten in een bericht zitten..Ik denk dat het ook niet echt dat het een stimulans is voor iemand dan om in de zeik gezet te worden..
Marco
En dat mensen op spelling moeten letten snap ik wel..Maar als iemand dislectie heeft kan je niet kwalijk nemen dat er spel fouten in een bericht zitten..Ik denk dat het ook niet echt dat het een stimulans is voor iemand dan om in de zeik gezet te worden..
Marco
- pvt Herrie
- Lid
Even inhaken op de reactie van sommige .....
Ik kan me voorstellen dat iemand die graag met een metaaldetector opzoek gaat zich afvraagt waar hij het beste kan gaan. Dat men natuurlijk zich een beetje moet inlezen dat is duidelijk.
Maar omgelijk met minderwaardige reacties te komen vind ik een beetje ongepast.
Soms krijg ik het idee dat sommige gelijk een post van iemand behoorlijk afkraken. Ik vind dat wij hier zijn om mensen de weg te wijzen in de vele boeken site's en noem maar op.
Sommige van ons hier hebben meer kennis dan andere...dus laten we aub gewoon reageren en niet gelijk oordelen.
Non-expert sorry dat sommige mensen lomp overkomen....maar misschien kun een beetje surfen op het net om zo aan informatie te komen. Ik zal wel met je meezoeken en zal je mijn bevindingen toe PB-en?
Ik kan me voorstellen dat iemand die graag met een metaaldetector opzoek gaat zich afvraagt waar hij het beste kan gaan. Dat men natuurlijk zich een beetje moet inlezen dat is duidelijk.
Maar omgelijk met minderwaardige reacties te komen vind ik een beetje ongepast.
Soms krijg ik het idee dat sommige gelijk een post van iemand behoorlijk afkraken. Ik vind dat wij hier zijn om mensen de weg te wijzen in de vele boeken site's en noem maar op.
Sommige van ons hier hebben meer kennis dan andere...dus laten we aub gewoon reageren en niet gelijk oordelen.
Non-expert sorry dat sommige mensen lomp overkomen....maar misschien kun een beetje surfen op het net om zo aan informatie te komen. Ik zal wel met je meezoeken en zal je mijn bevindingen toe PB-en?