B3 Flight jacket

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Omdat ik al enkele PB´s heb gehad waarbij om duidelijkheid werd gevraagd omrent het B3 jacket dat word verkocht bij islanddepot.nl en mijn reactie in dit topic zal ik het even verduidelijken.


Op de website van islanddepot.nl word een B3 jacket verkocht met 2 steekzakken, een origineel B3jacket welke is gebruikt door de USAAF had een enkele opgenaaide flap welke figureerde als zak, hier on je makkelijk je map in kwijt.

De B3 had stukken leer aan de zeikant van de mouwen welke voor versteveging zorgen, zoals bij de foto hieronder te zien is bestaat er kleurverschil in dat leer. Niet ieder jack had dit en de kleuren konder ook zeer zeker afwijken. Het model is ongewijzigd gebleven!

Afbeelding

Excuses voor de slechte foto, deze is in het donker gemaakt met flits waardoor hij niet goed tot zijn recht komt, toch zijn verschillende punten duidelijk te zien.

Afbeelding

Dit is het model dat word verkocht bij islanddepot, de foto komt van een andere website omdat de afbeeldingen te klein zijn bij islanddepot. Je ziet o.a. 2 steekzakken, geen verstevegingen enz.

Hieronder 2 foto´s van echte piloten modellen welke o.a. van eastmanleather.com komen:

Afbeelding
Afbeelding

Hierboven 2 stuks van eastmanleather.com, je ziet mooi de steekzakken en de versteveging op de mouwen, ook zie je het kleurverschil dat er kon zijn!


Tegenwoordig schijnen lederenjackets met bontkraag nogal in te zijn, daarom zie je ze vaak ook in modebladen. Ik vind het model van islanddepot het meeste lijken op een B6 model, of een niet militaire jas dat toevallig ook de naam B3 draagt.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... w_USAF.jpg

Op de bovenstaande foto zijn trouwens ook nog 3 B3 jackets te vinden :)

Gr
Ben
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

sobel schreef: Dit is het model dat word verkocht bij islanddepot, de foto komt van een andere website omdat de afbeeldingen te klein zijn bij islanddepot. Je ziet o.a. 2 steekzakken, geen verstevegingen enz.
Ben,

Je kraamt nu echt onzin uit. Bij Island Depot word een B3 verkocht zonder steekzakken.

Deze heb ik zelf immers, ook daar gekocht.

Bovendien ben je volledig of topic, we hebben het hier over A2 pilotenjassen

Groeten,

Too Tall
Laatst gewijzigd door To Tall op 30 sep 2007, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Artikelcode: 10485


Zeer comfortabele en perfecte replica van de Amerikaanse B3 Bomberjacket.
Extreem warme leren jas uit zacht lamsvel.
Sterke ritssluiting aan de voorzijde.
2 steekzakken.
2 gespen aan de kraag.
Denk het ook...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Hey Sobel,

Ik heb hem daar besteld en er zitten echt GEEN zakken in.
Ik neem aan dat het om een typefout gaat.

Je kunt ze op verzoek wel bestellen geloof ik en tja dan is het, ook naar mijn mening, ineens eigenlijk geen B3 meer.

Groeten,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Kijk dat is het enige dat ik even wou horen, dat het geen B3 usaaf type is.

Mvg
Ben
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Ben, ben ook jij nu al verleerd te lezen?
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ook?
Ik meen een topic te herinneren op dit forum waar o.a. jij een flinke duscussie aan het opwaaien was over fantsoenlijk reageren op elkaar: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=18997

Ipv een dergelijke opmerking als nu kan je het eventueel ook anders uitleggen zodat ik het mischien wel begrijp.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Vindt je het dan fatoenlijk om mij een uitspraak in de mond te leggen die ik niet gedaan heb?

Ik vertel je dat de B3 die ik gekocht heb zonder zakken is en dus een B3 en jij zegt dat ik gezegd heb dat ik nu zeg dat het geen B3 is.

Sobel, dat vindt ik hoogst merkwaardig. Ik vindt het ook merkwaardig dat je in een topic over A2's over B3's begint, dan ben je gewoon of topic.

Als ik in je ogen verkeerd reageerde, mijn excuses, maar je moet me niets in de mond leggen wat ik niet gezegd heb.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik heb je bericht inderdaad verkeerd begrepen, heeft jou B3 wel een opgenaaide flap dan? daar ben ik dan wel erg benieuwd naar.

Tevens splits ik dit topic even op.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Dag Sobel,

Bedankt voor het verplaatsen, dit vindt ik erg netjes.

De jas mist inderdaad de "kaarten zak". Maar heeft vervolgens wel de schnit van de B3 en is gemaakt van lamsvacht, zelf heb ik hem niet voor re-enactment gekocht, gewoon als winterjas.

Wanneer er steekzakken in zitten lijkt hij inderdaad het meest op een B6 (heb even rondgesnuffeld op het web)

Zonder steekzakken lijkt hij het meest op een B3.
http://www.flying-jacket.com/jak13.asp

Maar ik heb geen Euro 610,- over voor een jas, bij Island Depot is deze jas, welliswaar zonder de "kaarten zak" Euro 280,-

Groeten,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Dan vind ik het begrijpelijk inderdaad, als gewonen winterjas, en ze zijn inderdaad niet de goedkoopste bij Eastmanleather.

mvg

Ben
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

To Tall,

Ik raak eerlijk gezegt een beetje geïrriteerd van je gespam van Island Depot.
Island Depot hier, Island Depor daar..

Ik heb het sterke vermoeden, wat ik eigenlijk wel zeker weet, dat jij (mede)eigenaar van Island Depot bent en zo probeert klanten te werven..
Ga niet zeggen dat je je spullen bij Island Depot hebt gekocht en dat het toch zo'n fijne zaak is.. Zeg dan gewoon dat je eigenaar bent en dat je klanten het beste bij jou kunnen kopen..
En niet dat schijnheilige gedoe..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Michiel,

Ik ben inderdaad eigenaar van http://www.islanddepot.nl
Ik heb daar nooit een geheim van gemaakt het staat immers in mijn profiel dat het MIJN site is.
Daarnaast heeft de foto van mijn avatar heel lang op de eerste pagina gestaan en is deze zelfs onderdeel van de foto's op de site en de factuur die iemand krijgt. De foto's op de homepage zijn ook van mij, een deel van deze foto's is ook gepost op dit forum als onderdeel van andere topics.

Ik heb er dus geen geheim van gemaakt, maar ook niet te koop mee gelopen.

Ik ben niet op het forum gekomen om "klanten te werven", maar zit hier als zovelen om kennis te vergroten en hobby's te delen. Het enige dat ik wel regelmatig promoot is het Liberty Jump Team.

Wanneer iemand vraagt waar hij iets kan kopen mag ik best zeggen dat hij bij Island Depot moet zijn. Nu zijn er toevallig 2 topics die gaan over producten, waarbij Sobel er eentje opende over de B3/B6 discussie waarin hij het initiatief heeft om het over Island Depot te hebben. Dat is in mijn ogen geen spam.

Ik heb inderdaad bewust niet verteld dat ik eigenaar ben, omdat ik normale reacties wil op alle posts. Tot nu toe heeft ook niemand gevraagd wat mijn relatie is met Island Depot, ook jij niet want jij neemt het gewoon aan.

Overigens zijn eigenaren van zaken vaak klant van hun eigen zaak.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Ronald78
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 sep 2007, 00:04
Locatie: Geel - België
Contacteer:

Bericht door Ronald78 »

maakt mij niet uit dat je eigenaar bent of niet. Ik kom ook op de indygear forum en daar komt Peter ook op die de originele maker is van de Indiana jones lederen jas. hij maakt gewoon deel uit van die community zoals jij, to tall, lid uitmaakt van deze.
kga even oftopic, heb de A2 besteld vandaag. Kzal ze morgen betalen via overschrijving. Ben benieuwd hoe die jas gaat zijn.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: B3 Flight jacket

Bericht door SiNiStEr »

Jullie hebben het nog over prijzen waarvoor ik 3 van die jassen koop. In Amsterdam is op verschillende plekken (en dan heb ik het niet perse over de zwarte markt) een perfecte replica B-3 te vinden voor 70 a 80 EUR. Gewoon goede kwaliteit.

Mijn eigen lichtbruine A-2 jas is gemaakt in India en heb ik voor 75 EUR. op de kop getikt. Ook gewoon nieuw en een perfecte replica van echt leer en warm gevoerd. Loop er nu al 2 jaar in en er zijn nog geen scheuren of zware slijtage plekken te bekennen.

Gewoon goed zoeken is het advies en Ebay is vaak een perfecte plek om een goede jas te vinden tegen een goede prijs. Het is dan wel geen Eastman o.i.d. maar de kwaliteit is er niet minder om.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie