Hey
Al langere tijd wil ik een keer al mijn soldaatjes, voertuigen etc. neerzetten. Ik begin er vaak in vakantie's aan maar het moet weer weg omdat er vrienden komen, we op vakantie gaan of mijn moeder wil het huis opruimen. Nu heb ik mijn ouders zover gekregen dat ik na oud en nieuw, dan hebben we nog een aantal dagen vakantie, de tafel mag gebruiken waar we normaal altijd de kerst stalletjes opzetten. (misschien ga ik iets te snel, we hebben een tafel die aan het raam staat, die versieren we dan met kerst met de Lego trein , kerst stalletjes en kerst huisjes en dat soort dingen)
Ik ga ze in ieder geval schilderen, ik heb deksels van 10 cm bij 10 cm die ik als huisjes gebruik en nog wat boompjes.
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld gewonden en slachtoffers maakt? Ik heb namelijk een set mannetjes met brankaar.
Ook adviezen voor het maken van ondergrond en terrein zijn ook fijn.
Op het eind zal ik wat foto's plaatsen.
Groeten Samuel
Adviezen
- Samuel.
- Lid
eerste stappen
Hey ik ben vandaag bezig geweest met de eerste stappen:

Ik ben begonnen met de bunker/huis van de Duitse officier.

Een overzicht, een Duitse officier in zijn bunker/huis met kaart, het diorama komt er ongeveer zo uit te zien.

Mijn kleine broertje hielp ook mee, dit is zijn huis/ bunker.

Ik heb de bunkers/ huisjes zo gemaakt dat ze op twee manieren te gebruiken zijn, namelijk zo en als ik het zat ben keer ik hem om en lijkt het nog steeds echt.

Ik hoop dat jullie het ook mooi vinden, ik zelf vind van wel.
De poppetjes zal ik posten als ik die af heb.
Tips, adviezen en kritiek zijn ook welkom!
Fijne Sinterklaas trouwens!
Groeten Samuel

Ik ben begonnen met de bunker/huis van de Duitse officier.

Een overzicht, een Duitse officier in zijn bunker/huis met kaart, het diorama komt er ongeveer zo uit te zien.

Mijn kleine broertje hielp ook mee, dit is zijn huis/ bunker.

Ik heb de bunkers/ huisjes zo gemaakt dat ze op twee manieren te gebruiken zijn, namelijk zo en als ik het zat ben keer ik hem om en lijkt het nog steeds echt.

Ik hoop dat jullie het ook mooi vinden, ik zelf vind van wel.
De poppetjes zal ik posten als ik die af heb.
Tips, adviezen en kritiek zijn ook welkom!
Fijne Sinterklaas trouwens!
Groeten Samuel
- Veltro
- Lid
@Samuel;
Ik zie dat je karton als basis gebruikt en volgens mij is je budget niet erg groot.
Mijn advies:
1.) zoek op internet een duidelijke foto van een echte bunker.
2.) bouw deze met karton op schaal na.
3.) koop voor ongeveer 5 euro een zakje cement of voegsel (kan je voor meerdere bunkers gebruiken).
4.) meng dit voegsel met water (niet teveel) en smeer dit op je kartonnen bouwsel en smeer het gelijk uit. Het lijkt nu of je bunker van beton is.
Plaats dan wat boompjes erbij welke je gekocht had en zoek buiten wat spulletjes (takjes etc) welke je erbij kan gebruiken.
Voor weinig kan je toch wat leuks maken. Blijft natuurlijk wel dat bijzondere, uitgebreide en hyper realistische creaties meer tijd, kunde en geld kosten.
Succes
Veltro
Ik zie dat je karton als basis gebruikt en volgens mij is je budget niet erg groot.
Mijn advies:
1.) zoek op internet een duidelijke foto van een echte bunker.
2.) bouw deze met karton op schaal na.
3.) koop voor ongeveer 5 euro een zakje cement of voegsel (kan je voor meerdere bunkers gebruiken).
4.) meng dit voegsel met water (niet teveel) en smeer dit op je kartonnen bouwsel en smeer het gelijk uit. Het lijkt nu of je bunker van beton is.
Plaats dan wat boompjes erbij welke je gekocht had en zoek buiten wat spulletjes (takjes etc) welke je erbij kan gebruiken.
Voor weinig kan je toch wat leuks maken. Blijft natuurlijk wel dat bijzondere, uitgebreide en hyper realistische creaties meer tijd, kunde en geld kosten.
Succes
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Ik heb een keer geleerd op een modeltreinen-workshop dat je boompjes kan maken met ijzerdraad het ijzerdraad smeer je vol met lijm en die doop je in een zakje met van dat groene poeder van 50 cent met zoon zakje kan je zeker wel 100 bomen maken. En ik vind ze er goed uitzien een beetje bijweken met al onze tips en dan ziet het er zeker super uit.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
- Samuel.
- Lid
Re:
Hey
Ik schop het nog een keer omhoog, de tafel is nog niet klaar alleen zo ziet het eruit na een dag hard werken.
Ik ben het topic een beetje uit het oog verloren omdat we misschien dit weekend op ski vakantie zouden gaan en we de tafel volgende week zouden doen, helaas mijn vader moest werken
. (Wat natuurlijk niet slecht is voor mijn zakgeld!)
Ook zou ik de gehele tafel in het begin mogen hebben. Totdat mijn broertje dit zag en toen begonnen ook de playmobil poppetjes de tafel te koloniseren. En als laatste kwamen een aantal paarden van mijn zusje aan. Dus we hebben de gebieden verdeeld. En voor de grap heb ik nog een bordje ''WAR ZONE'' erbij gezet.
Ook liggen er wat wapens tussen door, dan krijg je net iets meer.
Het krioelt van de orginalietijds fouten, dat weet ik, bijvoorbeeld britten met zwarte sokken. Maar goed ik heb er met veel plezier aan gewerkt. Ik hoop dat jullie het ook mooi vinden. Tips, kritiek, suggesties, ideeen zijn altijd welkom.
Als je nog van iets specifieks een foto wil, post dat dan zal ik een foto maken.
Klein overzicht, Links is de Geallieerde kant, rechts de kant van de Duitsers, onderaan is een soort van grot, in het midden een brug die de Britten bestormen en bovenin een landing van Amerikanen.

Britten in de grot.

Britten bij de brug.

Landing van de Amerikanen.

Dit zou je zien als je aan de kant van de Duitsers in de grot zat.

Kant van de Duitsers.

Kant van het gevecht.

Geallieerde kant.

geallieerde kant #2

Kamp van de Geallieerde.

Dit zou je zien in de grot als je bij de Britten hoorde.

Een Duister met tactische positie.

Dit zou je zie nals je in een landingsvaartuig zat.

Dit zou je zien als je in een ander landingsvaaruig zat.

Dit is midden in de landing, hier is duidelijk een wapen te zien.

Een landingsboot.

De landings #2

De brug.

Een machine geweer.
mvg,
Samuel
Ik schop het nog een keer omhoog, de tafel is nog niet klaar alleen zo ziet het eruit na een dag hard werken.
Ik ben het topic een beetje uit het oog verloren omdat we misschien dit weekend op ski vakantie zouden gaan en we de tafel volgende week zouden doen, helaas mijn vader moest werken
Ook zou ik de gehele tafel in het begin mogen hebben. Totdat mijn broertje dit zag en toen begonnen ook de playmobil poppetjes de tafel te koloniseren. En als laatste kwamen een aantal paarden van mijn zusje aan. Dus we hebben de gebieden verdeeld. En voor de grap heb ik nog een bordje ''WAR ZONE'' erbij gezet.
Ook liggen er wat wapens tussen door, dan krijg je net iets meer.
Het krioelt van de orginalietijds fouten, dat weet ik, bijvoorbeeld britten met zwarte sokken. Maar goed ik heb er met veel plezier aan gewerkt. Ik hoop dat jullie het ook mooi vinden. Tips, kritiek, suggesties, ideeen zijn altijd welkom.
Als je nog van iets specifieks een foto wil, post dat dan zal ik een foto maken.
Klein overzicht, Links is de Geallieerde kant, rechts de kant van de Duitsers, onderaan is een soort van grot, in het midden een brug die de Britten bestormen en bovenin een landing van Amerikanen.

Britten in de grot.

Britten bij de brug.

Landing van de Amerikanen.

Dit zou je zien als je aan de kant van de Duitsers in de grot zat.

Kant van de Duitsers.

Kant van het gevecht.

Geallieerde kant.

geallieerde kant #2

Kamp van de Geallieerde.

Dit zou je zien in de grot als je bij de Britten hoorde.

Een Duister met tactische positie.

Dit zou je zie nals je in een landingsvaartuig zat.

Dit zou je zien als je in een ander landingsvaaruig zat.

Dit is midden in de landing, hier is duidelijk een wapen te zien.

Een landingsboot.

De landings #2

De brug.

Een machine geweer.
mvg,
Samuel
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Re: Adviezen
Mijn advies is: haal 'Ocean Explorer' van het landingsvaartuig af, en kijk op zolder/ in de kelder of daar nog iets camouflage-achtigs ligt. Stel dan de artillerie (met wat manschappen) zo op dat het naar het vijandelijk kamp wijst, en maak er met satéprikkertjes en papier/stof of wat dan ook een camouflage-overkapping overheen. Of zet een truck neer alsof hij omgeschoten is, en laat er wat mannetjes achter schuilen, en dan misschien een vijandelijke MG die hier op gericht staat. En een terreinsverhoging is misschien wel leuk. Ziet er beter uit dan wat ik voor elkaar zou krijgen