@Erik,
Dan ben ik erg benieuwd welke LH partrooper verenigingen je bedoeld.
Gr.,
Too Tall
m43 jumpsuit
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
- Jumposaurus
- Lid
Wil ook even meelezen met wat ik eerder schreef:Dan zie je in het dikgedrukte deel meteen wat ik denk dat een re-enactor/LH-man doet indien hij springt.Ik schreef:In dit geval is een springer in historisch uniform eigenlijk beiden (indien zijn handelingen in het toestel en tijdens de afsprong alsmede landing een getrouwe afspiegeling zijn van de handelingen uit die tijd).
In het geval van prachutespringen springt hij gewoon. Hij doet de handelingen in het heden en dat heeft niets met reenacten of living history te maken, maar alles met veilig springen en landen. Dit weekend op Rolley was het laatste vooral door de wind niet prettig en werd de sprong zondag gecancelled.
[quaote]Overigens bestaan 'springende' LH-verenigingen wel!
Net als too tall ben ik dan nieuwsgierig welke. ADT is hier niet actief en golden wings doet een ander soort springen. Bij mijn weten zijn de verenigingen in ijn handtekening de enige die actief zijn in Europa.
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
- Erik
- Beheerder

- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 52 keer
Vanuit de LH-vereniging waar ik deel van uitmaak weet ik dat er tenminste één vereniging is die dat doet (of deed). Hoe deze vereniging heet weet ik niet, de zegsman verklaarde niet langer meer mee te willen springen vanwege het feit dat teveel mensen tegenwoordig graag "Easy Comany" of "101 AB" doen en daarbij schade toebrengen aan de daadwerkelijk serieuze LH-ers/Re-enacters. Hieruit leid ik af dat er dus een springende LH-vereniging bestaat (of tot voor kort bestaan heeft).
Daarnaast ben ik vorig jaar door een mij niet bekende collega benaderd om te participeren in een springende vereniging. Hij was op dat moment bezig met de invulling van personeel. Daar mijn interesse (en besteding van de gelden) niet meer bij het springen ligt heb ik bedankt en hem succes gewenst. Ik heb er verder niets meer over gehoord, maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ook daar een vereniging(etje) uit gegroeid is.
Kortom, ik vermoed met reden dat er een tweetal springende LH-verenigingen zijn.
Daarnaast ben ik vorig jaar door een mij niet bekende collega benaderd om te participeren in een springende vereniging. Hij was op dat moment bezig met de invulling van personeel. Daar mijn interesse (en besteding van de gelden) niet meer bij het springen ligt heb ik bedankt en hem succes gewenst. Ik heb er verder niets meer over gehoord, maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ook daar een vereniging(etje) uit gegroeid is.
Kortom, ik vermoed met reden dat er een tweetal springende LH-verenigingen zijn.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
- Imme
- Lid

Re:
De Aces doen normaal gesproken 7th armored, maar ze hebben 82nd airborne als alternatieve uitbeelding en ze springen regelmatig.To Tall schreef:@Erik,
Gr.,
Too Tall
17th Engineers, We pave the way!
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Re: Re:
De Aces hebben hun wings gehaald op 23 september 2007 bij de sprong op Groesbeek. Zij zijn om dat te doen lid geworden van de PathFinderGroup en hebben hun training via PFG gehad op Texel. De Aces zijn dan als zodanig ook geen jump team maar leden van de Aces zijn ook lid van de Pathfindergroup. Tussen het Liberty Jump Team en de Pathfindergroup is een hechte samenwerking. Veel mensen zijn lid van beide teams.Imme schreef:De Aces doen normaal gesproken 7th armored, maar ze hebben 82nd airborne als alternatieve uitbeelding en ze springen regelmatig.To Tall schreef:@Erik,
Gr.,
Too Tall
Dit zijn de enige 2 jumpteams die zeer actief bezig zijn met het organiseren en uitvoeren van paradrops in Europa.
Overigens niets verkeerds over de leden van Aces, hebben prima werk geleverd.
Gr.,
Too Tall
- Imme
- Lid

Re: m43 jumpsuit
Ik zal nog eens foto's posten van hun jumptraining hier op texel, als ik ze nog kan vinden... 
17th Engineers, We pave the way!
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Re: m43 jumpsuit
op ongeveer 6:49 zie je een van de Aces en natuurlijk op de groepsfoto
http://www.youtube.com/c47dutchjump
Gr.,
Too Tall
http://www.youtube.com/c47dutchjump
Gr.,
Too Tall