Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Blitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2008, 21:10

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Blitz »

Ik heb gezegt wat ik wou zeggen. Ik heb genoeg boeken gelezen over de SS en de Holocaust, ik heb bezoeken gebracht aan de kampen en ik heb verschillende mensen gesproken. Nederland blijft gewoon een waardeloos land om aan Re-enactment te doen!
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Nuts44 »

Blitz schreef:Ik heb gezegt wat ik wou zeggen. Ik heb genoeg boeken gelezen over de SS en de Holocaust, ik heb bezoeken gebracht aan de kampen en ik heb verschillende mensen gesproken. Nederland blijft gewoon een waardeloos land om aan Re-enactment te doen!
Nee, In nederland is het re-enactment beter. In nederland zijn er regels voor het re-enactment, Dat is wat jij waardeloos vindt.
SS Kan gewoon NIET omdat iedere geschoolde hollander is aangeleerd dat SS zeer fout is en betrekking heeft tot neonaziese ideeen. Zou je dus wel SS gaan re-enacten heb je kans dat alle duitse groepen met de nek worden aangekeken. Het is voor de groepen die HEER uitbeelden in Nederland al moeilijk uit het publiek uit te leggen waarom ze dat doen. En om de vereniging in stand te houden.

Tuurlijk hebben andere partijen naast de SS zich fout gedragen. Zou het daarom oorlog geweest zijn?

Het punt is gewoon dat iedere geschoolde hollander weet dat SS een link heeft met neonazies. Alleen dat is al genoeg om SS niet uit te beelden.

Roy
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Pvt. Mike »

Nuts44 schreef: SS Kan gewoon NIET omdat iedere geschoolde hollander is aangeleerd dat SS zeer fout is en betrekking heeft tot neonaziese ideeen.
Ik ben het met je eens alleen ik kan het niet laten om een achterlijke opmerking te maken... ik ben een LIMBURGER en ik weet het ook :P
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Nuts44 »

Pvt. Mike schreef:
Nuts44 schreef: SS Kan gewoon NIET omdat iedere geschoolde hollander is aangeleerd dat SS zeer fout is en betrekking heeft tot neonaziese ideeen.
Ik ben het met je eens alleen ik kan het niet laten om een achterlijke opmerking te maken... ik ben een LIMBURGER en ik weet het ook :P

Achterlijk is deze opmerking zeker, Want limburg is nog steeds en provincie van Nederland.. dus ook jij bent gewoon een hollander. :bonk:

Roy
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Pvt. Mike »

Haha nou nee XD ik ben een Limburger.. en daarna nog altijd een Nederlander XD Hollanders wonen in Noord en Zuid Holland :P. Maar back on-topic ik ben het met je eens Nuts44! Of mag ik je Roy noemen?
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Erik S. »

Rednas schreef:Doordat je geen vlaggen met swazika hebt is het niet authentiek? Volgens mij zijn juist de groepen die overal met die vlag zwaaien fout bezig. Zullen de Duitsers immers aan de frontlinie met die vlag hebben gelopen in '44?
Tot 43/44 reden alle diutse voertuigen rond met een Hakenkruis vlag erop ter identificatie. Nu is dit niet de bedoeling dat re-enactors dit gaan doen. Maar OOK de wehrmacht deed dit.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

Erik S. schreef:Tot 43/44 reden alle diutse voertuigen rond met een Hakenkruis vlag erop ter identificatie. Nu is dit niet de bedoeling dat re-enactors dit gaan doen. Maar OOK de wehrmacht deed dit.
Nee, net zo goed als officieren ook een M44 Feldblüse kunnen hebben gedragen.
Grenadier Markus Schenk
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

Dubbeldunk
Laatst gewijzigd door woudric op 31 okt 2009, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

woudric schreef:In onze vereniging is het zelfs zo, dat we alle hakenkruizen zo grondig mogelijk proberen te verbergen.
Wél of géén ''aanstootgevende'' symbolen op evenementen?
Wij laten dat over aan de organisator van het evenement.
Net zozeer als hakenkruizen schokkend zijn, zijn duitse bevelen ook shockerend.
De toon, de taal, het brengt bij veel mensen net zoveel naar boven als een hakenkruis.

Dus, alleen het broodnodige.
En als de organisator zegt: "Geen kruisjes!" dan gaat er een mooi Windhund buttontje overheen. :wink:
Grenadier Markus Schenk
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

Rick de G. schreef:En als de organisator zegt: "Geen kruisjes!" dan gaat er een mooi Windhund buttontje overheen. :wink:
Hahaha :lol: dat is een creatieve oplossing. Maar hoe doe je dat dan met zaken waar kruisjes opstaan, die bijna onvermijdelijk zijn, zoals Soldbücher e.d.?
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

woudric schreef:
Rick de G. schreef:En als de organisator zegt: "Geen kruisjes!" dan gaat er een mooi Windhund buttontje overheen. :wink:
Hahaha :lol: dat is een creatieve oplossing. Maar hoe doe je dat dan met zaken waar kruisjes opstaan, die bijna onvermijdelijk zijn, zoals Soldbücher e.d.?
Die zijn niet direct zichtbaar.
Verder gewoon wat minder mee lopen zwaaien.
Grenadier Markus Schenk
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Re-enactment

Bericht door jurgen »

Ik begrijp persoonlijk die heisa rond SS en hakenkruizen niet.
En na het topic eens doorgelezen te hebben valt het me op dat het voornamelijk de Nederlanders onder ons zijn die daar problemen mee hebben.

Nee, In nederland is het re-enactment beter. In nederland zijn er regels voor het re-enactment, Dat is wat jij waardeloos vindt.
SS Kan gewoon NIET omdat iedere geschoolde hollander is aangeleerd dat SS zeer fout is en betrekking heeft tot neonaziese ideeen. Zou je dus wel SS gaan re-enacten heb je kans dat alle duitse groepen met de nek worden aangekeken. Het is voor de groepen die HEER uitbeelden in Nederland al moeilijk uit het publiek uit te leggen waarom ze dat doen. En om de vereniging in stand te houden.

Tuurlijk hebben andere partijen naast de SS zich fout gedragen. Zou het daarom oorlog geweest zijn?

Het punt is gewoon dat iedere geschoolde hollander weet dat SS een link heeft met neonazies. Alleen dat is al genoeg om SS niet uit te beelden.

Roy
Blitz schreef:Ik heb gezegt wat ik wou zeggen. Ik heb genoeg boeken gelezen over de SS en de Holocaust, ik heb bezoeken gebracht aan de kampen en ik heb verschillende mensen gesproken. Nederland blijft gewoon een waardeloos land om aan Re-enactment te doen!
Nee, In nederland is het re-enactment beter. In nederland zijn er regels voor het re-enactment, Dat is wat jij waardeloos vindt.
SS Kan gewoon NIET omdat iedere geschoolde hollander is aangeleerd dat SS zeer fout is en betrekking heeft tot neonaziese ideeen. Zou je dus wel SS gaan re-enacten heb je kans dat alle duitse groepen met de nek worden aangekeken. Het is voor de groepen die HEER uitbeelden in Nederland al moeilijk uit het publiek uit te leggen waarom ze dat doen. En om de vereniging in stand te houden.
Wat mij betreft staat dit vol tegenstrijdigheden.
Eerst zeg je dat het reenactment beter is in Nederland, vervolgens ga je beweren dat het SS niet mag omdat iedereen weet dat het fout is.
Natuurlijk was het fout, zeer fout zelfs wat ze deden, maar daarom moet het nog niet verboden worden om het te re-enacten. En als daarvoor duitse groepen met de nek worden aangekeken, dan zou dat wel héél erg kleingeestig zijn daar in Holland.
Tuurlijk hebben andere partijen naast de SS zich fout gedragen. Zou het daarom oorlog geweest zijn?

Het punt is gewoon dat iedere geschoolde hollander weet dat SS een link heeft met neonazies. Alleen dat is al genoeg om SS niet uit te beelden.
Elk duits onderdeel heeft linken met neonazi's, dat kan je niet ontkennen.
Mag je daarom GEEN duits meer uitbeelden? ik dacht het niet he.

Die hakenkruizen vind ik nog zoiets, gigantische vlaggen en massale hitlergroeten is niet meteen noodzakelijk.
Maar als men de hakenkruizen op een medaille of speld op het uniform moet verbergen vind ik er ook weer ver over.
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Nuts44 »

Jurgen,

Als je in Nederland duits re-enact wordt je zowiezo al met de nek aangekeken. Laat staan als je SS gaat re-enacten.
Er zijn groepen in Nederland die duits re-enacten, En die daar veel tijd en geld insteken. Het zou zonde zijn om dat te verpesten.


Roy
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Re-enactment

Bericht door jurgen »

ja, dat had ik begrepen uit de reacties in dit topic.
Ik vraag me enkel af hoe dat dat komt, bij mijn weten is dat hier in België en in andere landen toch niet.
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

jurgen schreef:ja, dat had ik begrepen uit de reacties in dit topic.
Ik vraag me enkel af hoe dat dat komt, bij mijn weten is dat hier in België en in andere landen toch niet.
Dat heeft met de volksaard te maken. Misschien was het je al opgevallen, dat er in de Verenigde Staten en Engeland óók SS wordt gere-enact. Nederlanders gaan daar nou eenmaal wat moeilijker mee om. Leg je er bij neer.
jurgen schreef: bij mijn weten is dat hier in België en in andere landen toch niet.
Maak van België maar Wallonië. In Vlaanderen is SS re-enactment ook niet van de grond gekomen.
Plaats reactie