Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

dubbeldunk
Laatst gewijzigd door woudric op 31 okt 2009, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Imme »

Naar mijn mening is sterk gecontroleerd Wehrmacht re-enactment geen enkel probleem - alleen SS is uit den boze. Simpelweg omdat dit als een magneet zal werken voor heeeel veel mensen met hele verkeerde ideeën. Ik ben blij dat het in Nederland niet wordt toegestaan door het LPLG.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Haplo »

Duits re-enactment mag men van mij wel toestaan.
Het hoort nou eenmaal bij de geschiedenis.
Op den duur zal je er denk ik toch niet aan ontkomen.
Laat het alleen wel bij Wehrmacht blijven.
De reden die Imme aanhaalt is wel 1 van de voornaamste.
Binnen Nederland heeft men stevig (ik meen een 5tal jaren) moeten lobbyen om een re-enactment groep op te zetten die de Duitse kant uitbeeld.
Deze staan al onder vrij strenge controle als ik het goed heb.
Ga je SS uitbeelden (indien het al goedgekeurd word) heb je kans dat wanneer er 1 gek tussen zit, dat het hele Duitse Re-enactment opgeheven kan worden.
Wanneer er een misstap gebeurd aan de geallieerde zijde is dat na een poosje wel vergeten.
Aan de Duitse zijde zal dit niet zo zijn.
Een kleine misstap zal er gelijk een stempel op zetten.
Na een aantal jaren stevig te hebben gevochten om er een Heer onderdeel door te krijgen, denk ik niet dat je dit snel moet gaan uitbreiden.
Laat de mensen hier eerst aan wennen dat ook de Duitse zijde wordt uitgebeeld.

Let wel, ik doe zelf niet aan Re-enactment.
Dit is slechts hoe ik er persoonlijk tegenaan kijk.
Misschien dat andere personen een reden hebben waarom SS wel zou kunnen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Imme »

Maak daar maar 7 jaar van, Haplo.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Haplo »

7 jaar dan.
Ik meende dat ik 5 jaar had gehoord.
Kan ook gerust 7 jaar zijn.
In elk geval hebben ze een hele lange tijd moeten vechten om het er door te krijgen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Jim »

Er is vele jaren geleden voorzichtig begonnen met een klein groepje Duits reenactment. Dit liep mis en het groepje is toen opgeheven. En pas jaren later is het weer eens geprobeerd. Als heen incident van een dergelijk groepje niets te maken heeft met uiting van pro-nazisme zal het redelijk los lopen. Maar een dergelijke groep zal onder de loep liggen van juist mensen die er niets van willen weten en daarom moeten ze zeer voorzichtig wezen.

Deze discussie is op elk wo 2 betrokken forum wel eens gevoerd. Ook op dit forum staat al een topic hierover.
En het komt er op neer dat er 3 catergoriëen zijn:

1) dat sommigen vinden dat het niet kan
2)sommigen wel mits.... (geen ss meestal, misstanden zoals executies uitgebeeld worden, geen geheil Hitler, hakenkruis vlaggen, enz. hierin kan de mening nogal in verschillen)
3)sommigen vinden alle Duitse eenheden zou moeten kunnen want... dan onstaan er discussies dat niet alle SS-ers fout waren en dat er aan geallieerde zijde ook eenheden waren die misdaden hebben begaan. En deelnemers gaan op den duur elkaar voor rotte vis of iets vergelijkbaars onsmakelijks uitmaken.
Menig vergelijkbaar topic is gesloten en bans zijn uitgedeeld en deelnemers pissig op elkaar geworden. Ook op dit forum.

Andere als de bovenstaande 3 catergorieen die ik noemde zijn er volgens mij niet eerder gepresenteerd aangaande Duits reenactment.
Laatst gewijzigd door Jim op 02 apr 2008, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duits Re-enactment

Bericht door coco »

Hier heb ik veel met mijn vader en mensen van 'Der Windhund' over gediscuseerd, ik zelf vind Wh Lw Km wel oke maar ss is echt uit denboze!

mvg,

Coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Duits Re-enactment

Bericht door viny »

Ik vind SS wel kunnen, SS is toch ook een stuk historie? Bovendien gaat het erom dat de historie uitgebeeld wordt, hiermee wil ik niet zeggen dat men een werk- of concetratie kamp moet gaan nabouwen, maar een infantrie afdeling van de SS is eigenlijk het zelfde als een normale WH infantrie afdeling, alleen zijn dit elite, net zoals FJ of de huidige commando's.

Bovendien, zoals er al eerder is gezecht mag geen enkele re-anactor zich echt aangetrokken voelen tot de nazisme.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rednas »

viny schreef:Ik vind SS wel kunnen, SS is toch ook een stuk historie? Bovendien gaat het erom dat de historie uitgebeeld wordt, hiermee wil ik niet zeggen dat men een werk- of concetratie kamp moet gaan nabouwen, maar een infantrie afdeling van de SS is eigenlijk het zelfde als een normale WH infantrie afdeling, alleen zijn dit elite, net zoals FJ of de huidige commando's.

Bovendien, zoals er al eerder is gezecht mag geen enkele re-anactor zich echt aangetrokken voelen tot de nazisme.
Hoe lang blijft dit fabeltje nog spelen? Waffen SS = elite? :zapped:
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Joe_Liebgott »

Ik denk dat je het nooit helemaal zo echt kan nadoen zoals in de wo2, als je sommige essesielle dingen moet missen bij iets wat je nadoet zoals een hakenkruisvlag bij sommige evenementen die je nadoet.

Ik vind dus dat je de SS best wel na mag doen in Nederland, maar het zal denk ik nooit het complete plaatje krijgen.

Frank.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rednas »

Doordat je geen vlaggen met swazika hebt is het niet authentiek? Volgens mij zijn juist de groepen die overal met die vlag zwaaien fout bezig. Zullen de Duitsers immers aan de frontlinie met die vlag hebben gelopen in '44?
Cpt Darling
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2008, 15:08

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Cpt Darling »

"Bovendien, zoals er al eerder is gezegt mag geen enkele re-anactor zich echt aangetrokken voelen tot de nazisme."

en dat klopt al helemaal.

Ik wil zelf wel graag bij een Duitse groep gaan. Vanwege dat het mij interesseerd en vooral hoe dat in Amerika word gedaan. Gewoon het feit dat men het LEUK vind. Zo kijk ik er zelf ook aan. Je kiest een kant die je zelf het leukst vind. Hoef je niet aan nazi's te denken. Maar begrijp ook wel dat het gevoelig ligt. Hier zal jaren discussie over zijn helaas.



Cpt Darling
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Duits Re-enactment

Bericht door svdwal »

Allen,

Op zich is dit een discussie die al jaren en jaren op de verschillende fora opnieuw opgestart is en geveoerd is.
Laat het duidelijk zijn dat er niets tegen het correct en non-politiek uitbeelden van Duitse wehrmacht eenheden is.

Zelf ben ik inmiddels 9 jaar actief binnen de re-enactment scene als Duitser waarvan bijna 6 jaar in Nederland bij "Der Windhund".
Ik heb deze discussie meerdere malen gevoerd en ben van mening dat het een uitbreiding van het re-enactment in Nederland is.
Momenteel is de groep toegelaten door het LPLG en heeft deze zich de afgelopen jaren bewezen als een gedisciplineerde, betrouwbare en politiek neutrale groep die weet waar zij mee bezig is.

SS is uit den boze, deze eenheden waren duidelijk op politieke leest geschoeid en zijn tijdens de Nürembergse processen ook tot politieke eenheid bestempeld en verboden incl. zijn kentekens en uniformen.
Daarnaast voegt het niets extra's toe aan de Duitse uitbeelding.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd van de Wal
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Re: Duits Re-enactment

Bericht door jeffreyvanspengen »

Geen SS, anders krijg je weer van die mannetjes die het voor andere verpesten....
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Duits Re-enactment

Bericht door svdwal »

Jeffrey,

Bespeur ik daar enig sarcasme??
Verklaar je eens nader?

Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
Plaats reactie