Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Ik zeg dat reenactors van Duits en dan met name van SS hun hobby vaak moeten goedpraten. Dat zie je aan de moeite die men heeft moeten doen om sowieso Duits te mogen reenacten in dit land. Je hebt in dit topic al kunnen lezen hoe moeilijk het was om dit in Nederland te realiseren. Je vergelijking met een bijeenkomst van de PVV gaat niet op, tenzij je vergelijkt met een event met alleen Duits op een afgelegen terrein. Dat is in dit land echter (vrijwel) nooit het geval. Als mensen naar een event gaan waar enkel Duits nagespeeld wordt mag je inderdaad verwachten dat ze weten waar ze aan beginnen. Maar heel vaak gaat het om evenementen waar geallieerd EN Duits wordt nagespeeld en dit niet op een afgelegen landje maar in dorpen en steden. Daarmee confronteer je mensen met Duits die daar niet om vragen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

woudric schreef:
Ruimteaapje schreef:Ik denk dat Duitse reenactors in het algemeen (en zij die SS willen uitbeelden in het bijzonder) veel meer moeten redeneren vanuit de publieke opinie en veel minder vanuit het goedpraten van hun hobbie.
Bedoel je hiermee te zeggen, dat deze re-enactors hun hobby moeten ''goedpraten''? Onzin. Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen, dat zij het moeten kunnen onderbouwen. Onder de term goedpraten lijkt het net, alsof je wilt zeggen, dat we ergens ''misdadigers'' of ''halvegaren'' zijn die in Duitse uniformen rondlopen... Maar dat bedoel je toch niet? :wink:
Ik merk in dit soort topics dat reenactors terugredeneren: zij willen Duits naspelen en zoeken vanuit die voorkeur redenen waarom het publiek het met hen eens moet zijn. Mijn opmerking hierbij is dat ze "klantvriendelijk" moeten denken en moeten kijken naar de redenen die het publiek heeft om Duits reenactment niet positief te zien. Probeer de toeschouwer niet uit te leggen waarom jullie argumenten goed zijn, maar zoek een oplossing om de weerstand van de toeschouwer weg te nemen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

Dubbeldunk
Laatst gewijzigd door woudric op 31 okt 2009, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

Ruimteaapje schreef: Probeer de toeschouwer niet uit te leggen waarom jullie argumenten goed zijn, maar zoek een oplossing om de weerstand van de toeschouwer weg te nemen.
Als jij een oplossing weet, dan hoor ik het maar al te graag! :)

(Moet de Flugblättermaschine weer aangezet worden?? :wink: (grapje)
Gebruikersavatar
Der Spieß
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2008, 12:59

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Der Spieß »

Ach, mijn mening is dat wanneer je Duits wil re-enacten er toch een draadje los moet zitten bij je...
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Is als allereerst bericht van een nieuw forumlid zo'n provocatie naar de Duitse reenactors op dit forum werkelijk nodig?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

Der Spieß schreef:Ach, mijn mening is dat wanneer je Duits wil re-enacten er toch een draadje los moet zitten bij je...
Herr Oberfeld?!
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Der Spieß
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2008, 12:59

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Der Spieß »

:lol: :lol: :lol:

Even kijken wie er wakker is....

Gutenmorgen Schenk, wie geht's....? Vond het zo jammer dat ik die hele discussie over LegNL gemist hebt.... :bonk:
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

LegNL?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Telemark »

Ruimteaapje schreef:LegNL?
Ik denk dat hij ''L.NIEDERLANDE'' bedoelt.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Oooooow, het gewaardeerde forumlid marinus (lees: pipo). Ach ja, hij bracht wat leven in de brouwerij maar verder was het weinig zinvol
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Der Spieß
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2008, 12:59

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Der Spieß »

Ik vind het nogal wat: een lid van DRG40-45 die eruit wordt gezet? Of was dat nog in de NVLG tijd, Werner? Dan moet ie wel héél erg fout zijn geweest..... LOL

Geintje, Uffz.....

(Jaaaah, Der Spieß is een lolbroek....)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Sjoerd »

Ruimteaapje schreef:Oooooow, het gewaardeerde forumlid marinus (lees: pipo).
Dit is niet nodig he, Ruimteaapje? Het feit dat jij iemand niet serieus neemt/het niet met hem eens bent geeft je nog niet het recht om iemand op deze manier af te schilderen.

Als iemand jou 'kiddo' noemt is het forum te klein, doe het dan zelf ook niet bij een ander.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Charly1975 »

Sjoerd schreef:
Ruimteaapje schreef:Oooooow, het gewaardeerde forumlid marinus (lees: pipo).
Dit is niet nodig he, Ruimteaapje? Het feit dat jij iemand niet serieus neemt/het niet met hem eens bent geeft je nog niet het recht om iemand op deze manier af te schilderen.

Als iemand jou 'kiddo' noemt is het forum te klein, doe het dan zelf ook niet bij een ander.
Volgens mij is dit een reactie op:
Marinus vd Wal schreef:
Ruimteaapje schreef:Daar jij jezelf opwerpt als jullie woordvoerder, zou je alsjeblieft een beetje op je spelling willen letten? Het staat bijzonder slordig en komt de uitstraling van jullie club niet ten goede.

Waar staan de letters VHUN trouwens voor?

een keer iemand op zijn fouten wijzen is voldoende pipo .De uitstraling wordt niet beoordeeld door een spellingsfout.....daar heb je andere factoren voor nodig.
Uit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=29&t=21594&start=0

Ben het overigens wel met Sjoerd eens. Maar nu ga ik alweer off-topic ! Foei Charly
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Duits Re-enactment

Bericht door asjemenou »

Der Spieß schreef:Ach, mijn mening is dat wanneer je Duits wil re-enacten er toch een draadje los moet zitten bij je...
Hoezo? Als je er serieus mee omgaat dan is er niets mis mee. Ik heb de reenactment jongens van "Der Windhund" en de "Fallschirmjäger" al een paar keer gezien in het openbaar en ik vind dat ze het netjes doen. Ik heb tijdens zo'n openbaar optreden met zowel de reenactors als het het publiek gesproken. Mijn ervaring is dat de Duitse reenactors van bovengenoemde groepen heel serieus omgaan met hun hobby. Van het publiek hoor ik veelal de opmerking; "goed dat er ook Duitsers zijn want deze zie je eigenlijk nooit. Ze horen er toch bij". Daaruit kan je concluderen dat het publiek het toch interessant vind om ook de Duitse soldaten te zien. En zoals ik al in mijn eerdere reactie aangeef, geeft het uitbeelden van een SS groep hier dan ook meerwaarde aan.
Uitgaande van de reenactment op fort Vechten wordt het publiek er ook opmerkzaam op gemaakt (met affiches) dat er zich "Duitse soldaten" op het fort bevinden. Netjes toch?!
Nu ben ik zelf geen reenactor maar wel een WOII militaria verzamelaar. In het verleden heb ik met mijn verzameling meegewerkt aan tentoonstellingen over de oorlog. Het ging mij en de andere mensen die aan zo'n tentoonstelling meewerkte, alleen maar om het feit om het publiek te laten zien hoe of wat de oorlog was. En hoe kan je dat tastbaarder maken door mensen voorwerpen e.d. uit die tijd te laten zien. Zo kreeg ik in die tijd nog wel eens de opmerking of dat ik oorlog leuk vond. Op zich vond ik dat een domme opmerking want zo'n opmerking maak je ook niet tegen iemand van het NIOD. Of dat het NIOD de enige zou mogen zijn die zich bezig zou mogen houden met de oorlog. Het enige wat je als WOII geïnteresseerde/verzamelaar niet uit het oog moet verliezen is dat je voor jezelf een scheiding kan maken tussen fictie en werkelijkheid. Ga serieus om met je hobby en laat het geen obsessie worden. Dit geld voor militaria verzamelaars maar ook voor zowel de Duitse als de geallieerde reenactors. Wanneer je naar het publiek toe laat zien dat je serieus bezig bent met je hobby dan zullen mensen dit ook zo ervaren en er ook zo op reageren.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie