Wat re-enacten?

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Bram.T.
Lid

Re: Wat re-enacten?

Bericht door Bram.T. »

Airborne101 schreef:
Erik S. schreef:Lol, je zegt dat je er wat aan gaat doen, maar nog steeds geen hoofdletters.

Ook al ga je 502 doen, hoor je nog steeds in het zelfde rijtje van "porra's".
Tja erik, ik heb mijn excuses aangeboden, dus aanvaard het of niet! Mij maakt het niet uit wat jij vind.
Mijn enige doel is op dit forum dingen te leren, en niet afgezeken worden door Meneer Erik.
Maarja, doe wat je niet laten kunt, ik heb je 2 pb's gestuurd om "ons" probleempje op te lossen, maar ik heb nog steeds niks terug ontvangen, dus ik weet nu ongeveer wel wat je doel en je probleem is.
Dit is mijn laatste post tegen deze nutteloze berichten van jou.

Groetjes Dion
negeer gewoon wat hij zegt, niet dat ik hem geen gelijk geef maar je gaat er telkens weer op ondanks wat de rest zeg.
de beste manier om te antwoorden is waarschijnlijk iedereen het tegendeel te bewijzen van wat ze zeggen over jou door bv een correcte pop samen te stellen
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Airborne101
Lid

Bericht door Airborne101 »

SPEARHEAD schreef:
Airborne101 schreef:
Erik S. schreef:Lol, je zegt dat je er wat aan gaat doen, maar nog steeds geen hoofdletters.

Ook al ga je 502 doen, hoor je nog steeds in het zelfde rijtje van "porra's".
Tja erik, ik heb mijn excuses aangeboden, dus aanvaard het of niet! Mij maakt het niet uit wat jij vind.
Mijn enige doel is op dit forum dingen te leren, en niet afgezeken worden door Meneer Erik.
Maarja, doe wat je niet laten kunt, ik heb je 2 pb's gestuurd om "ons" probleempje op te lossen, maar ik heb nog steeds niks terug ontvangen, dus ik weet nu ongeveer wel wat je doel en je probleem is.
Dit is mijn laatste post tegen deze nutteloze berichten van jou.

Groetjes Dion
negeer gewoon wat hij zegt, niet dat ik hem geen gelijk geef maar je gaat er telkens weer op ondanks wat de rest zeg.
de beste manier om te antwoorden is waarschijnlijk iedereen het tegendeel te bewijzen van wat ze zeggen over jou door bv een correcte pop samen te stellen
hey spearhead,

ja ik zei ook, de laatste post voor hem.
ik ga er ook niet meer op in.

als mijn pop niet correct is, dan zou ik graag commentaar horen! dus als iemand iets heeft wat verkeerd is of op een foute manier erop is gezet, dan zou ik het graag horen :wink:

mvg Dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Airborne101 schreef: als mijn pop niet correct is, dan zou ik graag commentaar horen! dus als iemand iets heeft wat verkeerd is of op een foute manier erop is gezet, dan zou ik het graag horen :wink:

mvg Dion
Nou hierbij al een kleine aanvulling voor de pop. Hij is inderdaad niet helemaal correct. Kijk naar wartime foto's en probeer eventueel de pop zo te maken zoals op de foto staat. Daar ben ik nu ook mee bezig. Wat ik dus bedoel met niet helemaal correct is dat er repro items opzitten en dat is minder. Maar dat komt allemaal goed. Als ik jou was zou ik het repro allemaal verkopen en er origineel van gaan kopen. Dan heb je wel een kale pop staan maar wel originele dingen op de pop staan !

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Airborne101
Lid

omgitsme schreef:
Airborne101 schreef: als mijn pop niet correct is, dan zou ik graag commentaar horen! dus als iemand iets heeft wat verkeerd is of op een foute manier erop is gezet, dan zou ik het graag horen :wink:

mvg Dion
Nou hierbij al een kleine aanvulling voor de pop. Hij is inderdaad niet helemaal correct. Kijk naar wartime foto's en probeer eventueel de pop zo te maken zoals op de foto staat. Daar ben ik nu ook mee bezig. Wat ik dus bedoel met niet helemaal correct is dat er repro items opzitten en dat is minder. Maar dat komt allemaal goed. Als ik jou was zou ik het repro allemaal verkopen en er origineel van gaan kopen. Dan heb je wel een kale pop staan maar wel originele dingen op de pop staan !

Grt,
Silvano
hey hey,

dat is helemaal wat ik wil, mijn repro spul verkopen. want als ik 18 ben, en ik mag re-enacten dan heb ik een iets grotere kleding maat.

maar het repro en origineel blijft nog wel even bij elkaar, want ik denk dat ik niet het geld heb om originele m43 suit en originele jumpboots nu te kopen en dan zou een originele helm ook nog moeten!

ik streef er natuurlijk wel naar, om uiteindelijk een complete originele etelagepop te hebben :wink: met die originele helm er natuurlijk bij!
maar geloof me dat duurt nog wel even.

wat ik eigenlijk met mijn vraag bedoelde, of er mankementen aan de pop zijn zoals b.v de patch op de verkeerde schouder.

mvg dion
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Airborne101 schreef:
omgitsme schreef:

mvg Dion

Grt,
Silvano
hey hey,

dat is helemaal wat ik wil, mijn repro spul verkopen. want als ik 18 ben, en ik mag re-enacten dan heb ik een iets grotere kleding maat.

maar het repro en origineel blijft nog wel even bij elkaar, want ik denk dat ik niet het geld heb om originele m43 suit en originele jumpboots nu te kopen en dan zou een originele helm ook nog moeten!

ik streef er natuurlijk wel naar, om uiteindelijk een complete originele etelagepop te hebben :wink: met die originele helm er natuurlijk bij!
maar geloof me dat duurt nog wel even.

wat ik eigenlijk met mijn vraag bedoelde, of er mankementen aan de pop zijn zoals b.v de patch op de verkeerde schouder.

mvg dion
Ik zou nu alles gewoon gaan verkopen, dan heb je maar even een kale pop. Geloof me, voor een originele M-43 jacket met trousers die met extra pockets zijn voorzien, ben je wel even bezig dan om die origineel te vinden. De M-43 jacket origineel vind je nog wel maar niet met een 101 AB patch erop. Originele jumpboots zijn ook al wat moeilijker te vinden maar ze zijn er. Stond laatst een origineel paar op marktplaats te koop. De helm, nou zoals Johan het al in een ander topic zei dat hij 10 jaar heeft liggen zoeken voor een originele AB Inland Liner. Kan jouw ook nog wel gebeuren voor een originele 101st AB M1c Liner en pot. Maar ken iemand die heeft een 101st AB HQ helm pot te koop staan. Je wilt niet weten hoeveel die waard is :)

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Airborne101
Lid

1000 euro?

maar waarom zou ik mijn repro spul nu verkopen, ik kan het later alsnog verkopen. ik dacht gewoon nog repro bij origineel, en dan als ik b.v een m43 jacket origineel heb, verkoop ik me repro
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Airborne101 schreef:1000 euro?

maar waarom zou ik mijn repro spul nu verkopen, ik kan het later alsnog verkopen. ik dacht gewoon nog repro bij origineel, en dan als ik b.v een m43 jacket origineel heb, verkoop ik me repro
Bijna goed, maar toch iets meer.
Dat is mijn mening om het nu te verkopen. Ben je er tenminste vanaf (als je het verkoopt) als je origineel hebt.

Grt
Airborne101
Lid

omgitsme schreef:
Airborne101 schreef:1000 euro?

Bijna goed, maar toch iets meer.
Dat is mijn mening om het nu te verkopen. Ben je er tenminste vanaf (als je het verkoopt) als je origineel hebt.

Grt
dus de pot is echt het duurst. ik heb echt een m1 helmet boek nodig! en die staat eerder op me verlanglijstje dan een originele m43 jacket;)

mwoah ik weet niet hoor,, een etalagepop met alleen webbing lijkt me ook niet zo wat, zo'n "naakte" pop op je slaapkamer :P

gr dion
johan willaert
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Bespaar je een hoop ellende en een massa geld en begin niet meer aan origineel gemonteerde jasjes of origineel gemarkeerde helmen van de 101AB Div en zeker niet van E/506.

De kans dat hetgene wat je aangeboden wordt echt origineel is, is al heel klein. Je zal het nooit kunnen checken EN je zal een MASSA!!!!!!! geld moeten uitgeven....

Wees realistisch en verzamel items van een andere eenheid... De eenvoudigste volledig originele US infanterist (geen para) met alles erop en eraan, zonder origineel gemonteerd jasje en zonder gemarkeerde helm, kost je al gauw 2500Euro....

en lees dit:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=35& ... verzamelen
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Contacteer:

Om je een idee te geven, wat prijzen die door verzamelaars werden betaald de laatste twee jaar...

502 gemarkeerde M1 Helm met Westinghouse M1C Liner: 2750Euro
M2 D-Bale Helmet met Inland Liner (niet gemarkeerd): 6500Euro
ReInforced Jumpsuit ID'd 506: 12000Euro en een ID'd 502 Dentist: 16500Euro
1st Pattern Griswold Bag: 1250Euro en eentje 3000Euro
M43 Rigger Para Trousers: 2000Euro en 3000Euro
ID'd M43 Jacket met 82AB Patch: 400Euro
Original Rigger Ammo Pouch: 1000Euro
Horsehide Riding Gloves: 750Euro
Normandy Jumped T5 Parachute: 5000Euro

enz...enz....

Ondertussen zijn de prijzen weer gestegen...

Je dient je echt af te vragen of je hieraan wilt meedoen....
Heel uitzonderlijk kan je wel eens geluk hebben en een mooi item voor een heel goedkope prijs vinden, maar dat gebeurt eens om de 10 jaar...
29th Let's Go!!!!!
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

johan willaert schreef:Om je een idee te geven, wat prijzen die door verzamelaars werden betaald de laatste twee jaar...

502 gemarkeerde M1 Helm met Westinghouse M1C Liner: 2750Euro
M2 D-Bale Helmet met Inland Liner (niet gemarkeerd): 6500Euro
ReInforced Jumpsuit ID'd 506: 12000Euro en een ID'd 502 Dentist: 16500Euro
1st Pattern Griswold Bag: 1250Euro en eentje 3000Euro
M43 Rigger Para Trousers: 2000Euro en 3000Euro
ID'd M43 Jacket met 82AB Patch: 400Euro
Original Rigger Ammo Pouch: 1000Euro
Horsehide Riding Gloves: 750Euro
Normandy Jumped T5 Parachute: 5000Euro

enz...enz....

Ondertussen zijn de prijzen weer gestegen...

Je dient je echt af te vragen of je hieraan wilt meedoen....
Heel uitzonderlijk kan je wel eens geluk hebben en een mooi item voor een heel goedkope prijs vinden, maar dat gebeurt eens om de 10 jaar...

onbetaalbaar :bonk:
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

johan willaert schreef: Heel uitzonderlijk kan je wel eens geluk hebben en een mooi item voor een heel goedkope prijs vinden, maar dat gebeurt eens om de 10 jaar...
Gebeurdé Johan!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
johan willaert
Lid
Contacteer:

Bij mij gebeurt dat nog steeds gemiddeld eens om de 10 jaar. Het is reeds 8 jaar geleden, dus over 2 jaar zal het weer gebeuren. Dan zal het 4 keer gebeurd zijn, want ik verzamel iets meer dan 30 jaar. Het gebeurde voor het eerst in 1981, en daarna nogmaals in 1991 en 2001. Ik kijk al uit naar 2011 want dan gebeurt het opnieuw...... :roll:

We gebruiken de o.t.t. in vier gevallen, namelijk om te verwijzen naar:

een gebeurtenis of actie die samenvalt met het moment dat we erover praten;
een actie of situatie die voortduurt, of die steeds opnieuw gebeurt (repetitief);
een gebeurtenis in de toekomst;
een hypothetische 'als-dan-situatie'.
29th Let's Go!!!!!
Airborne101
Lid

hey, dan koop ik gewoon om de tien jaar een item... koopje!

nee zonder gein, ik vind het zo mooi om te verzamelen, het maakt mij niet uit als ik over 30 nog steeds niet gekomen ben aan dat ene item.
ik zou wel liever voor re-enactment later na me 18e, een repro + origineel suit voor mekaar willen hebben.
denk maar niet dat ik een origineel reinforced jumpsuit ga kopen.
tenminste ik weet niet hoe ik over 20 jaar tegen het verzamlaars wo2 gebeuren aankijk.
maar ik dacht alles op zijn tijd. en dure dingen repro, en met name webbing origineel (wat niet snel slijt dan) voor re-enactment.
@johan, ik ga geen E/506 doen, was ook nooit me plan. Maar ik heb even nagedacht en ben tot besluit gekomen dat ik helemaal geen 506 meer wil doen, ik dacht zelf aan 502nd.
het gaat mijzelf meer om het Holland gebeuren als ik ga re-enacten, dat zal ZEKER nog wel veranderen,
ik bedoel dat ik eerst in Holland bezig kan gaan met re-enacten na me 18e.
ik heb het gelezen, die link met dennis_ ...
ik snap het, de regels enz.
maar dan heb ik wel een vraagje:
waarom kunnen andere mensen wel de Airborne Re-enacten en verzamelen?
waarom mogen die wel Airborne stuff verzamelen?

mvg dion

p.s. moeten we geen ander topic aanmaken? we gaan helemaal offtopic, of niet?
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Ik denk niet dat je over 30 jaar nog origineel airborne materiaal kopen kunt. Dat is nú al moeilijk.

Laat staan over 30 jaar.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie