Dagje zoeken Nederland.

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Dagje zoeken Nederland.

Bericht door Nick U »

Afbeelding

één of ander ding,wat we niet vertrouwden en terugbegraven hebben.

Afbeelding

het pronkstuk van vandaag.

Afbeelding

unidentified heavy object.

Afbeelding

totale opbrengst.

Afbeelding

nog een keer de staart.

Afbeelding

puntjes.

Afbeelding

en mijn pronkstuk van vandaag, een mooi stuk scherf.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Dagje zoeken Nederland.

Bericht door Nick U »

iemand enig idee wat dat bovenste is?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: Dagje zoeken Nederland.

Bericht door 502 »

Waar was je wezen zoeken?
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Dagje zoeken Nederland.

Bericht door Nick U »

Afbeelding

Dit heb ik een tijdje geleden gevonden. de staart kwam als eerste naar boven en die zat al los... had ik die nou net zo goed kunnen houden of is de staart wel degelijk gevaarlijk, misschien in verband met een ontsteker?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Dagje zoeken Nederland.

Bericht door Nico Roelofs »

Nick U schreef:Dit heb ik een tijdje geleden gevonden. de staart kwam als eerste naar boven en die zat al los... had ik die nou net zo goed kunnen houden of is de staart wel degelijk gevaarlijk, misschien in verband met een ontsteker?
Britse 2 inch mortier. Als de mortier nog niet is verschoten kan er een kruitlading in de staart zitten en daarmee kan hij dus gevaarlijk zijn.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Dagje zoeken Nederland.

Bericht door Nick U »

Nico Roelofs schreef:
Nick U schreef:Dit heb ik een tijdje geleden gevonden. de staart kwam als eerste naar boven en die zat al los... had ik die nou net zo goed kunnen houden of is de staart wel degelijk gevaarlijk, misschien in verband met een ontsteker?
Britse 2 inch mortier. Als de mortier nog niet is verschoten kan er een kruitlading in de staart zitten en daarmee kan hij dus gevaarlijk zijn.
Hij zat schuin in de grond dus het was denk ik een blindganger. hij lag overigens ook aan de kant van de duitsers...
We besloten toch om de staart lekker bij de mortier te laten liggen. Eventjes politie gebeld en na een halfuur kwamen ze maar.

Zij hebben het verder afgezet. Maarja ik had al eens een verhaal ergens gelezen over een man en een paar franse onstekers die ontplofte... toen zaten er allemaal scherven in z'n lichaam dus daarom leek het ons al wijs om die staart lekker te laten liggen.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Plaats reactie