david879 schreef:Ja, dat ga ik zeker doen!
Dan kun je beter wachten met het aanschaffen van spullen.
Als je in Nederland Duits wilt gaan re-enacten zijn er verschillende groepen die Duits uitbeelden.
De re-enactmentgroepen van Nederland (dus bijv. van Romeinen tot en met NL dienstplichtig jaren '80) vallen onder het LPLG, het Landelijk Platform Levende Geschiedenis. Een re-enactmentgroep bestaat uit een organisatie en werkgroepen, de organisatie valt onder het LPLG.
Met werkgroepen worden verschillende uitbeeldingen bedoeld.
Zo zit ik bij het SLGA (Stichting Levende Geschiedenis Associatie), werkgroep WOII Duits, beter bekend als "Der Windhund" (
http://www.3kompanie.org/).
Op het moment zijn wij de enige in soort die volledig lid zijn bij het LPLG.
Er bestaan natuurlijk meer groepen, zoals de werkgroep "Den Vijand" van de VHM, zij beelden Duitse parachutisten uit (Fallschirmjäger).
Het is maar net wat je wilt gaan doen.
Elke groep heeft, naast verschil in uitbeelding (Fallschirmjäger/Infanteristen/Panzergrenadieren) ook andere kledingreglementen.
Mijn groep beeldt de laatste uit, Panzergrenadieren. Voor foto's kun je op de site kijken, of als je alles een keer "live" wilt zien, dan kun je morgen naar de oefendag komen kijken op Fort Vechten te Bunnik. Als je meer vragen hebt kun je me altijd PM-en! Dit geldt ook voor Jordi.
In het kort: nog even wachten met kopen, eerst beslissen wat je wilt doen. Oh, en de minimumleeftijd is meestal zestien jaar.