Het metaaldetectortopic

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Deze heeft een vriend van mij gevonden:

enig idee wat het is, het lijkt mij een fuze van een mortier ofzo? is ong 2cm lang.

Afbeelding
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door coco »

Het is een Ontsteker van een (geen idee) zijn illegaal zonder vergunning!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door ammo »

Plaats ff wat betere foto,s .
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

ammo schreef:Plaats ff wat betere foto,s .
Zal niet gaan, het object is al weggedaan, maar morgen ga ik weer de hele dag zoeken, mocht ik er nog 1 vinden dan maak ik een paar scherpe foto's.

en coco , ik weet nu onderhand wel dat het illegaal is, dankjewel.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door coco »

Nick U schreef:
ammo schreef:Plaats ff wat betere foto,s .
Zal niet gaan, het object is al weggedaan, maar morgen ga ik weer de hele dag zoeken, mocht ik er nog 1 vinden dan maak ik een paar scherpe foto's.

en coco , ik weet nu onderhand wel dat het illegaal is, dankjewel.
Ik wijs je er maar op, want deze foto ziet er naar uit dat die thuis is gemaakt....je moet die zooi gelijk laten liggen want vroeg op laat pakken ze je misschien en dan heb je 'per ongeluk' nog zo'n ding thuis liggen en nemen ze alles mee.

En je hebt een PB :)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Nick U schreef:Deze heeft een vriend van mij gevonden:

enig idee wat het is, het lijkt mij een fuze van een mortier ofzo? is ong 2cm lang.

Afbeelding
Zo te zien de ontsteker van een Duitse flak granaat, lekker laten liggen
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

n2 schreef:
Nick U schreef:Deze heeft een vriend van mij gevonden:

enig idee wat het is, het lijkt mij een fuze van een mortier ofzo? is ong 2cm lang.

Afbeelding
Zo te zien de ontsteker van een Duitse flak granaat, lekker laten liggen
Hmmm, dat is denk ik een beetje klein nietwaar ? het object was maar 2cm lang..., dat is toch een beetje klein voor een flak? maarja aan de andere kant heb ik er niet echt verstand van.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Nick U schreef:
n2 schreef:
Nick U schreef:Deze heeft een vriend van mij gevonden:

enig idee wat het is, het lijkt mij een fuze van een mortier ofzo? is ong 2cm lang.

Afbeelding
Zo te zien de ontsteker van een Duitse flak granaat, lekker laten liggen
Hmmm, dat is denk ik een beetje klein nietwaar ? het object was maar 2cm lang..., dat is toch een beetje klein voor een flak? maarja aan de andere kant heb ik er niet echt verstand van.

Is alleen de ontsteker van de granaat die er bovenop werd gedraaid, de granaat zelf is inderdaad een heel stuk groter
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door ammo »

Is geen 2 cm flak ontsteker ,als het al duits zou zijn, lijkt deze op een 2cm brandonsteker.
Nemo Me Impune Lacessit
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Zou het geen 3,7cm flak kunnen zijn
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Afbeelding

Het dingetje ligt in de plomp.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door wo2-freak »

Hallo allemaal. Ik heb een vraag:

Ik heb geen ervaring met metaaldetectors, maar ik wil binnenkort er wel iets mee gaan doen. Alleen is het niet gevaarlijk om dat te doen of valt dat best mee?
Als je bijvoorbeeld in een gebied als de Ardennen of in Normandië met een metaaldetector gaat zoeken, is er dan een kans dat je een mine vind of granaten/bommen die niet afgegaan zijn? Wat als je daar op komt te staan, ontploffen die dingen dan ook echt? Hebben jullie het wel eens meegemaakt dat je een granaat/bom hebt gevonden die nog niet is afgegaan? Hoe ga je daar mee om?
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

wo2-freak schreef:Hallo allemaal. Ik heb een vraag:

Ik heb geen ervaring met metaaldetectors, maar ik wil binnenkort er wel iets mee gaan doen. Alleen is het niet gevaarlijk om dat te doen of valt dat best mee?
Als je bijvoorbeeld in een gebied als de Ardennen of in Normandië met een metaaldetector gaat zoeken, is er dan een kans dat je een mine vind of granaten/bommen die niet afgegaan zijn? Wat als je daar op komt te staan, ontploffen die dingen dan ook echt? Hebben jullie het wel eens meegemaakt dat je een granaat/bom hebt gevonden die nog niet is afgegaan? Hoe ga je daar mee om?
Gisteren heb ik samen met een vriend de hele dag gezocht, we hebben zes 2 inch mortieren gevonden op verschillende plekken.

Allereerst is het handig om een detector te hebben waaraan je kunt zien hoe groot iets is.
Ikzelf heb de garreth ace 250 , een fijn ding, je kan namelijk ongeveer zien hoe groot het object is, en aan de pieptoon kun je ook heel veel uitwijzen. zodra je deze verschijnselen hebt ga je dus al automatisch voorzichtig graven.

Okey je komt er dus achter dat je een bom hebt gevonden, ga deze NIET uitgraven, stel vast hoe groot het object is voorzover dat kan. zoek iets om de plek te markeren ( aangezien wij vandaag 6 mortieren hebben gevonden ga ik voor de volgende keer vlaggetjes maken om de boel te markeren) als je niets kunt vinden pak dan gewoon een tak en doe er een blikje op, de EOD zal hier uit kunnen opmaken dat er een explosief ligt.
Gooi het gat weer dicht.

Nu kun je twee dingen doen, je kunt verder zoeken in de buurt van dag gebied, en als je dat doet , wacht dan nog even met het bellen van de politie, als je namelijk meer vind kun je dat ook gelijk markeren.
Stop je met zoeken, bel dan gelijk de politie, deze zullen komen kijken, vast stellen of er direct gevaar is, en de boel komen afzetten.

In ons geval lag alles in een weiland, ongevaarlijk dus, en maandag komt de EOD pas.
Maar ligt er een bom langs de weg, dan komt de EOD gelijk, overigens bij een vliegtuigbom komen ze ook vaak gelijk.


In Normandie en de Ardennen is een zoekverbod, je kunt hier natuurlijk gaan zoeken, maar als je dan een bom vind krijg je waarschijnlijk ook gelijk een dikke prent of erger, veel zoekers melden het dan ook niet... zeer onverantwoordelijk.

Maar in Nederland ligt ook genoeg dus waan je niet veilig, bommen vind je overal.
In Arnhem en Nijmegen is ook een zoekverbod.

Volgens Coco mag je nergens zoeken in Nederland, maar gisteren heb ik nog met twee agenten gesproken die ons bedankte voor het melden van explosieven dus... of het nu wel of niet mag laat ik maar even open.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Helmbrug »

bedankt voor de info. erg handig
ik zoek ook met een metaaldetector maar ik dnek dat hij niet echt goed is. ik heb hem nu even niet bij de hand dus weet ik ook het merk niet. hij kan wel dingen vinden tot zeker 75 cm diep en heeft een analoge display waarop je kan zien wat voor soort metaal het is en hoe hard het signaal is. je kan hem ook afstellen op iets speciaals. er zitten 3 draaiknoppen op maar 1 weet ik niet echt waarvoor die is en heet: discrimination. kan je daarmee verschillende onderscheiden maken? als iemand het weet bedankt! klink deze detector metaaldetector goed of is het niet zo'n goed ding?
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

... schreef:bedankt voor de info. erg handig
ik zoek ook met een metaaldetector maar ik dnek dat hij niet echt goed is. ik heb hem nu even niet bij de hand dus weet ik ook het merk niet. hij kan wel dingen vinden tot zeker 75 cm diep en heeft een analoge display waarop je kan zien wat voor soort metaal het is en hoe hard het signaal is. je kan hem ook afstellen op iets speciaals. er zitten 3 draaiknoppen op maar 1 weet ik niet echt waarvoor die is en heet: discrimination. kan je daarmee verschillende onderscheiden maken? als iemand het weet bedankt! klink deze detector metaaldetector goed of is het niet zo'n goed ding?

Is niet te zeggen op basis van jou beschrijving..., discrimination is om bepaalde metalen te discrimineren, dus buiten te sluiten.

Als je ijzer discrimineert laat ie ijzer links liggen... als het goed is dan.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Plaats reactie