Het metaaldetectortopic

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Afbeelding


Wat is eigenlijk dat pinachtige ding binnenin?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door ammo »

Nick U schreef:Afbeelding


Wat is eigenlijk dat pinachtige ding binnenin?
Striker.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

de striker.... is dat het begin van de onsteking? het zegt mij natuurlijk niets :)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Telemark »

Nick U schreef:de striker.... is dat het begin van de onsteking? het zegt mij natuurlijk niets :)
Op google staat er gigantisch veel over, misschien kun je daar even kijken.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Jan Klaassen »

Ik wil waarschijnlijk ook gaan beginnen met een beginnersdetector...maar heeft iemand misschien een soort overzicht van waar je nou eigenlijk wel of juist niet mag zoeken. Of een overzicht van de regels...
Want voor "een hobby met 40.000 aanhangers" is er weinig te vinden over waar wel en waar niet...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Naar het gemeentehuis gaan en even vragen ;) het verschilt voor iedere gemeente of je mag zoeken en waar je mag zoeken.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Jan Klaassen »

Ok. Dat zal ik eens proberen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door coco »

Nick U schreef:Naar het gemeentehuis gaan en even vragen ;) het verschilt voor iedere gemeente of je mag zoeken en waar je mag zoeken.
Lekker hardnekkig blijven, dat verschilt helemaal niet per gemeente er staat in de wet (ergens) dat je niet mag zoeken, mocht je toch gaan zoeken moet je alles inleveren + het feit dat de grond eigendom is van een Boer of dan wel niet van de gemeente mag het ook niet want je mag niet zoeken op iemand zijn terrein.

Maar blijf maar lekker geloven en ga maar naar het gemeente huis lekker slim weten ze gelijk wat je van plan bent :)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Jan Klaassen »

Volgens mij is het in Nederland (in tegenstelling tot de rest van Europa) op de meeste gebieden wel toegestaan te zoeken.
Behalve op plaatsten vernoemd in een Algemeen Plaatselijke Vorderling (bv omgeving Arnhem/Nijmegen) of bij plekken die als monument staan aangegeven.

Wat je zegt over het boerenland klopt. Maar dat is logisch. Wel kan je dan naar die betreffende boer toe stappen en vragen of je mag zoeken in zijn akkers. Het kan hem ook handig uitkomen...dan wordt het metaal eens uit de grond gehaald ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door coco »

Jan Klaassen schreef:Volgens mij is het in Nederland (in tegenstelling tot de rest van Europa) op de meeste gebieden wel toegestaan te zoeken.
Behalve op plaatsten vernoemd in een Algemeen Plaatselijke Vorderling (bv omgeving Arnhem/Nijmegen) of bij plekken die als monument staan aangegeven.

Wat je zegt over het boerenland klopt. Maar dat is logisch. Wel kan je dan naar die betreffende boer toe stappen en vragen of je mag zoeken in zijn akkers. Het kan hem ook handig uitkomen...dan wordt het metaal eens uit de grond gehaald ;)
Kijk het punt zit zo:
Een gemeente heeft een berg grond ja, daar mag je gerust zoeken, maar aangezien het EIGENDOM is van de gemeente moet je het inleveren wat je vind, en de plaatsen waar je mag zoeken zonder in te leveren zijn boeren landen, maar daar zou de boer niet blij mee zijn + misschien eist hij de spullen ook wel op ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Jan Klaassen »

Ok...daar kan ik mij in vinden.

De boer kan je natuurlijk altijd even vragen of het mag voordat je zomaar zijn land gaat omploegen natuurlijk.
Voor de rest heb ik op verschillende plaatsen toch gelezen dat 'elk voorwerp dat zeer waarschijnlijk van grote culturele waarde is, dient te worden aangemeld bij de instanties die daarover gaan'. Ik neem aan dat als ik, bijvoorbeeld, een euro vind op het strand, ik deze niet hoef in te leveren toch? :P
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door coco »

Jan Klaassen schreef:Ok...daar kan ik mij in vinden.

De boer kan je natuurlijk altijd even vragen of het mag voordat je zomaar zijn land gaat omploegen natuurlijk.
Voor de rest heb ik op verschillende plaatsen toch gelezen dat 'elk voorwerp dat zeer waarschijnlijk van grote culturele waarde is, dient te worden aangemeld bij de instanties die daarover gaan'. Ik neem aan dat als ik, bijvoorbeeld, een euro vind op het strand, ik deze niet hoef in te leveren toch? :P
Zoals de wet voorschrijft eingelijk wel, maar dat doet geen mens natuurlijk.
Net zoals als je geld vind op straat dat moet ook naar de rechtmatige eigenaar, maar zie eens te achterhalen..
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Jan Klaassen »

Dat klopt over de rechtmatige eigenaar...maar of ze daar moeilijk over doen :P
Nouja ...
in ieder geval bedankt beiden voor de info
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Scherpschutter
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 jul 2008, 17:28

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Scherpschutter »

Hier nog wat informatie over de regels in het buitenland; http://www.metaaldetectie.eu/Regels/zoekregels.php#
'Give us the tools and we'll finish the job'
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Scherpschutter schreef:Hier nog wat informatie over de regels in het buitenland; http://www.metaaldetectie.eu/Regels/zoekregels.php#

Erg handig... bedankt.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Plaats reactie