Het metaaldetectortopic

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
ijstheepak
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 mei 2009, 14:46
Locatie: hoogeveen

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door ijstheepak »

Oké bedankt ik zal ze dan ook maar niet mee naar huis nemen.
Mvg Jordi.
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

het is nooit , dom om die rotzooi te laten liggen , en het is ook niet echt slim om het binnen te bewaren maar voor 2 scherpe kogeltjes komen ze geen huiszoeking doen... tenzij iemand de politie tipt maar wie zou dat doen voor een paar kogeltjes?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Je kunt ook een huiszoeking krijgen als je tijdens het zoeken word gesnapt
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door ammo »

n2 schreef:Je kunt ook een huiszoeking krijgen als je tijdens het zoeken word gesnapt

idd , dat kan zeker.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

ammo schreef:
n2 schreef:Je kunt ook een huiszoeking krijgen als je tijdens het zoeken word gesnapt

idd , dat kan zeker.
Ja dat heb ik wel al eens gehoord, maar volgens mij ook alleen maar als je op verboden terrein zoekt, ik wel eens verhalen gehoord van nederlandse politie die een huiszoeking komt doen door het zoeken in duitsland.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Dat verhaal van Duitsland klopt, volgens mij doen de Duitsers daar tegenwoordig niet meer zoveel aan maar vroeger hielden die je aan en in de tussentijd waarschuwden ze de NL politie voor een huiszoeking.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door coco »

Nick U schreef:
ammo schreef:
n2 schreef:Je kunt ook een huiszoeking krijgen als je tijdens het zoeken word gesnapt

idd , dat kan zeker.
Ja dat heb ik wel al eens gehoord, maar volgens mij ook alleen maar als je op verboden terrein zoekt, ik wel eens verhalen gehoord van nederlandse politie die een huiszoeking komt doen door het zoeken in duitsland.
Je mag in Nederland nergens zoeken, dus alles is verboden terrein het is maar net wat voor boswachter je tegen komt, en of je net bezig bent of het halve bos al heb omgespit, ik ben vandaag met telemark ook wezen piepen, een boswachter reed gewoon voorbij in zijn auto terwijl wij daar (met uitgeklapte md's) fietsten en hij zwaaide vriendelijk dusja, wat je nou precies moet geloven/verwachten ik weet het niet.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Volgens mij klopt dat niet hoor wat je zegt, volgens mij mag je in nederland juist overal zoeken behalve op plaatsen waar aangegeven staat dat het niet mag, waar een algemeen detectieverbod is ( nijmegen) of bij monumenten, het kan zo zijn dat je op bepaalde plekken niet mag zoeken maar als je een beetje snugger bent snap je dat dat op plekken is waar keihard gevochten is zoals de omgeving arnhem en de grebbeberg, je kan het overigens altijd navragen bij het gemeentehuis.

Het is zeker niet zo dat je nergens mag zoeken in nederland, waarom zouden er dan wel nederlandse winkels zijn die detectors verkopen? :)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Scherpschutter
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 jul 2008, 17:28

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Scherpschutter »

Een boswachter vertelde mij ooit dat je wel mag zoeken, maar niet mag graven. :bonk:

Maar als ik een boswachter tegenkom zeg ik altijd dat ik mijn verloren sleutels aan het zoeken ben, dan mag ik meestal wel door zoeken.
'Give us the tools and we'll finish the job'
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Je mag in NL overal zoeken met je md zolang er geen APV geld dat het verboden is.
In de bossen is een ander verhaal, je mag officieel niet van de paden wijken, dus al geld er geen APV voor detectors toch ben je in overtreding.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door jeroen wo2 »

Ik kreeg pas de tip om simpelweg in de plaatselijke verordening van je Dorp of Stad te kijken.
Als hier geen detectorverbod in staat kan je hier als het goed is gewoon zoeken!
Never Back Down
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door coco »

Nick U schreef:Volgens mij klopt dat niet hoor wat je zegt, volgens mij mag je in nederland juist overal zoeken behalve op plaatsen waar aangegeven staat dat het niet mag, waar een algemeen detectieverbod is ( nijmegen) of bij monumenten, het kan zo zijn dat je op bepaalde plekken niet mag zoeken maar als je een beetje snugger bent snap je dat dat op plekken is waar keihard gevochten is zoals de omgeving arnhem en de grebbeberg, je kan het overigens altijd navragen bij het gemeentehuis.

Het is zeker niet zo dat je nergens mag zoeken in nederland, waarom zouden er dan wel nederlandse winkels zijn die detectors verkopen? :)
In Arnhem en Nijmegen is lang een gedoogbeleid geweest voor zoeken met een MD (tot halverwege vorig jaar nu is het daar ook verboden)
Op de Grebbeberg mag je niet zoeken, en je zal daar ook nooit mogen gaan zoeken dus het ligt niet aan hoe hard er gevochten is.
Verder staat er in de grondwet dat je niet zomaar op prive terrein van mensen mag komen zonder toestemming (dus niet op boeren land) en je mag (zoals al aangegeven) in bossen niet buiten de paden, nou waar blijft het dan nog over waar je mag zoeken? in je achtertuin dat noem ik dus nergens.
Door alle regeltjes in Nederland is het gewoon zo goed als illegaal om te zoeken met een Metaaldetector!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Helmbrug »

ik dacht dat deze topic er was om je vonsten te laten zien maar nu wordt het meer een welles nietes spel voor of je nou wel of niet mag graven.
naja, dit zijn mijn vonsten die ik bij amstelwijck heb gevonden. (ik had toestemming) NIKS IS SCHERP. die grote 75 mm kop is onklaar ik heb hem laten nakijken en ik mog hem mee naar huis nemen. en die kogelkopjes ook!
ik heb nog meer vonsten, zoals een bunker deur die uit bunker nummer 3 is eruit geblazen tijdens een explosie in 1945 maar daat moet ik nog een foto van maken.

ZIE OOK http://WWW.MAJOORVANHOEK.WEBS.COM voor nog meer vonsten van mij :!:
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door ammo »

[quote="..."]ik dacht dat deze topic er was om je vonsten te laten zien maar nu wordt het meer een welles nietes spel voor of je nou wel of niet mag graven.
naja, dit zijn mijn vonsten die ik bij amstelwijck heb gevonden. (ik had toestemming) NIKS IS SCHERP. die grote 75 mm kop is onklaar ik heb hem laten nakijken en ik mog hem mee naar huis nemen. en die kogelkopjes ook!


Maar wel illegaal.
Nemo Me Impune Lacessit
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Nijmegen en Arnhem was een gedoogbeleid??
Is altijd al verboden geweest daar, er is een paar jaar terug alleen een nieuwe wet gekomen dat het in gemeente Nijmegen overal verboden is om te zoeken, daarvoor waren sommige gebieden officieel niet verboden om te zoeken.
Prive terrein in een gebied waar een APV geld mag je volgens mij wel zoeken, maar zorg ervoor dat je evt. schriftelijke toestemming van de grondeigenaar hebt.



En die vondsten zijn leuk maar inderdaad is die kop illigaal
Plaats reactie