nieuwe Belgische soviet re-enactmentgroep

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FyedorTyelenov
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:06
Locatie: Oostfront

nieuwe Belgische soviet re-enactmentgroep

Bericht door FyedorTyelenov »

Ik weet niet waar het te zetten, dus laat ik het maar hier doen :)

Beste kameraden ende mede wo2 fanatici, graag zou ik jullie willen voorstellen aan de groep (thans nog groepje) Tsaritsa Poley

Wij zijn een belgische groep (2 vlamingen, 2 walen) die het Rode Leger van tijdens de 2de wereldoorlog uitbeelden.
En neen wij zijn geen communisten in het dagelijkse leven, laat ik dat maar alvast zeggen. Wij houden dan ons ook niet bezig met de verheerlijking van Stalin of het communisme in het algemeen. :P

Ons doel is on de mensen te doen herinneren aan een vrijwel onbekend (en soms vergeten) onderdeel van de oorlog...

Toegegeven, de meesten kennen de Russen enkel als plunderende, vrouwenschendende en vodka zuuipende gekken die URRAAAAAH! roepen als ze op de vijand aflopen en zo nu en dan hun eigen troepen afknallen...

Echter, achter deze mythes gaat een heel andere waarheid schuil, goed ze hebben veel uitgestoken dat niet kan worden goedgepraat, maar ik denk dat dat bij zowat alle legers wel was.

Ons doel is om een zo waarheids getrouwe voorstelling geven als mogelijk is, wij houden ons dan ook aan strikte regels en wetten in de club, behouden de planning van tijdens de oorlog alsook de reglementen, bestraffingen (de humane dan toch...),gedragregels, rantsoeneringen enz...

Wij houden ons dan ook vooral bezig met het uitbeelden van de "basic rifleman" van het RKKA en niet de para militaire Guards eenheden, wij stellen liever voor hoe de doorsnee soldaat het had dan hoe de elite het had.

verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat neer te schrijven, als jullie vragen hebben of meer uitleg willen over de groep of de uitbeelding mag u deze zeker stellen!

Alsook, wij zoeken nog steeds gemotiveerde mensen om onze gelederen te versterken!

en even een link naar onze (bescheiden) blog:

http://tsaritsa-poley.blogspot.com/

met kameraadschappelijke groet

Yefr. Fyedor A. Tyelenov
Corporal of the RKKA
Tsaritsa Poley
Bnepëg!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Soviet re-enactmentgroep

Bericht door asjemenou »

Toen ik zo'n 6 jaar geleden begon met het verzamelen van Sovjet WOII militaria werd ik vreemd aangekeken. Het Rode leger had immers geen aandeel gehad in de bevrijding van West-Europa. Interesse zou er dus ook niet voor bestaan. De meningen over Sovjet WOII militaria zijn inmiddels aan het veranderen. Nu is het Rode leger zelfs al doorgedrongen tot de West-Europese WOII reenactment.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
FyedorTyelenov
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:06
Locatie: Oostfront

Re: nieuwe Belgische soviet re-enactmentgroep

Bericht door FyedorTyelenov »

Inderdaad, leuker is het nog als mensen opkijken als je vertelt dat er weldegelijk Russen hebben gevochten in westelijk Europa... :D
Bnepëg!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: nieuwe Belgische soviet re-enactmentgroep

Bericht door Auke »

Jullie naam betekent "Tsarina van het veld"? Hoe dat zo?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: nieuwe Belgische soviet re-enactmentgroep

Bericht door Sander89 »

FyedorTyelenov schreef:Inderdaad, leuker is het nog als mensen opkijken als je vertelt dat er weldegelijk Russen hebben gevochten in westelijk Europa... :D
Alleen wel aan de verkeerde kant ;)
Gebruikersavatar
FyedorTyelenov
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:06
Locatie: Oostfront

Re: nieuwe Belgische soviet re-enactmentgroep

Bericht door FyedorTyelenov »

Auke schreef:Jullie naam betekent "Tsarina van het veld"? Hoe dat zo?

Omdat wij ook Tsaristisch Rusland gaan uitbeelden en "Tsaritsa poley" was de bijnaam van het tsarenleger :)
Bnepëg!
Gebruikersavatar
FyedorTyelenov
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:06
Locatie: Oostfront

Re: nieuwe Belgische soviet re-enactmentgroep

Bericht door FyedorTyelenov »

Sander89 schreef:
FyedorTyelenov schreef:Inderdaad, leuker is het nog als mensen opkijken als je vertelt dat er weldegelijk Russen hebben gevochten in westelijk Europa... :D
Alleen wel aan de verkeerde kant ;)
aan BEIDE kanten :) maar idd, de Ostlegionen waren d'r ook bij :)
Bnepëg!
Plaats reactie